Denk dat het mis is

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ShallY, 21 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    En hoe is het gegaan?

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Lief dat je ernaar vraagt!
    Ik wilde al een nieuw topic openen want ben weer of nog steeds zo onzeker als de pest.

Ik heb met 6+2 een echo gehad omdat ik wat vage klachten had. Was te zien dat ik zwanger ben van een tweeling. Hartjes klopten al en ze liepen mooi op schema.

Vorige week de 7 weken echo gehad (was eigenlijk de eerste) en waren nog steeds 2 kloppende hartjes te zien en nog steeds mooi op schema.

Omdat ik zo bang en onzeker blijf mag ik morgen weer voor een echo. En hoewel ik al weken zeg voor een echo dat het niet goed zit heb ik nu wel het gevoel dat het echt zo is. Dat we morgen nog maar 1 of geen hartjes meer zien kloppen.

Ik voel me anders..geen zere borsten meer onder andere..
    Ik loop mezelf dus helemaal gek te maken. Vanavond maar proberen vroeg naar bed te gaan en dan is het snel morgenochtend 9.00u en weten we waar we aan toe zijn.

3. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik herken de onzekerheid zo erg!! Fijn dat je veel echos mag, heb er ook enorm veel gehad :p als dat gerust stelt er lekker naar vragen!

Ik weet nog dat ik wel een paar keer tegen mn man heb gezegd; 'ik voel niks meer, dit gaat echt niet goed echt niet'. Was/ben zo onzeker.. alleen had t elke keer gelukkig mis. Symptomen kunnen zo schommelen de eerste weken, geloof dat dat met een tweeling niet anders is. Voel me nu pas zwanger, omdat ik nu pas elke dag iets van beweging voel. Alle weken daarvoor kon je me zo overtuigen dat ik niet zwanger was.

Rustig aan en hopelijk heb je je kindjes over een paar maandjes lekker in je armen!

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Fijn om die herkenning te lezen.

Jij hebt trouwens ook al heel wat voor je kiezen gehad zie ik wel. Wat fijn dat het nu goed gaat en je hopelijk over een week of 8/9 je kleine meid in je armen hebt.

Voordat ik zwanger raakte van mijn zoontje had ik ook meerdere miskramen gehad waardoor ik geen vertrouwen meer in m'n lijf had. Toen ik eindelijk zwanger was van mijn zoontje hoopte ik te kunnen genieten maar ben gedurende de zwangerschap meer bang geweest dan dat ik heb kunnen genieten. Ik hoopte dat het een volgende keer beter zou gaan en dat hoop ik nog steeds. Maar tot nu toe gaat het precies zo..

Ik voel me hierin vaak onbegrepen en al snel een zeur dat ik soms niet weet wat ik met mezelf aan moet.. gelukkig loop ik bij een psycholoog en kan ik gelukkig bij haar mijn ei kwijt.
    Voor nu is het gewoon, eerst de 12 weken uitzitten en vertrouwen houden dat beide mini's lekker blijven groeien in mijn buik. En daarna zien we wel verder.

5. deniseappeltje

deniseappeltje Actief lid

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Oh die symptomen vliegen altijd een beetje alle kanten op.

4-6 weken was ik oneindig moe. Kon de hele dag slapen en was echt waardeloos.
    7-9 weken verloor ik me eetlust en kreeg ik vlagen van misselijkheid over de hele dag.
    9-14 weken was de leukste ... kokhalzen .. om werkelijk waar alles!! Zelfs bij de bakker kreeg ik het voor elkaar, schaamde me dood!
    15 weken.. vrijwel bijna elke dag goed maar de geur van gekookte aardappels en groente is ronduit ranzig.

Pink06 vindt dit leuk.
  6. deniseappeltje

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Maak je niet teveel zorgen, stress is juist nog minder prettig voor jouw en je bloeddruk ;)

7. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Heel veel succes bij de echo vandaag! Ik herken je gevoel. Ga ook van zekerheid naar onzekerheid, het verschilt per dag.

Vertrouwen op je lichaam en je kleintjes!

8. Noonaa

Noonaa Niet meer actief

Ik lees net je topic, en nu ben ik erg benieuwd hoe je echo geweest is vandaag!
    Ik was bij de eerste helemaal niet ongerust, bijna naïef zelfs. Bij de 2de was dat al helemaal anders, en nu bij de 3de leef ik ook van echo tot echo, hoor!

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Lief dat ernaar gevraagd wordt!

Echo was weer goed!! Gelukkig nog steeds 2 kloppende, krachtige hartjes en ze lopen zelfs iets voor dan dat ik ben!
    Het blijft spannend maar ziet er goed uit!
    Dus kan gerust het weekend in.

(Om vervolgens maandag of dinsdag weer onzeker te worden)

Anouk vindt dit leuk.
  10. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Wat goed!! Proberen te genieten.

11. Noonaa

Noonaa Niet meer actief

Wauw, dat is goed nieuws! Super! Hopelijk kan je nu een beetje genieten :)

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ga ik proberen, bedankt!

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou afgelopen woensdag weer een echo gehad en de mini’s groeien goed.
    Daarna voel ik me oké en opgelucht om een paar dagen later weer zo onzeker te worden.
    Nergens geen last van, behalve moe.
    Woensdag de termijnecho dus dan kunnen we weer even spieken.

Daarna is het gedaan met de echo’s. Volgens mij dan om de 4 weken. Ik ga het wel aankaarten, mijn angst en onzekerheid en misschien kunnen ze wat voor me betekenen.

En anders gaan we regelmatig zelf een echo laten maken bij een echo bureau, hebben we toen bij mijn zoontje ook gedaan.

deniseappeltje en Anouk vinden dit leuk.
  14. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Hopelijk kan je toch wel lekker gaan genieten!! Ken het hoor. Na se echo heel blij en daarna denk ik oh ja ....
    Heb mijn termijnecho al gehad en nu pas de 20 weken echo weer.

Heb al wel een pret echo gepland met 15 weken, is wat dichterbij :roflmao:

15. deniseappeltje

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Wat fijn dat je mini's goed gaan!
    Echo's zijn een hele fijne manier om te weten dat je baby's nog goed gaan. Misschien is een Angel sound een leuke manier om je zorgen te rusten?

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.045
    17.015
    113
    Zou ik juist alleen maar afraden. Weet uit eigen ervaring hoe enorm je in de stress kan schieten als je de hartjes niet of niet direct kan vinden....
    Zeker als je al wat moeite hebt met vertrouwen hebben dat het goed komt zou ik die niet gebruiken :)

17. deniseappeltje

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar

Ja het is inderdaad een beetje dubbel.
    Bij ons op de verloskunde prakijk adviseerde de ene collega van; Doen als je er geruster van word want stress is niet goed.
    En de andere collega zegt; Niet doen, je word er neurotisch van.

Heb je verloskunde praktijk in de buurt geen inloopspreekuur?
    Bij ons heb je vanaf 13 weken dat je elke dinsdag avond ken komen voor Hartje luisteren etc.

Sado vindt dit leuk.
  18. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het echt helemaal mee eens

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Die heb ik nog van de vorige keer maar ik denkbaar het me nu niet geruststelt omdat ik nu 2 hartjes moet horen.

20. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou ik zit bij de gyn in het ziekenhuis dus weet niet of ik daar dan wel langs mag komen.

Vandaag echt een slechte dag. Veel buikpijn en raak gelijk in de stress.

Deel Deze Pagina