Jaah! Doen!! Zo mooi, leuk en divers! Århus vonden wij super. Ribe ook! Moesgaard Museum bij Århus was echt memorabel. En dan heb je natuurlijk nog voor kinderen 101 leuke dingen. Ribe Vikinger Museet, Ribe Vikingecenter, Roskilde Vikingschipmuseum + varen op een schip, Møn's Klint... Echt doen! Oh, en Kopenhagen natuurlijk! Fietsen huren en de stad verkennen. De leuke stads'zwembaden' in de rivier, de parken, Tivoli, etc...
Doen. Afgelopen zomer geweest en wat een prachtig land, met zo'n vriendelijke mensen, ook vooral voor kinderen. Nadeel, het is wel een duur land.
Het hangt een beetje af waar je van houdt, wat je verwacht. Ik vind het landschap wat saaiig en langs de kust met al die lelijke vakantiehuisjes is ook niet echt mijn ding. Het is nog best een eind rijden, voor iets wat best wel op Nederland lijkt. Het is wel heel kindvriendelijk, leuke attracties, mooie musea.
Ik ben er één keer in de zomervakantie geweest. Beviel niet zo, ook geen goed weer, het was een beetje saai en uitgestorven en de zee zat toevallig op dat moment vol kwallen. Dan besteed ik mijn zomervakantie liever ergens anders. We zijn wel al 3 x in de meivakantie naar Denemarken geweest en dat beviel prima. Heerlijk rustig in Legoland enzo. Best aardig weer gehad.
Doen! Heerlijke luxe huisjes als je een beetje goed filtert qua zoekopdrachten, en over het algemeen niet duur. Het land zelf is duurder dan NL maar qua boodschappen vind ik het nog meevallen. Het is een heerlijk vakantieland! Rust, luxe huisjes, veel privacy, wij zijn elk jaar weer enthousiast.
Afgelopen zomer geweest en het erg leuk gehad, maar we hadden ook heerlijk weer . Huisjes zijn modern ingericht. Landschap lijkt erg op dat van Noord-Nederland. Legoland viel ons erg mee, Lego house schijnt ook heel leuk te zijn. Wij zaten vlakbij de Duitse grens maar volgende keer zou ik veel noordelijker gaan zitten (Billund of hoger) want daar liggen de meeste bezienswaardigheden. Ook leuk van Denemarken is dat ze veel flying tigers winkels hebben IJsjes zijn ook lekker, kindvriendelijk. Waar je wel op moet letten bij huisjes dat de huur meestal niet inclusief water en elektriciteit is en dat je dat achteraf moet betalen
Wij zijn er afgelopen zomer geweest In ribe. Uurtje van legoland met de auto. Heel mooi land, je moet alleen geluk hebben met het weer
Oh ik vond Blavand juist een van de minst mooie plekjes van Denemarken. Strand was mooi, maar vind de omgeving daar niet heel bijzonder.
Wij zijn destijds in Rømø geweest. Prachtige week gehad. Vriendelijke mensen, schoon, fijn voor kids. Je kon met je auto het strand op rijden. Ribe en Esbjerg bezocht. Vooral Ribe was voor de kids leuk. Wij hebben ook genoten. Enige waar je geluk mee moet hebben is inderdaad het weer.
Wij hadden daar een mooi huis en vonden de plaats erg gezellig en zijn van daaruit zelf allerlei dingen gaan bezoeken/bekijken..
Ik zou wat anders kiezen.. lijkt op Nederland met een sterk verhoogd risico op slecht weer Wij zijn dit jaar ook weer een week gegaan (West Jutland) i.v.m. familie die daar woont maar ik ben weer genezen voor een aantal jaar Sommige stadjes zijn wel leuk hoor, begrijp me niet verkeerd. En Legoland valt altijd goed bij kinderen.. maar omdat het weer ons alle keren dat wij in de zomer- en meivakanties zijn geweest zó tegenviel heeft dat nogal een (niet al te positieve) stempel gedrukt op het vakantiegevoel daar.
2 jaar geleden geweest in ribe. Erg leuke vakantie gehad. Hadden ook heel mooi weer. Legoland, wowpark, viking centre, rømø zoveel leuke dingen. Drukte valt reuze mee
3 jaar geleden geweest maar vonden er niks aan. Mooie kusten maar te koud om te zwemmen (midden augustus 20-24 graden). Tenzij je van rust en natuur houdt en niet veel geeft om een zonvakantie. Dan een aanrader Het is wel echt een duur land.. uit eten, maar ook de supermarkt is echt duur.
Afgelopen zomer in Noord- Jutland geweest. Ik vond het een mooi land, heeft idd wat weg van NL maar vind alles veel uitgestrekter. Wij zaten vlakbij de zee, in een resort (Skaller up Sea Side, echt een aanrader) en daar zat een grote binnen speeltuin bij en binnen zwembad, dus een keer slecht weer was niet erg. Veel leuke plaatsjes kunnen bezoeken zoals Skagen, Grenen, Aalborg. En op de terugweg langs Legoland. Hele leuke vakantie, idd duur maar wel heel kindvriendelijk
Grappig. Ik lees meerdere ervaringen met slecht weer... wij hadden juist gekozen om naar het mogelijk iets koelere Noorden op vakantie te gaan (begin september) i.v.m. zwangerschap. Van de 2,5 week in Denemarken en Zweden 2 weken een hittegolf gehad! En een middag een paar regendruppels. Maar dat was niet eens een bui te noemen.