Verloskundige praktijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chai, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Hallo dames,

ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje. Dus het is allemaal nieuw voor mij.

Nu weet ik dat ik mij aan moet melden bij een verloskundige praktijk.
    We hebben er al een aantal bekeken maar zijn er nogniet helemaal overuit bij welke we ons zouden willen aanmelden.

Kan iemand mij vertellen of dat haast heefd?
    Of kan ik me bijvoorbeeld ook volgende week ergens aanmelden zodra ik mijn keuze heb gemaakt?

Alvast bedankt!

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Volgende week is vroeg genoeg hoor! Ik ga dan ook pas bellen. Je eerste afspraak zal toch pas met een week of 8 zijn :)

3. Chai

Chai Niet meer actief

Ja, haha ik zag ook al dat je pas je eerste aspraak hebt met 8 of 10 weken, dat verschilde. Maar wou niet raar over komen door me pas volgende week ofzo aan te melden haha.. ik heb zoeen gevoel dat ik van alles moet doen maar het valt reuze mee :D.

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    nee joh! volgende week is geen probleem! ik heb ook een week gewacht moest eerst even bij zinnen komen toen ik wist dat ik zwanger was! leefde de eerste week in een roes..wahaha en daarna ging ik pas de dokter bellen..en die gaf 2 vk praktijken op..dus was makkelijk kiezen voor ons..

5. Chai

Chai Niet meer actief

Bedankt Liz voor je reactie, ja ik zit hier ook nog met een hoop ongeloof maar het begint langzaam aan te bezinken!
    Heb geen oog dicht gedaan vanacht haha..

Ik zag dat bij de meeste hier geen dokters verwijzing nodig is, ik heb me hier nogniet bij een dokter ingeschreven ook, ben nog nietzolang geleden verhuisd dus dat is wel handig.

Liefs

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wilde inderdaad net gaan zeggen; neem even contact met je huisarts op, meestal hebben zij wel 1 praktijk waar ze veel mee samen werken en raden ze je aan daar naartoe te gaan.
    Maar je hebt je nog niet ingeschreven bij een huisarts las ik net, zou dat toch ook gelijk even doen! Het is niet dat je een doktersverwijzing nodig hebt, maar het is wel handig als je huisarts er vanaf weet dat je zwanger bent.

Mijn eerste afspraak bij de vk was overigens met dik 9 weken, dus je hebt nog wel even tijd hoor!

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Volgende week is vast vroeg genoeg hoor! Houd er wel rekening mee, dat als je langer wacht, dat ze wel eens vol kunnen zitten in de week dat je normaal gesproken een echo zou kunnen krijgen, dan moet je daar wat langer op wachten en dan duurt een week opeens heel lang!

8. Chai

Chai Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, ik heb er veel aan.
    Ik ga lekker rustig rondkijken en zorg dat ik me vrijdag ingeschreven heb bij een dokter hier in de buurt.
    Ik doe het gewoon volgende week dan ben ik nog 2 weken voor de eerste echo en afspraak.

Dankjewel allemaal, ik was hier namelijk best onzeker over! :D

Deel Deze Pagina