denk aan gastric bypass

Discussie in 'De lounge' gestart door geriannes, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik werk zelf als verpleegkundige in het ziekenhuis waar deze operatie wordt gedaan.
    Heb daardoor al een hoop dingen gezien en gehoord.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik voordat ik hier kwam ook niet zo'n positieve mening had over deze operatie, vond het ook wel een makkelijke weg.

Afvallen zou bijna iedereen wel moeten lukken, maar slank blijven lukt bijna niemand zeker als je BMI op een gegeven moment zo hoog is.
    Er zijn van die programma's zoals bijv. Obese, daar vallen mensen in een jaar tijd ontzettend veel af, maar als je ziet hoeveel ze sporten dan is dat een dagtaak en dat kun je dus nooit je hele leven volhouden, zodra je wat minder gaat sporten kom je gelijk weer aan.
    De meeste mensen die erg veel afvallen, komen uiteindelijk toch weer aan tot hun oude gewicht of meer.
    (dan heb ik het wel over mensen met extreem overgewicht)

En zo'n operatie is niet alleen om weer slank, mooi en weer lekker in je vel te komen zitten.
    Denk maar aan alle risico's van extreem overgewicht (hoge bloeddruk, diabetes etc)

Wel vind ik als je deze operatie gaat doen je echt goed moet voorbereiden, want het is een behoorlijk complexe operatie en er zitten zeker risico's aan.
    Ook moet je, je echt houden aan de voorgeschreven regels (afvallen vooraf, vloeibaar eten etc) want erg veel complicaties komen toch doordat mensen zich niet zo strikt aan de regels houden.

Heel veel succes met je keuze!

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wow wat een super resultaat!!

Super goed van je.

En na jaren te moeten strijden tegen de strijd van de kilo's vind ik het dus GEEN makkelijke weg. Maar goed, makkelijke weg of niet, jij voelt je goed en je ziet er goed uit, dat is toch super!

3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.307
    265
    83

Ik vind dit ook wel erg makkelijk gezegd. !! DISCIPLINE :$:$:$:$
    Ik heb al zoveel discipline gehad in mijn 20 jaar strijd tegen de kilo`s.
    JE wilt het niet weten !! Ik ben een zeer sterk persoon.
    Alleen mijn lichaam wil niet meer meedoen met mijn lijnpogingen het zet zich steeds harder in de strijd om het niet te doen dan wel een poging te laten slagen.
    GBP is niet alleen minder eten !!!!! ook je opname komt pas later aan de orde door de omleg dus je lichaam kan veel minder voedingsstoffen opnemen waardoor ook een positieve invloed op je gewicht onstaat.
    En tja denk wat je denkt , maar jouw ongezouten mening wordt niet zo gewaardeerd denk ik :$:$:$

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wauw Gijsje, wat een verschil, daar mag je zeker trots op zijn!

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dus jij spreekt eigenlijk gewoon alle artsen die hier jarenlang mee bezig zijn-onderzoeken hebben gedaan etc tegen? De zorgverzekeraars vergoeden deze operatie en het traject er om heen terwijl er eigenlijk niks aan de hand is....
    Morbide obesitas word gezien als ziekte,en ja ik ben al meerdere malen vele kilo's afgevallen maar kwam altijd weer aan + extra.

6. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Ik heb zelf een gastric bypass gekregen in januari. Het herstel was zwaar voor mij maar inmiddels gaat het heel erg goed. Ik ben gewend aan mijn nieuwe eetpatroon en heb het geluk om bijna alles te kunnen verdragen, alleen veel minder natuurlijk. Ik ben nu 53 kilo lichter. En ja... tegen de mensen die het 'de makkelijke weg' noemen wil ik graag zeggen: je denkt maar wat je denken wil, ik heb mijn doel bereikt en daar gaat het mij om. Wat anderen daarvan vinden laat mij koud. Ik winkel waar ik wil, trek aan wat ik wil en voel me beter dan ooit.

7. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    geen enkele weg is makkelijk als je moet/wilt afvallen.
    je bent toch continu bezig met eten of het denken aan eten.
    ik heb een normaal postuur maar voor mn gezondheid en medicijn instellingen is het belangrijk dat ik op een bepaald gewicht blijf. en wat was dat makkelijk toen ik 20 was. nu als 30 plusser wordt het moeilijker. heb respect voor mensen die veel zijn afgevallen, of dat nu via medisch ingrijpen is of via een dieet. ze hebben het toch maar mooi gedaan, en iedere kilo eraf is voor het lichaam al een verbetering!

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.307
    265
    83
    Waar is de TS heb je er wat aan tussen de discussies door ?

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dames respect!!!!
    Wat een moedige beslissing om voor een operatie en alles eromheen te gaan.

Voor de dames die het de "makkelijkste weg" vinden....serieus?!;) Jezelf misschien eerst goed informeren voordat je met zulke uitspraken komt! En dan niet alleen over de operaties, mogelijke complicaties en risico's, maar ook over de eisen en het hele traject.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Zo is mijn overbuurvrouw van 140 kg niet door de screening gekomen.
    Enorm balen, want na jaren knokken dacht ze echt voor die operatie te gaan.
    Ze krijgt nu al twee jaar intensief begeleiding van een dietiste en is inmiddels 45 kg afgevallen!
    Achteraf is ze nu toch heel blij dat ze niet voor de operatie in aanmerking kwam.

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Hebben jullie moeite met lezen of zo?

Ik spreek helemaal niemand tegen en zeg toch ook nergens dat er niks aan de hand is. Ik ben ook van mening dat morbide obesitas een ziekte is maar dat betekent niet dat alleen een operatie de oplossing is.

De zorgverzekeraars vergoeden de operatie omdat extreem overgewicht op lange termijn meer kosten met zich meebrengt.

Als je al vaker bent afgevallen waarom ben je dan weer aangekomen? Was dat ook gebeurd als je je nieuwe leefpatroon had volgehouden?

12. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Chapeau voor je buurvrouw!

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    denk dat sommige mensen niet beseffen dat juist die operatie een extra steun in de rug is voor mensen die willen afvallen.

maar goed, veroordelen terwijl je niet weet hoe je je voelt als je deze weg kiest is natuurlijk altijd heel makkelijk.

14. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

#114 mamazeyad, 9 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2013
    ...

15. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Misschien omdat het bijna onmogelijk is om 365 dagen per jaar 24 uur per dag gedisciplineerd en gemotiveerd te zijn als je de hele dag door alleen maar honger hebt. Ik durf dat toe te geven dat ik dat op eigen kracht niet kan, dat is voor mij de reden dat ik voor de operatie gekozen heb. Dat is geen gebrek maar zelfkennis.

En wat ook meetelt, vetcellen die je eenmaal hebt gaan nooit meer weg. Er is meer voor nodig om nieuwe vetcellen te maken dan om de oude weer te vullen.

16. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Pff, weer een geval van niet goed lezen. Ik word hier echt moe van.

Ten eerste veroordeel ik niemand. Ten tweede ontken ik niet dat die operatie een steun is voor mensen die willen afvallen.

Het enige wat ik zeg is dat ik het de makkelijkste weg vind.

Maar als de operatie voor sommigen de oplossing is, dan moeten ze daar zeker voor gaan. Extreem overgewicht is nl ongezond en gevaarlijk.

17. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Respect voor deze reactie. Jij bent in staat om objectief en realistisch naar jezelf te kijken. Als de operatie jou geholpen heeft, prima toch.

18. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

#118 mamazeyad, 9 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2013
    is het misschien in je opgekomen dat JIJ degenen bent die niet kan lezen?nogmaals wat is je doel om hier je ongezouten mening neer te kwakken? maar ik houd ermee op. er zullen helaas altijd mensen zijn die er over blijven oordelen en denken dat ze het beter weten. ik ga dit voor mij zelf doe omdat ik gelukkiger en gezonder wil worden. als ik het kon zonder dit hulp middel dan had ik echt niet in me laten snijden.

19. Metire

Metire Niet meer actief

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik zou nooit 'zomaar' voor zo'n ingrijpende operatie kiezen. (Nee ik heb nooit zo veel overgewicht gehad en nee ik weet dus niet hoe het is)

Ik begrijp dat het noodzakelijk is voor mensen met morbide obesitas waarbij de stofwisseling stil ligt maar er zijn toch echt wel heel veel mensen die voor de 'makkelijke weg' kiezen terwijl het wel echt mogelijk is om af te vallen.

"Ik kan het niet" bestaat niet! Voor mij is het ook niet makkelijk om altijd maar gezonde opties te kiezen qua eten en om de dag te sporten, maar ik doe het wel.. dat heet doorzettingsvermogen! Je bent zo sterk als je jezelf maakt.

(behalve bij mensen met echt een medisch probleem waardoor ze zoveel zijn aangekomen zoals ik al eerder zei)

Maarja, dit is mijn mening.

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.307
    265
    83
    ik hoef van niemand hier begrip of enige vorm van medeleven te krijgen !! maar het feit dat er gezegt wordt het is de makkelijke weg en neem een gezonde leefstijl aan en ga sporten dan komt alles goed !!

Want dan pas heb je doorzettingsvermogen!:$:$:$:$:$:$:$
    Soms en dat is niet voor ieder begrijpbaar is een stukje van jezelf opgebrand omdat je al zo lang aan het strijden bent.
    En aangezien de aanleg er zo snel is om aan te komen de strijd steeds lastiger wordt je lichaam werkt niet meer mee !
    Ik heb ook gesport !!! liep vorige jaar maar 5 km CPC trainde 3 keer per week en als ik een hele week gestreden had voor een kg of1 a 1,5 er af en ik had een weekende waarin je gewoon wat extra nam je niet sporte het er gewoon gelijk weer aan kwam ! en dat is bij mij al 20 jaar het zelfde.:p:p:p:p:p

Deel Deze Pagina