hoi Allemaal, ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger. ben nu 's morgens best beroerd en ook mijn borsten doen zeer,ook ben ik heel erg moe. maar ik weet dat dat er bij hoort. nu heb ik wanneer ik veel gedaan heb, (gelopen of veel achter de computer heb gezeten zoals op mijn werk) hevige pijn in mijn onderbuik. dit is dus voornamelijk aan het einde van de (werk) dag en 's avonds. verder heb ik dit 's morgens als ik opsta en net iets te lang wacht met naar de wc gaan. als ik dan ben geweest dan moet ik echt even gaan liggen om de pijn te laten zakken. (dit werkt het beste ook na een dag werken of veel lopen). in februari was ik 7 weken zwanger toen ik 1x flink pijn in mijn buik had (dit zat wel hoger) toen een echo laten maken en bleek alles nog goed. bij 9 weken voor controle en toen bleek dat het hartje was gestop na 7 weken en 1 dag. ik ben dus nu erg onzeker en bang dat het weer mis zal gaan. twijfel of ik nu aan mijn baas moet vragen of ik de komende weken wat minder kan werken, vind het eigelijk ook nog heel vroeg om nu al minder te werken. maar aan de andere kant wil ik nu ook heel erg naar mijn lichaam luisteren, ben van de week ook al een keer eerder naar huis gegaan om te slapen zo moe ben ik. wat zouden jullie doen. is er iemand die de pijn in de onderbuik herkent?
ik had dat ook al zo vroeg. Is gewoon bandenpijn. Tja minder werken. Dat moet je zelf weten. Ik werk vanaf 10 weken minder. Maar dat is omdat ik last heb van extreme misselijkheid en maagzuur. Je moet het zelf beoordelen. Jij voelt je lichaam aan. Bandenpijn veroorzaakt geen miskraam. De vorige keer was dus gewoon ´pech´om het zo te zeggen. Probeer in ieder geval savonds rustig aan te doen. En op tijd te plassen. want pijn met volle blaas heb ik nu ook nog steeds. Groetjes
In mijn ervaring zit bandenpijn meer in de liezen dan echt in de onderbuik. Maar goed, misschien dat dat per persoon verschilt De echte erge bandenpijn kwam vanaf 18 weken bij mij, in het begin had ik een licht gesteek in de liezen, niet te vergelijken met de gemene scheuten die ik er nu voor terug krijg. Ik zeg dit even omdat ik dit iig niet als bandenpijn herken, niet typisch in ieder geval. Je noemt namelijk ook pijn bij zitten, bandenpijn (denk ik) is vooral bij lopen en staan door het gewicht dat het gewicht van de baarmoeder er dan aan 'bungelt' met het bewegen. Maar goed, dit is alleen MIJN ervaring he! Hoe zou je de pijn omschrijven, is het vergelijkbaar met ongesteldheidspijn? Ik heb in het begin wel last van ongesteldheidsachtige pijn gehad, soms echt heel gemeen met steken erbij, echt in de baarmoeder (dus niet de banden waaraan die hangt). Ik heb me onwijs zorgen gemaakt, maar het was gewoon groei! Dat was bij mij vooral bij de 6e week en de 7e week. Je hormoonhuishouding zorgt er later voor dat je baarmoeder meer ontspant, dan voel je die groei niet meer zo pijnlijk. Ik DENK dus dat dat het is bij jou. Natuurlijk is het heel rot, want pijn, en zeker onderbuikpijn is voor jou een rot herinnering en een extra alarm. Ik zou het zeker rustig aan doen (voor jezelf vooral), maar als het mis mocht gaan... dan had je dat niet kunnen voorkomen met nu alleen platliggen, helaas.
als ik zo jullie verhalen lees denk ik dat het inderdaad of bandenpijn is of de groei van mijn baarmoeder. dat klinkt dus best positief. want vorige keer voelde ik me alleen maar een beetje misselijk en verder geen klachten, tot dus met 7 weken dan. heb juist pijn tijdens het lopen, nadat ik veel in 1 houding heb gezeten (zoals achter mijn bureau op mijn werk) en als ik veel heb gelopen. tijdens mijn ongesteldheid had ik eigenlijk nooit echt veel pijn in min buik dus dit is veel heftiger. dus zal inderdaad de groei of bandenpijn zijn.
ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap meerdere malem dubbel gelegen van de pijn, zo erg dat ik even niets meer kon zeggen. ben er niet minder om gaan werken, want of het fout gaat of niet heb je toch geen invloed op. ik heb trouwens een gezonde zoon gekregen.
Ja, die pijnen die ik af en toe had konden ook HEEL gemeen zijn, en zie banner Spannende tijd, die weken tot de eerste echo he! Maar altijd meer kans dat het goed zit dan niet
ik heb gisteren mijn eerste echo al gehad. dit omdat we toch al een afspraak hadden bij de gyn. omdat we de uitslagen kregen van verschillende onderzoeken. en we hebben ons kleintje gezien. helaas was het nog te vroeg voor het hartje, maar volgende week vrijdag mogen we al weer voor de volgende echo. als het goed is zien we het hartje dan wel. zou willen dat het nu al volgende week is. vind het zo spannend. vooral door de miskraam begin dit jaar en nu de hele tijd pijn in mijn onderbuik. maar ik las net al dat dat waarschijnlijk het groeien van mijn baarmoeder is, of nu al bandenpijn. dus dat zie ik alleen maar positief. en wie mooi wil gaan (iets moois wil krijgen) moet pijn doorstaan he. dus ook al voel ik me af en toe nog zo beroerd en heb ik veel pijn ik heb het er zeker voor over. fijn om te lezen dat jullie ook pijn in de onderbuik hebben (gehad)
Ik ben 4 weken zwanger en ik heb ook als ik te veel doe of te druk ben dat ik dan ook last heb van mij onderbuik, soms zelfs met steken maar het schijnt er allemaal bij te horen Ik doe het rustiger aan en dan word de pijn minder, een hete douche of een warme kruik kan ook helpen
Gelukkig lag alles goed op schema, en op zo'n termijn is het absoluut niet vreemd dat je nog geen hartje kan zien. Een mk gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten Maar tot nu toe is er dus geen enkele reden om aan te nemen dat het dit keer niet goed zou gaan
hoi allemaal ! Ik ben net lid geworden en zit een beetje rond te lezen over buik pijn , druk op de buik etc... En na dit klinkt me heel erg bekend in de oren! Ik heb net een stukje van dit forum gelezen en ik zit precies is het zelfde schuitje. Alleen is het bij mij de 1e keer..dat ik zwanger ben. ik ben 6 weken zwanger en heb echt precies dezelfde klachten! hevige buikpijn onder in en soms bijna tot krampen toe,etc.. en ik snap heel goed dat je je bezorgd maakt. Maar gelukkig lees ik ook in de reacties dat er meerdere mensen zijn met deze klachten, En ik begrijp hieruit dat het vrij normaal is tijdends de 6e 7e week ... En dat is een enorme gerust stelling! Echt waar ik denk dat we het voor lief moeten nemen. Want de een voeld er meer van als de ander. Ik zou idd rustig aan doen.. helemaal stoppen met werken zou ik pers niet doen... , natuurlijk wel als de ginocoloog het aan geeft. sterkte en houd ons op de hoogte x mies
Ach meid, maak je niet te druk. Ik had zoals ik eerder ook al zei, vreselijk vroeg al bandenpijn.. Nu ben ik bijna 15 weken en als ik teveel doe, bijvoorbeeld 2 keer de trap op krijg ik al een harde buik.. Echt dingen doen gaat momenteel dus niet.. De ene is er gewoon gevoeliger voor dan de ander! Probeer lekker te genieten hoor!