Hoi dames, Mijn oma kon altijd superlekker draadjesvlees maken. Dat het vlees helemaal uit elkaar viel. Jummie! Helaas heeft ze me nooit verteld hoe ze het klaar maakt en wil ik het toch ook zelf proberen. Wat is jullie recept voor draadjesvlees? Is het een simpele kwestie van vlees aanbraden, water erbij en laten sudderen? Of doen jullie wat anders? Kortom...kom maar op met die recepten!
Vlees kruiden en wat aanbraden in roomboter, dan de hele dag ( doen wij dan ) laten sudderen. In de pan doe ik altijd een sheutje azijn, laurier blad, ontbijt koek, scheut water ( eventueel bijvullen als het vlees niet meer bedekt is met het jus mengsel ) en wat verse knoflook. Het suddert hier net zo lang tot het vlees van je vork afvalt
ik heb dit eerder gelezen?als dat niet van jou was zou ik het zeker even opzoeken want daar stonden hopen recepten.een topic over draadjesvlees hier op het forum
runderlappen inwrijven met peper en zout (vlees wel liefst op kamer temperatuur) dan in de pan met bakboter en vlees dicht laten schroeien. dan de ui tomaat en knoflook erbij en eventjes laten mee bakken. Rundvleesjus erbij doen en een paar kruidnagels en laurierblad erbij, scheut natuurazijn erin en zo laten staan (liefst zo lang mogelijk.. )
Ik wrijf de sudderlappen altijd in met grove mosterd, bak het aan in roomboter en sudder het dan uuuuren met knolselderij en wortel met een flinke scheut rode wijn.
hier ook. zorgen dat het vlees op kamertemperatuur en zorgen dat je warm water gebruikt om af te blussen. en de hele dag aan laten staan
Vlees dichtschroeien met roomboter Ui knoflook erbij Water erbij met rodewijn azijn bouilonblokje, kruidnagels, laurieblaadjes kruidenkoek verkruimeld erdoor. Hele dag laten sudderen , ohja heetwater toevoegen anders wordt het taai.
Ik morst ook onmiddellijk aan http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/466167-omas-draadjesvlees.html denken! Hopelijk heb je iets aan mijn link ts
Ik heb vanmorgen http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/473150-recept-runderlapjes.html dit topic gestart.
En natuurlijk een goede braadpan! Mijn moeder had altijd zo'n standaard zwarte pan. Daarin vond ik het vlees nooit zo lekker tot dat ze een braadpan van le creuset kocht. Jeetje wat was het toen lekker!!!
Hier op dezelfde manier, maar dan ook nog met runderbouillon, bloem, een ui en 5 kruidnagels. Geen knoflook! Eventueel even een sneetje in het vlees snijden, anders kan het vlees gaan drijven
Idd gouden tip is azijn of wijn toevoegen, hier wordt het vlees malser door Ik vind deze erg lekker, hibij staat het te pruttelennin de braadpan in de oven, minder kans oo droogkoken of dat het te hard sudderd Hollands draadjesvlees - Recept - Allerhande - Albert Heijn