Ik snap je zo goed. Maar je moet echt van die onzekerheid af. 9 maanden angst is echt niet te doen. Ik ken je dan wel niet maar gun het je zo dat je kan genieten!!! De kwaaltjes komen en gaan echt waar. Ik had ruim een week voor mijn nod al last van misselijkheid. En dan echt 24 uur nu word het gelukkig iets minder. Ook had ik last van krampen. Maar ik weet ook dat ik als ik maar iets voel van kramp ik in de stress schiet. En de krampen daar door natuurlijk erger worden. Je bent door alles veel meer gefocust op alles. Gelukkig kan ik kan me zelf aardig rustig houden als ik bedenk wat er allemaal in mijn lichaam gebeurt en het logisch is dat ik dingen voel. Of kramp heb. Probeer iets te vinden waar door je je angst en onzekerheid een beetje minder maakt of weg neemt. elke keer een echo is heerlijk en leuk. Maar denk dat elke keer naar het ziekenhuis je ook echt gaat opbreken. Ik hoop echt dat je snel je rust vind en heerlijk kam gaan genieten van je 2 wondertjes in je buik Liefs tasha
En mag je niet dubbel lopen? Ik loop zowel in ziekenhuis als verloskundige praktijk. Ik moet hierbij wel vermelden dat dit mijn werkgever is en zij ook werkzaam is in het ziekenhuis waardoor dit mogelijk is gemaakt. Maar je kan altijd een gokje wagen en bellen om te kijken of ze wat kunnen betekenen voor je. Ik had namelijk aan het begin van deze zwangerschap ook onwijs veel angst. En bij mij hielp om gewoon de normale dingen te doen. Ik heb heel vroeg al me aangemeld voor kraamzorg en kraampakket aangevraagd. Dit soort klusjes hielden me afgeleid. Marktplaats afspeuren en lijstjes maken in webshops
Geen idee nog niet gevraagd. De angst die ik nu vooral heb is dat ik me goed voel en geen dagelijkse klachten heb, waardoor ik me ga afvragen of het nog goed zit in mijn buik. Naar mijn idee (terwijl ik donders goed weet dat het niet kan en niet zo is) denk ik dat ik elke dag iets moet voelen. Of van de kwaaltjes of van de baby’s. Maar dat kan natuurlijk nog niet. Ik probeer ook zoveel mogelijk afleiding te voelen maar dat lukt niet altijd. Dingen opzoeken of regelen durf ik nog niet.
@ShallY probeer toch gewoon vertrouwen te hebben. De kans dat het mis gaat als je met 10 weken de hartjes goed ziet kloppen is klein. Vertrouw daarop. Maar ik snap de onzekerheid wel. Ik ben ook elke dag dankbaar voor mn ochtendmisselijkheid hiervoor. Ook al weet je dan nooit zeker of het met 1 of 2 goed gaat. Hopelijk heeft het meer rust als je ze eenmaal voelt bewegen! En als je een goede 12 weken echo hebt en ziet dat alles erop en eraan zit. Vertrouw op je lichaam en zolang en geen bloed is zou ik er gewoon vanuit gaan dat het goed zit!
Oh @ShallY ik had ook niks, soms een vlaagje misselijk. Maar voor de rest kip lekker en blij. Nu met 17 weken zijn me darmen een beetje narrig.
@ShallY, een tweeling waahh wat leuk zeg, wat bijzonder! Gefeliciteerd! Ik hoop dat je gauw met een gerust hart mag genieten van je zwangerschap.
Ik had tijdens mijn eerste zwangerchap ook zoooveel angst! Vond die eerste 12 weken echt een hel. Ik werd pas gerust toen ik hem op een gegeven moment iedere dag voele bewegen (en was dan helemaal in paniek als ik hem een dagje niet voelde). Ik ben nu na 2 miskramen weer zwanger (4 weken) en zit nu weer helemaal in de stress of het fout zal gaan.. maar je hebt er gewoon geen controle op. Je moet er op vertrouwen dat je lichaam doet wat het juiste is; áls het fout gaat is dat niet zomaar en waarschijnlijk het beste, al voelt het als het meest slechte.. In ieder geval gefeliciteerd met je tweeling zwangerschap en ik denk echt dat je over een tijdje wel meer kunt genieten! ❤
Lieve @ShallY gefeliciteerd; een tweeling nog wel! Wauw!! Hier ook stikonzeker. Deze week krijgen we de uitslag van de nipt... en omdat ik al 7 weken niks meer aankom ben ik nu erg bang dat beeb te weinig groeit of dat het mis is, heb het hele weekend al huilbuien... Ik heb een echo gehad met 6+3, 8+3 (beide zkh) en 11+6 (termijnecho vk), maar nu is het voorlopig klaar met de echo's... mag wel zo vaak controle bij de vk als ik nodig vind vanwege onze voorgeschiedenis, maar dat is met de dopper (dus alleen hartje). Terwijl ik me nu zo zorgen maak over de groei... Waarom kan ik niet gewoon onbezorgd genieten, ik wil dat zo graag! Pfff ik begrijp je dus volkomen Hoe ver ben jij nu precies? Tijd voor een mooie combibanner over je zwangerschap én je zoontje? Misschien helpt het je ook wel om erin te geloven! Liefs
He wat lief, was al een tijdje opzoek naar een reactie of iets van jou om te kijken hoe het met je gaat. Maar jij alweer 13 weken!! Hoe gaat het verder behalve die onzekerheid? Denk dat het niet heel erg is toch dat je nog niet veel aankomt? Beeb zal het vast en zeker goed doen!! Al begrijp ik jou angst volkomen. Stomme voorgeschiedenis zo he, die haalt het onbezorgd zwanger zijn gewoon weg. Een extra echo inplannen bij een echo bureau is dat niks? Ik heb tot nu toe elke week een echo gehad maar nu komende week voor her eerst niet en pas volgende week bij de combinatietest (waar ik me nu al druk om maak). Dus misschien dat ik van de week een extra echo afspreek bij een echobureau, het lukt me nog niet eniger vertrouwen is er nog niet om tot volgende week te wachten. Ik ben nu 10w 4d. Ja die banner komt komt nog wel maar zit meestal op mijn telefoon en weet niet hoe dat dan moet.
Jij ook lief! En ook nog in augustus uitgerekend dan? Leuk!! Gaat best goed met mij denk ik, heb nooit gespuugd ofzo (dat lijkt me zo vervelend!). Jij daar last van gehad? Las elders dat je moeder ook weinig klachten had, hopen dat dat ook voof jou blijft gelden?! Ik ben wel continu moe (nog steeds) en sinds deze week duizelingen. Lees her en der dat dat komt doordat mijn bloedsomloop nu groter is (via beeb!!) Zo gaaf om te bedenken... ik ben dus heel graag duizelig ) Dit soort dingen geven me dan wel weer vertrouwen Extra echo spookt wel door mijn achterhoofd ja... toen we net de termijnecho hadden gehad (anderhalve week geleden) dacht ik nog dat ik het nu echt best wel zou volhouden tot de 20 weken echo... maar even zien hoe het met me gaat na de afspraak bij de vk, woensdag. Wat maakt jou nu het meest onzeker? Enne op je mobiel bewerk je je handtekening via het hamburgermenu (die 3 horizontale streepjes linksboven in de blauwe balk), dan ga je naar het tabblad met je profielinstellingen (2e plaatje in de blauwe balk) en daar ga je naar 'Handtekening'
Haha thnx zal het eens proberen!! Ik ben inderdaad nog in augustus uitgerekend. Officiële datum is de 22e maar tweelinen komen vaak toch eerder. Van de week zei de vk ‘we gaan voor week 37 maar toen ze hoorde dat mijn moeder van allebei met 34 weken is bevallen zei ze meteen ‘die 37 weken wordt het dan niet’. Maar goed, dat is nog zover weg. En ik heb we wat meer bij te zetten als mijn moeder wbt bouw van lichaam. Ik ben wel misselijk geweest en maar 1x hoeven spugen. Nu is de misselijkheid wel een eind over maar net als jou vreselijk veel moe. Vaak slaap ik tussen de middag en ‘s avonds na GTST ga ik weer naar bed. (Om vervolgens midden in de nacht klaar wakker te zijn) Duizelingen is vervelend, heb ik soms ook last van en hartkloppingen. Maar schijnt er ook bij te kunnen horen. Wat mij het meeste onzeker maakt is dat ik bang ben dat als we een echo hebben de hartjes niet meer kloppen. Ik heb wat verhalen in mijn omgeving waardoor ik nog angstiger ben geworden. Tot nu toe doen ze het hartstikke goed en liggen zelfs boven het gemiddelde qua groei maar dat kan mij niet gerust stellen. En een echo wel, waarna ik na 3/4 dagen weer dat onzekere gevoel krijg.
Laten we vasthouden aan het feit dat ze het bij elke echo weer goed doen! Die van mij lag ook iets voor op groei, daarom ben ik bij de termijnecho 3 dagen vooruitgezet (uitgerekende datum was 5/8 en werd 2/8). Maar misschien beval jij dan nog wel eerder dan ik!! Ik probeer m'n slaap wel zoveel mogelijk voor snachts te bewaren, moet vaak ook wel als ik overdag werk Sterkte meis! En leuk om zo elkaar wat in de gaten te houden!!
Ik had 4 dagen voor m'n nod al erg last van misselijkheid en sterkte smaak en reuk vermogen. Nu ben ik ook 5 weken en het is alleen erger geworden. Ook is pijnlijke borsten, veel plassen, misselijk en veel eten en emotioneel erbij gekomen. Ook heb ik veel aanhoudende steken in m'n linkerzij / onderbuik wat mij zelf ook erg in twijfel brengt omdat ik me dit niet herinner bij mijn vorige zwangerschap. Ik heb pas over 4weken de termijn echo dan ben ik 9 weken
Als die steken in je zij/onderbuik blijven aanhouden zou ik op z'n minst bellen met je ha of vk. Geen risico's nemen!
Dit dus. Ik had dat in het begin ook en was bang voor een bbz dus mocht langs komen voor een vroege echo.