Denk aan je verzekering!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Carinda, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

welke heb je dan de gezinnen?

2. Loekie84

Loekie84 Nieuw lid

6 aug 2009
    3
    0
    0
    Ook bij CZ collectief (ik heb zelf het top pakket) betaal je een eigen bijdrage voor de kraamzorg van 3.90 per uur.
    Dat staat in het bijgesloten boekje wat is meegestuurd met de nieuwe polis van 2010.

3. Alita

Alita Niet meer actief

oeh en bij gezinnen dan?

4. Loekie84

Loekie84 Nieuw lid

6 aug 2009
    3
    0
    0
    Daar heb ik geen idee van, ik blijf voor de rest zo verzekerd.
    Kijk anders even op hun site!

5. Alita

Alita Niet meer actief

heb net gekeken en dus wel je krijgt je bevalling en kraamzorg 100%vergoed en dat scheelt een hoop het is goedkoper dan zelf je bijdrage betalen!!!

6. Loekie84

Loekie84 Nieuw lid

6 aug 2009
    3
    0
    0
    Ik ben chronisch ziek en heb een goed dekkende verzekering nodig. Als ik de eige bijdrage zelf betaal, ben ik nog gunstig uit.
    Succes iig met het afsluiten.

7. Alita

Alita Niet meer actief

oke dat is weer iets anders he....ga het nog even goed uitzoeken!!!

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Dit is niet waar als je de aanvullende verzekering Gezinnen hebt. Dan wordt de eigen bijdrage voor kraamzorg 100% vergoed.
    Aanvullende verzekering Gezinnen kan ook onder CZ collectief.
    Deze heb ik namelijk zelf ook als collectief.

Ik denk dat Zwitsal ook de aanvullende verzekering Gezinnen heeft.

9. ExTTreme

ExTTreme Nieuw lid

2 aug 2009
    4
    0
    0
    Goirle
    Ook wij zijn verzekerd bij CZ. Op dit moment hebben we alleen een basis verzekering daar, en eerlijk gezegd zie ik geen reden om er een uitbreiding bij te nemen op dit moment. Mijn vriendin wil bevallen in een kraamhotel. Dit gaat van de kraamzorg-uren af en kost dus niets extra. Mocht het nodig zijn om toch naar het ziekenhuis te moeten dan is dit dus een medische indicatie en alsnog vergoed. De gezinnen-uitbreiding kost 31,20 euro per maand (bijna 375 per jaar). Als ik uitreken wat de kraamzorg ons gaat kosten (49*3,90=191 euro) is dat fors lager. Dit is uiteraard er van uitgaand dat alles gewoon goed gaat met de bevalling en moeder en kleine na de bevalling. Hierop gebaseerd kiezen wij ervoor om geen uitbreiding van het pakket te nemen.

10. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier gewoon basis voor 100 euro per maand. Eerst baalde ik maar uieindelijk waren helemaal niet zo veel geld kwijt. Kraampakket op internet was maar 25 euro. Bevallen wilde ik toch thuis ( is uiteindelijk niet gelukt). En kraamzorg eigen bijdrage was 100 euro geloof ik.

Maar we hadden het geluk dat er eigenlijk niks raars was. Dan kan het misschien een stuk duurder uitvallen.

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik kreeg ook niks vergoed, maar dat vind ik achteraf helemaal niet erg. Een aanvullend pakket is op jaabasis namelijk ook niet goedkoop en waarschijnlijk ben je ongeveer net zo veel kwijt voor de eigen bijdrage enz als dat je kwijt zou zijn bij een aanvullend pakket. Aanvullende pakketten zijn namelijk niet goedkoop. Voordeel is wel dat ik in een apotheek werk, dus mn kraampakket kon ik zelf samenstellen en kreeg dus alles met korting.

12. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Ik had hier met de eerste ook alleen basis!... Wilde thuis bevallen dus dat koste niets! Is uiteidenlijk een zh bevalling geworden op medische indicatie dus koste ook niets! Moest alleen 100 euro voor de kraamzorg betalen!Ik wist al dat ik fv ging geven en lactatie deskundige dus ook niet nodig! Dus ik had het er niet uitgehaald!

uit voorzorg voor mijn meissie naderhand wel opgehoogd om er zeker van te zijn als haar wat zou gebeuren!...(gelukkig nog nooit nodig gehad! )

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Voor de vk wordt je eigen risico niet aangesproken hoor!

Ik ben verzekerd bij DeltaLloyd en heb het kleinste aanvullend pakket. Start. Zit kraamzorg (incl. eigen bijdrage), lactatiekundige, zwangerschapscursus, poliklinische bevalling EN DE NEKPLOOIMETING! in. Ik betaal geloof ik 111 incl. tandarts.

14. Aura

Aura Niet meer actief

Ik heb ook paar weken geleden al contact gehad met Groeneland en gelukkig hoef ik eigenlijk niks zelf te betalen (4 sterren polis) ook geen eigen bijdrage voor kraamzorg of poliklinische bevalling in ziekenhuis op eigen initiatief....wat ik dus wil..ben collectief verzekerd en betalen volgens mij 130 euro per maand ofzo incl.tandarts verzekering....en heb echt nog nooit klachten gehad over Groeneland.....ben blij dat ik bij die rot CZ weg ben.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben collectief verzekerd bij CZ en betaal 112 euro nog wat voor basisverzekering, basis aanvullende verzekering en tandarts. Het enige wat ik waarschijnlijk zelf hoef te betalen is de eigen bijdrage voor de kraamzorg, dus niet de moeite om een andere aanvullende verzekering aan te vragen.

Deel Deze Pagina