"Draadjesvlees"

Discussie in 'De lounge' gestart door Kolibrie, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Mijn oma kon altijd superlekker draadjesvlees maken. Dat het vlees helemaal uit elkaar viel. Jummie!
    Helaas heeft ze me nooit verteld hoe ze het klaar maakt en wil ik het toch ook zelf proberen.

Wat is jullie recept voor draadjesvlees? Is het een simpele kwestie van vlees aanbraden, water erbij en laten sudderen? Of doen jullie wat anders? Kortom...kom maar op met die recepten! :D

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vlees kruiden en wat aanbraden in roomboter, dan de hele dag ( doen wij dan ) laten sudderen.

In de pan doe ik altijd een sheutje azijn, laurier blad, ontbijt koek, scheut water ( eventueel bijvullen als het vlees niet meer bedekt is met het jus mengsel ) en wat verse knoflook.

Het suddert hier net zo lang tot het vlees van je vork afvalt ;)

3. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik heb dit eerder gelezen?als dat niet van jou was zou ik het zeker even opzoeken want daar stonden hopen recepten.een topic over draadjesvlees hier op het forum

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

runderlappen inwrijven met peper en zout (vlees wel liefst op kamer temperatuur) dan in de pan met bakboter en vlees dicht laten schroeien. dan de ui tomaat en knoflook erbij en eventjes laten mee bakken. Rundvleesjus erbij doen en een paar kruidnagels en laurierblad erbij, scheut natuurazijn erin en zo laten staan (liefst zo lang mogelijk.. ;))

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik wrijf de sudderlappen altijd in met grove mosterd, bak het aan in roomboter en sudder het dan uuuuren met knolselderij en wortel met een flinke scheut rode wijn.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo doe ik het ook! Alleen dan nog een flinke eetlepel grove mosterd erdoor en wat suiker.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zorg wel dat de jus of water echt kookt als je het erbij doet want anders wordt het vlees taai

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    hier ook.

zorgen dat het vlees op kamertemperatuur en zorgen dat je warm water gebruikt om af te blussen.

en de hele dag aan laten staan

9. dekilene

dekilene Niet meer actief

Vlees dichtschroeien met roomboter
    Ui knoflook erbij
    Water erbij met rodewijn azijn bouilonblokje, kruidnagels, laurieblaadjes kruidenkoek verkruimeld erdoor.
    Hele dag laten sudderen
    , ohja heetwater toevoegen anders wordt het taai.

10. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
  11. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
  12. rums

rums Niet meer actief

En natuurlijk een goede braadpan! Mijn moeder had altijd zo'n standaard zwarte pan. Daarin vond ik het vlees nooit zo lekker tot dat ze een braadpan van le creuset kocht. Jeetje wat was het toen lekker!!!

13. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Recept van 24 kitchen!!!

Vergeet rode wijn niet. Wordt heeeerlijk mals.

14. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier op dezelfde manier, maar dan ook nog met runderbouillon, bloem, een ui en 5 kruidnagels. Geen knoflook! Eventueel even een sneetje in het vlees snijden, anders kan het vlees gaan drijven ;)

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63

Deel Deze Pagina