vakantie jochie 1,5 zoet houden in de auto

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door marilouise, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hebben jullie tips om onze kleine man straks in juni zoet te houden onderweg met vakantie. We gaan naar spanje 14 uur rijden ongeveer, gaan tussen 11 en 12 weg sávonds. nu is hij nooit lastig in de auto maar dan is die 1,5 en heb liever wat achter de hand voor als die wel "lastig" is. hebben jullie tips.

zoieoz slaapt die een groot gedeelte van de reis natuurl;ijk maar nu willen we de portable dvd speler meenemen is dit raar niet om hem de hele reis achter te zetten natuurlijk maar als die het beu is even een filmpje, verder de voetbal bovenop en lekker flink stoppen als meneer wakker is.

tips suggesties zijn welkom

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn toen Milan 14 maanden was en toen hij 21 maanden was ook naar Spanje gegaan met de auto en het is ons 100% meegevallen.

Is het voor jullie geen optie om wat eerder te vertrekken? Milan gaat normaal gesproken altijd rond half 8 naar bed, dus wij zijn beide keren om 7 uur vertrokken. Toen hebben we in de auto (ik zat toen ook achterin) wat liedjes gezongen en toen is hij rond half 8 in de slaap gevallen. Rond 6 uur 's ochtends werd hij weer wakker, toen hebben we eerst even ergens wat gegeten en zijn we weer verder gereden. Weer even liedjes zingen en toen ging hij een filmpje kijken (wij hadden ook een draagbare dvd-speler mee idd). Dat heeft 'ie denk ik wel een uurtje volgehouden en toen waren we er al bijna. Was dus eigenlijk ideaal!

Ik weet niet of je iets van een tafeltje ofzo hebt, waar hij iets op kan zetten? Volgens mij zijn die er wel voor in de auto. Dan zou je misschien iets van potloden/krijtjes mee kunnen nemen en wat papier. Of leuke boekjes?
    En als je creatief bent kan je een autorol maken, ook heel leuk (en makkelijk)! Milan kan zich daar ook best een tijdje mee vermaken.

3. marilouise

Ik heb zelf nog heel veel last van mijn ogen zijn met zwangerschapsdiabetes erg achteruit gegaan is nog steeds niet hersteld. denk dat het ook niet meer gebeurd.

Maar ik heb enorme last met schemeringen dus vandaar dat we dan pas weg kunnen vorig jaar gingen we rond bedtijd weg dat was best fijn maar toen het ging schemeeren moest ik het stuur overgeven en dat is dan best lang voor mijn man alleen, dus vandaar dat we later gaan rijden zodat het al donker is maar makkelijk kans dat zodra het donker is we gelijk gaan hoor.

Maar wat moet ik me bij een auto rol voorstellen?

hij is helemaal into de boekjes dus die schaf ik wel aan.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Even kijken of ik een linkje kan vinden...

Edit: gevonden! homemade by jill: cozy car caddy tutorial

Wel lastig dat je daar zo'n last van hebt zeg! Mijn vriend heeft gelukkig beide keren wel alleen gereden (kon ik slapen in de auto en dan kon hij toen we aankwamen gaan slapen, zodat ik fit was), maar die is jaren taxichauffeur geweest, dus die was 't gewend om lang te rijden. Ik kan me voorstellen dat dat anders wel echt te ver is.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    als je al snachts rijd zijh het eigenlijk nog maar een paar uurtjes. en dat is vaak wel te doen als ie normaal ook geen problemen heeft. wij hoeven dan niet zo ver wij rijden 7 uur en vertrekken dus net als vorig jaar naar disney vroeg in de ochtend kunnen ze eerst nog ff verder slapen en dan veel snaai mee haha en elke anderhalf uur wisselden wij das wel zo prettig allebei ff je rust pakken. rond een uur of 8 lekker ontbijten ergens ben je ook zo een uur kwijt dan is de energie voor de volgende rit erweer voolop en heeft ie lekker kunnen rennen en strekken. dvd is natuurlijk een fijne oplossing (wij doen het zonder vidn het zonder van geld voor een keertje hihi) en lekker bij hem achterin zitten miss. wij hebben dan mazzel dat we twee hebben en de dus elkaar wel vermaken.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij dachten ook om 's nachts te rijden zodat ukkie lekker kon slapen, dat viel even tegen want ze zat om 2u 's nachts nog helemaal wakker en te kletsen enz.
    Zorgen voor genoeg boekjes, liedjes zingen, kiekeboe, af en toe wat rozijntjes of een koekje, redelijk vaak stoppen.
    Ons meisje was ook 1,5 (gaan elk jaar redelijk ver op vakantie, 1500km met boot achter auto dus in 2 dagen) maar het is ons tot nu toe altijd meegevallen.

7. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    dvdspelertje met favoriete dvd's en wat mijn moeder vroeger altijd deed was bij elke stop een cadeautje geven zodat we wat te spelen hadden onderweg. Ook is mij verteld dat ik het erg leuk vond om wehkampboeken kapot te scheuren onderweg..misschien een idee ;)?

8. marilouise

hmmm als ik kijk wat een bende hij er hier van maakt, liever niet in de auto moet ik zeggen.

Mijn moeder deed dat vroeger ook bij iedere stop ene klein cadeautje maar vrees dat dat besef er nog niet helemaal is dan.

we nemen wel de dvd speler mee met wat leuke dvd's voor hem en wat leuk speelgoed met wat boekjes en hopen dat het goed gaat, zo niet zullen we een keertje vaker moeten stoppen. Ook geen probleem natuurlijk.

en inderdaad het is niet zo heel veel uur overdag rijden dat valt best mee en wat ik ook merk is dat hij net als ik vroeger best snel in slaap valt in de auto !

Deel Deze Pagina