Ja je hebt gelijk hoor Paula, hulp zoeken is een goed idee. Dit is mijn lijstje: 6 jaar psycholoog 1 jaar deeltijd begeleiding: 2 dagen per week Weight watchers (viel af en kwam weer aan, maar is een goed systeem) 3 jaar lang sportschool met begeleiding 3 jaar lang iedere twee weken bijeenkomst met anderen die moesten afvallen onder begeleiding van diëtiste en psychologe 1 jaar diëtiste En toen naar de huisarts en haar advies: maagverkleining. Jullie bedoelen het goed maar zulke reacties als "probeer eerst een diëtiste" zijn zo mosterd na de maaltijd...voor de meesten van ons is de operatie de laatste optie, en ik klamp me eraan vast omdat ik heel goed realiseer dat het niet zaligmakend is maar hoop dat het voor mij werkt..
nou knap van jou hoor dat je de knop hebt gevonden. en een bandje is niet hetzelfde als een maagverkleining. de meeste die zo'n operatie ondergaan hebben echt wel van alles geprobeerd hoor. het klinkt allemaal maar zo simpel : ja gewoon doorzetten. nou ik heb filmpjes gezien van wat ze doen bij een gastric bypass en als het voor mj echt zo makkelijk lag als het is volgens andere had ik echt niet zo'n operatie ondergaan hoor.
Er zit ook wel even een verschil tussen "overgewicht" en "extreem overgewicht" wat de meeste mensen die voor een GBP gaan hebben. Je hebt het over 20 kilo tot je streefgewicht.. Da's nog niet extreem veel.. Ik zou 26 kilo moeten afvallen om in de categorie "obesitas" te vallen, 40 kilo voor gewoon "overgewicht". Om op een gezond gewicht te komen moet er minimaal 55 kilo af. Volgens mijn dietiste zou het wel lukken (in een jaar of 2) om onder de 100 kilo te komen (een 30 kilo er af), maar veel verder dan dat zou het niet komen op een normale manier (dus gezond eten, kleinere porties en sporten). Dat in combinatie met al 20 jaar alleen maar met je gewicht bezig te zijn en je hierdoor absoluut niet happy te voelen, altijd maar commentaar te krijgen dat je moet afvallen, dat je minder moet eten, zul je dit nou wel nemen, etc. Hoezo de makkelijkste weg? Voor mensen die zonder operatie af kunnen vallen en op gewicht kunnen blijven, good for you. Maar er is maar een heel klein deel van de mensen die dat lukt. Maar om direct te gaan zeggen dat het de makkelijkste weg is, da's gewoon echt bullshit (in 99% van de gevallen, er zullen altijd uitzonderingen zijn die zo door de screening fietsen enzo).
Met een GBP los je toch niet de psychologische kant op?? Overgewicht komt niet omdat je het eten zo lekker vind maar er zit veel meer achter.
Ik erger mij echt dood aan sommige reacties '' het is de makkelijke weg '' '' Ga gewoon sporten en goed eten '' Kom op zeg, denken jullie nu werkelijk waar dat de gene die deze keus maken er nog niet op zijn gekomen om te dieeten of om een andere manier te vinden om af te vallen? Word altijd zo boos om het de '' gemakkelijk weg '' te noemen, bah, ik bedenk mij altijd maar dat dit soort personen gewoon jaloers zijn.
Als je er echt serieus over denkt en zelf weet dat je er al jaren alles aan hebt gedaan dan zou ik zeggen: Ga ervoor! Je wordt sowieso eerst gescreend. Moest je het niet nodig hebben of ze hebben twijfels, wordt je dan wel tegengehouden. Hier ook iemand met een BMI van 40 à 41 (99 kilo bij 1m56 op 't moment) wiens arts er al mee is afgekomen, maar ik wil het zelf niet. Teveel risico's in combinatie met heel mijn medische achtergrond. Mijn "ideale gewicht" ligt zogezegd rond 55 kilo, maar dat heb ik nooit gewogen. Ik zou al een moord plegen om terug 75 kilo te wegen. Heb ik jaren gewogen immers, tot ik medicatie voor mijn epilepsie begon te slikken en 30 kilo aan kwam. 5 kilo heb ik er terug af gekregen op 5 jaar tijd, maar de rest is "mission impossible" met de pillen die ik slik. Geven ook 2 professoren die mij behandelen toe. Het is al een half mirakel dat ik eindelijk stabiel blijf in gewicht en da's elke dag weer opnieuw opletten. Ik heb mij overigens wel ingelezen en zowel goeie als minder positieve verhalen (complicaties) gelezen. Héél véél hangt vaak af van de arts en de begeleiding.
Geloof mij. Er zijn zelfs mensen die frikandel speciaal of haring met ui door de blender mikken hoor! Stond met mn oren te klapperen toen ik dat hoorde!
Dan is de kans heel groot dat ze dalijk gewoon weer aankomt hoor want na deze ingreep kan je neg zo goed snoepen chocolade eten enzo. Die emoties gaan door deze operatie natuurlijk niet weg Het afvallen is leuk maar als jr dan alsnog niet met je emo om kan gaan ja dan heb je daarna nog steeds een probleem
Een maagbandje en een bypass zijn twee totaal verschillende dingen, ik zou als ik jou was voor je je oordeel neer kwakt je eerst eens goed in lezen. Een maagbandje word tegenwoordig bijna niet meer aangeboden in Nederland, waarom? Om precies de reden die jij zegt, op een gegeven moment ( op langer termijn ) komen 9 van de 10 weer gewoon aan. Met een bypass kan je niet smokkelen hoor, dan is je maag gewoon verkleind van een formaat rugby bal naar formaat banaan ( ongeveer ), die verkleining kan je niet even bijstellen net zoals je bij een maagband wel kan doen. Maar anyway, call i the easy way, voor mij is het juist die steun in de rug die ik nodig heb, ik kan niet ''even'' die knop omzetten, dat probeer ik al jaaaaaren. Ik vind het altijd maar de '' easy way '' door te zeggen dat je het de ''easy way'' vind, zijn vaak de jaloerse mensen die het zeggen of de onervaren mensen, dus mensen die zich niet in kunnen leven in de persoon en om hun heen zien hoeveel moeite een persoon nog moet doen om deze strijd aan te kunnen gaan.
Het is zeker niet de makkelijkste weg. Ik heb zelf vorig jaar een gbp gekregen en ben nu 60 kg kwijt. Daarvoor had ik al ruim 2 jaar een gezond eet en beweegpatroon, maar vielniets af. Na lange onderzoeken bleek dat mijn stofwisseling niet of nauwelijks meer werkte door het e vele jojoën, medicatie gebruik etc. Een gbp was voor mij alleen og maar de enige oplossing. Het heeft me een jaar gekost om die beslissing te nemen, maar nu ben ik er super blij mee. Ik dacht ook altijd zie het er maar op een gewone manier eraf te krijgen een gbp is de makkelijke weg. Maar dit is dus helemaal niet makkelijk, het is pittig en je wordt gelijk gestraft als je teveel eet, want dan wordt je hartstikke ziek. Helaas heb ik. De complicaties gekregen als een vitamine b12 te kort en een maagzweer op een nieuwe darmaansluiting. Gelukkig is dit met medicatie goed te houden. Waar ik wel heel blij om ben is dat mijn leuke leven er alleen maar leuker oo is geworden. Mij. Sporten gaat veel makkelijker en hou ik veel beter vol, en dat je niet meer nagekeken wordt op straat en dat ik nu een leuke baan er aan over heb gehouden. Het is gewoon heel hard werken en dit moet ook ik mijn hele leven vol blijven houden, net als mensen die het op eigen kracht doen. Ik help nu zelf mensen met het veranderen van hun levensstijl zodat ze nooit voor een beslissing voor een gbp komen te staan. Voor degene die daarstraks haar dagmenu heeft beschreven. Ik snap wel waarom je niet afvalt, want je eet te weinig, waardoor je lichaam nu al het eten wat het krijgt vast houdt. Mocht je meer willen weten stuur me dan een pb
Valt me tegen hoeveel dames er hier tegen dat het kiezen is voor de makkelijke weg! Gelukkig denk ik er zelf anders over en mijn familie en vrienden ook,zei weten waar ik vandaan kom en dan heb ik het niet alleen over uiterlijk maar vooral ook psychisch!Ben toch echt trots op mezelf. En dan speciaal voor de mensen die het kiezen voor de makkelijke weg vinden....resultaat naar 4maanden....ik ben mezelf weer.......eindelijk Bekijk bijlage 353927 (Ondertussen nog bijna 10 kilo kwijt maar ff geen recente vergelijkingsfoto beschikbaar)
Sorry maar ik vind het ook de makkelijkste weg. Mijn inziens draait het om discipline. Na de operatie vallen mensen af omdat ze kleine porties eten en sporten. Dit kun je ook doen zonder operatie.
je ziet er goed uit hoor gijsje. mag je trots op zijn. dan gaan wij maar voor de 'makkelijke weg' zoals andere dat zien. als wij maar gelukkig worden toch
Ik heb zelf ook wel eens nagedacht over 'zo'n ingreep maar uiteindelijk vind ik het wel erg ingrijpend. Was zelf ook 127 kgs na de bevalling van m'n 2e maar ik ben ook wel vrij lang erbij. (1.80m) En ik denk dat ze juist naar BMI kijken en niet zozeer absolute kilo's...toch? Anyway; ben nu na de bevalling begonnen met weinig snoepen en af en toe wat sporten erbij als ik er tijd voor heb. Ben in de afgelopen 4 maanden 7 kgs afgevallen en dat klinkt mss niet veel maar ik heb er eigenlijk gek genoeg ook niet veel voor gedaan! Dus ik heb goede hoop dat met wat extra inspanning ik een jaar na de bevalling in elk geval een kilo of 15 kwijt ben. En dan het jaar erop weer langzaam een kilo of 15 en dan zit m'n BMI weer ergens op 27 en dat vind ik dan eigenlijk wel prima zo!
wat is je doel dan van zo'n reactie "ik vind het de makkelijke weg want ja je kan ook gewoon afvallen door kleinere porties eten en sporten"? naar mijn idee komt zo'n reactie over dat je iemand met een maagverkleining een rot gevoel wilt geven omdat het hem of haar niet zelf lukt. maar ja ik hoor graag wat het doel is van zo'n reactie misschien zie ik het wel helemaal verkeerd? ik reageer misschien te heftig maar sommige hier oordelen echt over iets waar ze niets vanaf weten want je wilt niet weten hoe moeilijk zoiets is!