denk dat het weer mis is

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tommatje, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    Op 27/12 ben ik naar de echo geweest. Ik durfde bijna niet te kijken maar er was een mooi kloppend hartje en ik werd gezet op 8+4 (mijn eigen berekening was 8+1). Nu heb ik al mijn kwaaltjes verloren, niet meer misselijk, kan weer goed eten, moet niet meer opstaan om te plassen. Ik denk echt dat het hartje weer gestopt is en ik mij moet verwachten aan een bloeding. Ik heb in sept een ma gehad en dan werd er bij mijn 1e echo ook een kloppend hartje gezien en was het vruchtje 8+3, en een week later ben ik weer terug geweest omdat ik een klein straaltje bloed had verloren (was wel direct gestopt)bleek dat het vruchtje nog steeds 8+3 was en dus ook hartje gestopt. Twas op de dag van de echo gestorven. Nu denk ik dat het weer zo is.
    Misschien een stomme vraag , maar kan het door de echo komen? Tis toch wel heel toevallig moest dit nu een 2de keer zo zijn, elke keer bij de echo?
    Ik moet op 9 jan terug. Dit was al zo afgesproken omdat ik zo ongerust ben. Durf niet bellen om vroeger te gaan, bang voor wat ik (niet) ga zien. Ik zal wel afwachten tot de 9de.

2. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Ik heb nog geen ervaring met echo's maar mocht het mis zijn dan denk ik niet dat het daardoor komt. Als een echo het risico op een miskraam zou verhogen dan zouden ze dat toch niet meer doen of op z'n minst moeten melden aan degene die een echo krijgt.

En dat je geen last meer hebt van de kwaaltjes is mogelijk. Een vriendin van mij had de 1e weken bijna elk kwaaltje dat je kan bedenken en met ongeveer 9 weken nergens meer last van en daar kruipt nu een heerlijk mannetje door de kamer :)

Wil je wel sterkte wensen voor de komende dagen en zal hard voor je duimen dat jullie op 9 januari gewoon een hartje horen/zien. Vind het knap dat je nog zolang kan wachten.

Liefs In Afwachting

3. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Wat ontzettend rot dat je nu zo in spanning zit.......zou je toch niet kunnen bellen om even langs te komen?
    Heb nooit gehoord dat de echo een schadelijke invloed kan hebben op het vruchtje......

Sterkte en ik hoop voor je dat alles goed is en blijft gaan!

4. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    He meissie,

ik had precies hetzelfde deze zwangerschap. Rond de periode dat het de vorige keer mis ging werd ik rond dezelfde tijd weer ongerust.
    Ik heb heb de gyn met een smoes gebeld (Niet eerlijk, maar ik was echt ongerust) en mocht gelijk langskomen.
    Alles was goed. Hij gaf wel aan dat als het mis gaat, jij (ik) daar niks aan kan doen, zeker de eerste weken niet.

Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende dagen.
    En zover het kan, een hele fijne avond toegewenst.

Dikke knuf

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat een onzekerheid. :(
    Kun je niet bellen en zeggen dat je je enorme zorgen maakt?
    Misschien kun je toch eerder terecht..

Ik had juist nog steeds kwaaltjes, toen op de echo bleek dat het hartje was gestopt met kloppen..

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Meis ik herken je angst zo goed!!

Als ik jou was zou ik de verloskundige bellen en gewoon eerlijk je angst bespreken. Wie weet kan ze je geruststellen en als je geluk hebt krijg je nog een echo..

Ik heb 5 ma s gehad, allemaal zo rond de 6 weken, ben inmiddels nu bijna een keer zover, maar ik ben nog altijd zo onzeker....

Waarom al die keren mis en dan nu op eens wel goed...ik durf er ook niet in te geloven.

Wij hebben vrijdag de termijn echo en ik weet niet hoe ik die dagen moet doorkomen..pfff...

Mijn kwaaltjes worden ook minder. Maar het hebben/krijgen of verdwijnen van kwaaltjes zegt NIETS over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap!!!!Dat is iets wat de verloskundigen hier keer op keer blijven zeggen, dat is dan maar iets waar ik me aan vast houd.

Had ik mijn misselijkheid voorheen 24 per dag, ook snachts, ben ii het nu in vlagen, als ik te lang wacht met eten, kan maar weinig eten of ik ben weer ziek.

7. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    Voel me al een beetje beter dankzij jullie reacties! Heb nog steeds geen kwaaltjes meer. Durf niet goed te vragen voor een echo (de angst om geen hartje te zien is te groot, ben een struisvogel op dat vlak), als het fout is dan is er toch niets meer aan te doen en zowieso mag ik de 9 de gaan. Heb ook een zeurende pijn (beetje ongesteldheidspijn) in mijn onderbuik. Bij mijn vorige ma had ik dat ook dus dat beloofd niet veel goeds.

8. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Wat een onzekerheid. Maar wat al gezegd is verdijnen kwaaltjes is geen graadmeter of het wel of niet goed gaat. Ongesteldheidskrampjes kunnen er ook gewoon bij horen. Tussen de 8 en 12 weken komt er echt een groeispurtje. Je beebje gaat van gummybeertje naar echt kindje en dit kan wat spanning geven op je baarmoeder.

Sterkte!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou wel snel voor een echo gaan. Als het namelijk WEL goed is nog steeds, is dat fijn om te weten.... en als het niet goed zit, weet je het dan ook maar. Die onzekerheid geeft volgens mij veel meer stress toch dan niet weten hoe het zit en maar af moeten gaan op je kwaaltjes, (die totaal niet betrouwbaar zijn: hier beide keren gewoon hartstikke zwanger voelen en toch was het beide keren mis).
    Dus ik zou bellen en zo snel mogelijk weer voor een echo gaan.
    Sterkte!

10. kalli

kalli Niet meer actief

Die onzekerheid is vreselijk!!!!!!! Wat dat betreft kun je beter oud en nieuw kotsend doorbrengen, maar dan voel je je in ieder geval niet zo onzeker... Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat je snel meer zekerheid hebt :)

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Vreselijk die eerste weken, zeker na een MA (of meerdere...).

Hoewel het nog niet 200% uitgesloten is schijnen echo's geen kwaad te kunnen. In mijn 3e zwangerschap (eerste 2 waren MA's) heb ik 26 (!!) echo's gehad waarvan in de eerste 12 weken al 7. Gelukkig allemaal goed gegaan :).

Sterkte deze weken, ik weet helaas wat je doormaakt en die weken zijn killing. Ik hoop voor je dat je gevoel helemaal fout is en jullie aankomende zomer trotse ouders mogen worden!

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ook eerder bellen, dat in de zenuwen zitten en stressen is natuurlijk ook niet goed he??? Gewoon uitleggen!

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    Sterkte lieve meid, ik leef zo met je mee en en richt me nu tot iets of iemand om te vragen of opnieuw de immense pijn je bespaard kan blijven...

14. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    we zijn deze morgen toch voor een echo geweest omdat ik na het plassen toch een grote hoeveelheid bloed verloor. Blijkt dat het hartje nog steeds klopt en dat het aantal weken ook nog juist is (dus babytje is gegroeid). Dit had ik nu totaal niet verwacht, zeker niet meer na die bloeding. Aan de incheckbalie kon ik zelfs niet praten zonder te wenen, mijn man heeft alles moeten zeggen (ik schaam me wel een beetje, maar kon het niet tegenhouden)
    Dus voorlopig is alles nog in orde. De gyn zei zelfs moest hij niets weten van mijn voorgeschiedenis en die bloeding vanmorgen dat het een perfecte zwangerschap is op echo, ben super blij. Ik moet wel thuisblijven tot mijn 12 weken en rusten, maar dat is natuurlijk niet erg.:)

15. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat fijn Tommatje! Goed nieuws! :)

Mag ik vragen waarom je thuis moet blijven tot 12 weken??
    Helpt dat tegen miskramen ofzo? Want dan ga ik dat als ik voor de 4e keer zwanger raak ook eens proberen...

16. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    #16 Tommatje, 2 jan 2012
    Laatst bewerkt: 2 jan 2012
    De gyn zei gewoon dat ik moet rusten. Toen ik vroeg of stress er iets mee te maken had zei hij wel dat dit niet het geval was... Ik heb het verder ook niet gevraagd ben best wel blij dat ik op mijn gemakje mag thuis blijven.

oh ja ik moet ook 2x/dag een pil utrogestan nemen. Helpt om de zwangerschap te ondersteunen maar als het moet misgaan gaat het toch nog mis, daar kunnen die pillen niets aan veranderen, maar we doen alles wat we kunnen he

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat fijn dat het toch goed was! Rustig aan nu maar dus!

18. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Super begin van het nieuwe jaar.
    Van harte gefeliciteerd met de goede echo.

19. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    O wat een opluchting!!!! Gefeliciteerd! Op naar een gezond kindje in 2012!!

Deel Deze Pagina