Vk vermoed ischias

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tonneke, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik dacht altijd dat ik pijn aan mijn bekken had maar vandaag weer mijn hele verhaal gedaan en de vk vermoed ischias. Nu ik het op internet lees lijkt het er inderdaad op. Ik vond het al vreemd dat ik ook altijd bij mijn heup en mijn bil en verdovend gevoel had. Zei het laatst nog tegen mijn man dat het leek alsof ik daar was verdoofd. De vk vind het wel zorgwekkend omdat ik nog maar 22 weken ben. Bukken en lopen gaan moeilijk en vooral in de avond als ik rust dan doet het ontzettend pijn bij elke beweging.

Heeft iemand dit ook gehad en hoe verliep het verder?

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    #2 leeuw86, 18 aug 2010
    Laatst bewerkt: 18 aug 2010
    maandag had ik de vk mijn klachten verteld en zij vertelde me dat het beginnende zwangerschapsischias is.
    schrok er wel van, maar ja niks aan te doen.
    ik ben ook wel benieuwd hoe dit bij anderen is verlopen, lees met je mee;)

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zit nu zelf thuis met pijn in mijn bil/been. Ik heb allemaal zitten googlen en kom ook steeds op een ischias. Volgens arts is het een klem zittende zenuw maar ze heeft het verder geen naam gegeven. Ik ben pas 15 weken maar goed het hoeft ook niet perse daarvan te komen. Ik heb nu twee dagen thuis gezeten en nu gaat het wel weer maar het heeft echt heel veel pijn gedaan zodat ik eigenlijk ook niet kon lopen (of zelf lachen). Ik merk nu nog wel dat ik echt niet moet proberen iets zwaars op te tillen of zo want het schiet er zo weer in dat voel ik wel.
    Ik heb geen idee wat ik hiermee moet, morgen ga ik werken kijken hoe dat zal gaan, als het niet lukt kan ik naar een manuele therapeut maar ik lees wisselende berichten over de werkzaamheid hiervan.
    Hopelijk komen er meiden met goed adviezen, ik lees ook mee.

4. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Het lastige hier is dat ik een zoontje heb van 1 en die moet ik constant optillen of uit bed tillen. Ik forceer het dus eigenlijk maarja leg een 1 jarig kind maar uit dat mama even hem niet kan pakken. Weet ook dus niet of het verstandig is om eerder te stoppen met werken ofzo. Als ik thuis ben is mijn zoontje er ook dus kan eigenlijk nooit een dag rust nemen.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik weet niet of ik het zelfde heb als jij maar ik had al last en een paar dagen geleden probeerde ik een mandje met tijdschriften op te tillen (wel wat zwaar maar ook weer niet heel erg) en toen schoot het er echt zo erg in dat ik de rest van de avond helemaal niet meer zonder steun kon lopen en dan nog alleen met heel veel moeite en pijn. Ik begrijp dat je niet altijd kan vermijden dat je je kindje op moet pakken, maar ik zou wel heel voorzichtig zijn. Is er niemand die je af en toe kan helpen zodat je wel wat rust kan nemen?

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb het al vanaf 9 weken ofzo maar het schiet er wel in als ik hem oppak ofzo maar (nog) niet zo erg dat ik daarna niks meer kan. Maarja wat niet is kan nog komen :(
    Helaas geen hulp, dan zou iemand de hele dag bij me moeten zijn. Ja me schoonmoeder kan maar dat is ook niet goed voor me gezondheid zeg maar...

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#7 mimi83, 18 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2010
    hier ook ischias (en bi) Vanochtend bij mijn osteopaat ( wat mij trouwens goed helpt, haalt de heftige randjes van de pijn af) en blijkt nu dus wel dat ik veel meer last heb van mijn ischias als van de bi. Die is stabiel en kan ik goed mee omgaan.
    De ischias speelt nu meer op als in mijn eerste zwangerschap, omdat ik dus meer til vanwege colin.

Mijn tips, inderdaad goed kijken wat je werkgewijs aan kan, overleg goed met je vk/gyn. en evt. met een fysio, osteopaat, mensendieck therapeut.
    Zo min mogenlijk op 1 been staan dat is het slechtste wat je kunt doen, dus broek aan doen terwijl je op je bed zit of een stoel, schoenen , sokken enz. zelfde verhaal.
    Wees daarnaast zuinig met de trap op en af lopen, dan sta je nl. ook op 1 been.
    Zwaar tillen (volle wasmand, zware pan) is iets waardoor het ineens veel meer pijn kan gaan doen. Dat kan je beter s ochtends aan je partner vragen of hij/zij hem voor de wasmachine zet bijv.

8. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik weet niet wat de klachten zijn maar ik heb (vooral 's morgens bij opstaan) hele erge pijnscheuten door mijn rechterbil die naar mijn been trekken. Ik kan dan echt niets meer. Overdag is het niet zo vaak maar heel af en toe. Iemand een idee wat dat is?

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    bij mij zijn mijn klachten ook zo begonnen, hopelijk blijft het hierbij, maar toch ook wel een teken dat je op moet passen lijkt me.

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    had het bij de eerste en nu ook weer! alleen had ik het nu al bij 16 weken
    het is erg vervelend en het enige wat ik je kan meegeven is probeer voor zover het kan zoveel mogelijk rustig aan te doen ( heb een kleuter van bijna 3,5 rond banjeren en het rustig aan doen gaat niet altijd op , maar pak je tijd zodra het kan)

groetjes

11. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    hier ook ischias gehad. Ik moest met 20 weken stoppen met werken van de gyn en rustig aan doen. Idd goed op 2 benen staan en je knieen iets gebogen. Wat je kan doen is; ga languit op de bank/bed liggen en laat je man je been (voorzichtig!) met kleine scheutjes je been uitrekken, langer maken zegmaar. Dat deed mijn fysio altijd (en man ook) en dat gaf wel verlichting.
    Helaas heb ik er soms nog steeds last van, 1,5 jaar na de bevalling, maar dat komt denk ik ook doordat ik een bekkenbreuk heb gedaan. Maar ik zo iig wel waar kan rustig aan doen.

Deel Deze Pagina