Denemarken!!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tuc, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Een topic over denemarken, hoop hier van alles te weten te komen over het land. Leuke tips, dingen die je gezien moet hebben enz.

En hoop ik dat degenen die al eens in Denemarken geweest zijn ons kunnen adviseren in welke streek we het beste kunnen gaan zitten.

- max een uur van LEGOLAND vandaan.
    - streek met de meeste kans op goed weer
    - graag vlakbij mooi strand.

Ik had al begrepen dat de omgeving van Ribe erg mooi is, maar dat de stranden daar niet heel mooi zijn?
    Op het eiland Funen lees ik ook mooie dingen over.
    We willen niet helemaal in het noorden van Denemarken omdat we dan voor het eerst ver weg gaan met onze vouwwagen en vanuit zuid Nederland is Denemarken al ver zat;)

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Op KidsErOpUit.nl, Gezinopreis.nl en Stralendschrijven.nl staan veel blogs en tips over Denemarken met kinderen.

3. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    De omgeving van Ringkøbing/Søndervig heeft prachtige stranden. Eigenlijk geheel rondom het Ringkøbing Fjord.
    Het is een ruim uur rijden hiervandaan naar Legoland, maar rustige wegen en prettig rijden.

Groetjes,

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij zaten hier: Skærbæk Fritidscenter  
    Dicht bij alles, Ribe (vikingen centrum) bij Romo (rijden over het strand met eigen auto, supergaaf zie foto!) helaas wel 1,5 uur bij legoland vandaan (maar dat is maar voor 1 dagje)
    Maar je bent met de vouwwagen dus je kan overal staan ;)

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Camping, cabins and wellness in Denmark

Hier zijn wij een week geweest, en 1 dag naar Legoland.
    Mooi park, ik vind dat het op de site lang niet zo mooi naar voren komt dan dat het in werkelijkheid is.
    Wij waren met de camper. We hebben zelf een badkamer met toilet en douche in de camper. Maar hadden toch een plek met privé sanitair geboekt.
    Zag er super luxe uit, met grote inloop douche, wastafel, en apart toilet. Heerlijk verwarmd! Aan de buitenkant, een eigen gelegenheid om af te wassen.
    Maar ook de grote "washokken" zagen er supernetjes schoon en verzorgd uit. Mooi betegeld, zelfs familie badkamers.
    Ook een groot gebouw, waar je kunt koken, allemaal gasfornuizen naast elkaar, een wand met ovens en magnetrons, en allemaal nisjes met eettafels waar je kunt gaan eten.
    Super mooi en schoon. Alle gebouwen zijn rietgedekt, wat echt een mooie uitstraling aan het park geeft.
    Een heel leuk zwembad, met verschillende baden, glijbanen etc. Mooi opgezet, maar op de site volgens mij niet echt duidelijk.
    Ook een heel grote indoor speeltuin, in ik dacht een soort Western Style, gegarandeerd uren speelplezier.
    Buiten ook mooie speeltuinen.
    Op loopafstand van een mooi en heel lang strand, met bunkers.
    Park is echt een aanrader, en ik dacht, 45 minuten rijden naar Legoland.
    Op loopafstand van een dorpje met supermarkt en allerlei winkeltjes.

Oh ja er zit ook nog helemaal een welness met zwembaden en sauna etc bij, waar de volwassenen gebruik van mogen maken.

6. tuc

tuc Niet meer actief

O ja die heb ik gezien, maar echt heel erg duur. Voor 12 dagen kamperen zouden we al op ruim 1000 euro zitten.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Denemarken is prachtig. Zou er zo gaan wonen. Het weer is net als Nederland dus je kan zeker net zulke zomers als hier hebben. Zeker aan de kust. Zijn er ooit geweest in de zomer en serieus in de zomer winterjas aan en de kachel in de sta caravan. Uiteraard kun je het ook treffen. Legoland is geweldig. Net zo gaaf als de Efteling. Campings zijn prijzig en het levensonderhoud is ook net iets duurder als hier

8. tuc

tuc Niet meer actief

tnx voor je input:)

LEGOLAND stond zeker op het lijstje. Weer zijn we ons idd bewust van, mooi weer is altijd leuk, maar we gaan niet naar Denemarken om 14 dagen aan het strand te liggen;) Dus iets minder weer is ook niet erg.

We hebben nu 2 campings gevonden die qua faciliteiten aan onze eisen voldoen en van alles wat we iig willen bezoeken ongeveer een uur rijden liggen. Dat is acceptabel voor ons.
    1 aan het lillebaelt en 1 in esjberg. De eerst heeft mijn voorkeur omdat odense dan ook te bereiken is.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Echt?? Wij zijn 2 jaar geleden geweest in de laatste week april/ eerste week mei en dan 1 week. Was rond de 300 euro voor een plek met privé sanitair. In het hoogseizoen zal het wellicht duurder zijn ...
    Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar stond de site wel ingesteld op euro's? Je kan volgens mij tijdens het boeken op verschillende valuta zetten.

10. tuc

tuc Niet meer actief

ja prijzen waren standaard in euro's.

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #11 maansneeuw, 22 aug 2016
    Laatst bewerkt: 22 aug 2016
    Århus! Super mooi daar, hele fijne stad.
    In die buurt is het strand bij Grenaa / Katholm erg mooi, en het strand bij Hou. Er zijn daar wel meer fijne zandstranden, rond Djursland en Mols bijvoorbeeld, en ten zuiden van Århus, of bij de fjorden van Vejle en Horsens.
    Mooi in die wat noordelijke hoek is ook het attractiepark Djurs Sommerland, met achtbanen en een waterpark. En Nationaal Park Mols Bjerge is een mooi natuurgebied :)
    Legoland is op een uur - of net íets meer - rijden van Århus.

Zuidelijker, bij Esbjerg, heb je het Blåvand Strand. Daar zit je ook in de buurt van een mooi natuurpark (Vadehavet). In die (westelijke / zuidelijke) hoek is Ribe een mooie stad, net als Kolding, Tønder en Christiansfeld. Ook mooi: Haderslev, Aabenraa, Sønderborg, Rømø (eiland), en in het westen Holstebro, Skive, Lemvig, Ringkøbing, . Je vindt hier ook een dierentuin: Jyllands Park Zoo. Het kustgebied rond de Limfjord is ook erg mooi en kindvriendelijk.

Op Funen heb je het Kerteminde Nordstrand, ook heel mooi. Daar, wat meer naar het oosten, is Odense leuk om te bezoeken. Er is daar ook een dierentuin. Middelfart is ook mooi, ook qua strand. Ook het bezoeken waard zijn Faaborg en Nyborg.

12. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #12 Lotje84, 23 aug 2016
    Laatst bewerkt: 23 aug 2016
    Leuk! Goed zoeken in de lste winter/vroege lente en boeken met vroeg oekkorting scheelt vaak al aardig wat.

Wij hebben het Margrietrouteboekje besteld en gaan wat rondrijden van hot naar her. Drie weken voor €1200,- in huisjes, B&B's, hotels en een appartement (wel zelf alles geregeld en geboekt). We gaan de laatste anderhalve week van de zomervakantie en de weken erna. Dus randje hoogseizoen.

Heeft iemand nog tips rondom Arhus?
    En Kopenhagen? Welke wijken zijn leuk?
    We zijn vooral op zoek naar bijzondere natuur, leuke dorpjes, fijne eettentjes/koffietentjes etc.

We hebben bij Arhus (Malling) een (6persoons) campinghuisje aan het strand geboekt voor €240,- voor een week (via Vrij Uit geregeld). Ik weet niet of de camping aan jullie eisen voldoet, maar het zag er leuk uit met kindervertier e.d.
    Ik zal wel wat laten weten als we terug zijn.

Welk stuk is echt heel mooi om met de auto te rijden?
    Meer mensen delen van de Margrietroute gedaan?

13. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Helaas niet echt een antwoord op je vraag wat betreft die route, weet alleen dat ik het saai en saai en saai vond. Waar wij hebben gereden in Denemarken en was er gewoon echt niks te zien :cool:

TS Ringkobing vond ik wel leuk, ook in Ribe geweest. Tja je bent er zo doorheen. Ik zou in ieder geval niet nog eens gaan, ook niet met kind. Sommige plekken die al genoemd zijn hebben leuke wandelgebieden erbij, dat wel :) Qua weer.. het kan vriezen het kan dooien, beetje dat idee :)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Wij hebben op dezelfde camping/vakantiepark als Siriel gezeten, maar dan in een huisje. Wij waren er in de meivakantie en de Denen hadden een week na ons pas vakantie, dus het was rustig en voordeliger. In dat zwembad waren gemiddeld maar 10 mensen ofzo.
    Ligt achter het strand.
    Het jaar ervoor naar Lalandia bij Legoland geweest in een huisje. Prachtig zwembad enzo, maar heel massaal, veel irritante tieners die in dat zwembad met glas bij het restaurantje zo nodig steeds met hun l#l moesten zwaaien enzo. Leuk als je daar zit met kinderen ;). Al heeft dat geen camping volgens mij en we vonden de omgeving ook minder mooi.

15. Vadain

Vadain Lid

30 mei 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Solvang apartmens in de plaats Ansager. Nederlanders die nu een melkveehouderij hebben. Wij zijn daar vorig jaar in de meivakantie geweest in een groot appartement. De kinderen waren helemaal weg van de vele kalfjes en dan mochten ze de hand in de bek stoppen haha. Lego land geweest 20-30 min en omgeving is prachtig.

16. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Klinkt ook erg leuk!

Deel Deze Pagina