Weet iemand dit? Dagtekening belastingdienst.

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames,

Ben benieuwd of iemand dit weet. Ik heb al in januari kinderopvangtoeslag aangevraagd bij de belastingdienst aangezien mijn zoontje naar de bso gaat. Doordat het bij de belastingdienst een ongelooflijk zooitje is, heb ik tot op heden nog geen kinderopvangtoeslag ontvangen. Na een miljoen keer erachter aan gebeld te hebben is het nu (als het goed is, want je weet het nooit met de belastingdienst) rond. Aan de telefoon hebben ze mij beloofd dat de kinderopvangtoeslag met terugwerkende kracht de 20e van deze maand op mijn rekening komt te staan. Alleen nu zie ik op mijntoeslagen dat op de beschikking de dagtekening 22 april is. Nu vraag ik me af, krijg ik de toeslag dan wel deze maand? Of moet ik alsnog wachten tot eind mei?

2. Mnon

Mnon Niet meer actief

De dagtekening is over het algemeen de dag dat het geld er op staat. Tot nu toe bij ons altijd zo geweest!
    Hun dagtekening ligt hoe bijzonder ook vaak een paar weken in de toekomst..

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik denk dat dit komt doordat dit het paasweekend is en dat je het volgende week dinsdag op je rekening krijgt.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ohja, natuurlijk. Daar had ik helemaal geen rekening mee gehouden. Maar als het in ieder geval maar deze maand komt. Het is nu wel mooi geweest naar mijn mening. Ik heb het 3 maand geleden al aangevraagd!

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    volgens mij geven ze aan op de site dat je bij een aanvraag of wijziging binnen 8 weken bericht krijgt. weet niet wanneer in januari je het hebt aangevraagd, maar zoveel vertraging is het volgens mij dan niet..

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Mwah.. Ze zeggen dat je binnen 8 week bericht krijgt inderdaad, ik heb met 12 week pas bericht gekregen. Dat vind ik toch best wel een vertraging. Ik heb begin januari het aangevraagd.

7. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    De dagtekening van de brieven ligt altijd in de toekomst, dan heb je namelijk meer tijd om bezwaar in te dienen etc mocht er wat zijn. Ook kunnen ze zich zo indekken tegen vertraging bij de post oid :)

Ik ga er vanuit dat je de betaling gewoon zult ontvangen deze maand! Het is altijd de 1e werkdag na de 19e, dus deze maand de 22e.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja dan zal je het de 22ste op je rekening ontvangen.

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Fijn bedankt voor jullie reacties :)

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Moet je echt een brief krijgen? Ik heb een tijd geleden mijn KOT gewijzigd omdat er 1 kindje meer naar de crèche gaat. De vorige maand werd het oude bedrag gestort. Wel staat het bedrag goed op mijntoeslagen.nl

Krijg ik dan deze maand het nieuwe bedrag of moet ik eerst nog een brief krijgen?

11. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik zie nu dat de beschikking ook mijn toeslagen staat. Krijg je apart dan ook nog een brief?

12. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hoelang geleden?

De juiste bedrag wordt pas uitbetaald wanneer er een voorschotbeschikking is aangemaakt. Dan doen ze 1x per maand.

13. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ja, je krijgt een voorschotbeschikking nog van de belastingdienst.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik had de beschikking begin van de week via mijntoeslagen.nl en vandaag lag ie ook in de bus.

15. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Bedankt! Hij lag hier ook in de bus vandaag!

Deel Deze Pagina