Denk dat ik vandaag mama word!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Minny, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

pff stom hoor want ik hoor vaker dat ze het bij andere dan weer wel doen!!!
    Laatst nog een verhaal gelezen in wij dat een vk zelf ging bevallen en gewoon gestript werd omdat ze verjaardagen had....vondt ik anders pas heel vreemd!!!

Langer als 42 weken blijft je kindje idg niet zitten!!

2. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Ja precies, je leest verhalen over mensen die met 37 weken al gestript worden....
    Ja hoor omdat ze verjaardagen had hahahaha wat een goeie.
    Ik ben echt heel benieuwd wat ze vandaag weer gaan zeggen (met ze bedoel ik de vk en de stagiaire) Maar ik ben bang dat ik me weer ga ergeren hihi.

Ja gelukkig maar, nog max 2,5 week! WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Hihi.

Liefs

3. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    kan me best wel goed voorstellen dat je het zat bent Loes! :(

4. Alita

Alita Niet meer actief

5. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Hallo,

Daar ben ik dan weer......Niks hoor. Ze doen helemaal NIKS! GRRRRRRR......
    Inwendig onderzoek doen ze pas als je overtijd bent :(
    En strippen heeft volgens hun pas zin vanaf 41 weken :(
    Dus afwachten he........
    Nou ja ik troost mezelf maar dat het nog max 2,5 week kan duren. Gelukkig heb ik vandaag een goede dag hahahaha anders was ik daar keihard gaan janken hihi.
    Ze hebben een schatting gemaakt van haar gewicht, ze schatten rond de 3700/3800 gram. Is dat erg veel voor een meisje??
    Zij zeiden van niet....

X Loes

6. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loesk, helemaal te begrijpen hoe je je voelt.
    Mijn verloskundige gaat ook pas strippen met 41 weken als ik dat wil. En anders 42 weken inleiden.
    En dat terwijl er genoeg verloskundigen zijn die eerder strippen en er minder moeilijk over doen. Zo werd mijn schoonzusje met 36 weken!!!! al gestript.

En ik heb dat verhaal in de WIJ ook gelezen...gestript worden om verjaardagen enzo....pffff

succes met de laatste loodjes!!! Ik weet dat ze ontzettend zwaar zijn. Slapen is geen pretje meer!

7. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Ze kunnen toch pas strippen als baarmoedermond beetje open is? Anders heeft het geen zin :)

8. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Ja precies, daarom snap ik niet dat ze niet al inwendig onderzoek doen. Dat doen ze pas na 41 weken.....
    Nou ja ik moet t maar van me af zetten, en net zoals iedereen (haha) geduldig wachten....
    Nog even en dan kan ik ons meisje eindelijk vast houden zuuuuchcht.....

X

9. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    #309 Mariiyelle, 14 apr 2010
    Laatst bewerkt: 14 apr 2010
    Loes... Bij mij hadden ze wel gevoeld bij 39 wkn maar was alleen tutje te voelen..

Ik zal even vertellen wat de reden was dat ik ingeleid werd!

Zaterdag: 3 April was me officiele uitgerekende datum en voelde ineens ook minder leven in me buik. Normaal is ze actief als ik weet niet wat maar had der toen niet gevoeld totdat we bij de vk waren waarvan we langs mochten komen voor verwijsbrief naar het ziekenhuis voor CTG. Toen begon ze ineens te bewegen!
    Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen heb ik half uur aan de CTG gezeten en dat zag er perfect uit. Ook echo gemaakt om te kijken hoeveel vruchtwater ik nog had en tot onze grote verbazing was er niet veel maar ook niet te weinig waarvan zij zeiden dat het geen kwaad kon maar ik Dinsdag wel weer via vk moest laten controleren..
    Heerlijke paasdagen gehad.. Heerlijk gebruncht en bij vriendin langs geweest dus weekend was super..

Dinsdag: 3 dagen na het ziekenhuis bezoek voor CTG mocht ik s'morgens om 8;45u melden bij me vk.. Eenmaal in de wachtkamer kon ik gelijk doorlopen. Eenmaal op de stoel heb ik verteld hoe het gegaan was in het ziekenhuis en dat ik geen uitweg meer zag over de hoeveelheid vruchtwater en ik me zorgen maakte.. Ze wou me eerst niet met de echo kijken maar toen ze me gezicht zag zei ze toch maar op de bank te gaan liggen.. Ze zette echo aan en zag gelijk GEEN vruchtwater meer... Ook heeft ze me gelijk gestript met 40+3 wkn en heeft me naar het ziekenhuis verwezen voor extra echo om te kijken of ze het goed had.. Mn vriend was niet meegegaan naar de vk dus die had ik tig keren gebeld maar geen gehoor.. Gelukkig kon ik zijn moeder te pakken krijgen die hier 2 minuten vandaan woont en gezegd dat ze met spoed naar mn vriend moest gaan en zeggen dat ie zich klaar moest maken op het ziekenhuis bezoek.. Eenmaal in de auto richting huis voelde ik lichte rugweeén maar kon het wel verdragen maar aan me schoonmoeder gevraagd erheen te rijden voor mij voor het geval ik het zelf niet meer kon.. Eenmaal thuis even spullen bij elkaar gezocht en in de vluchtkoffer (had het wel klaarstaan maar shampoo en e.d niet) gelegd.. Hup in de auto en in het ziekenhuis werd ik geholpen en zaten we met 2 echocopisten te kijken.. Zegt de 1.. Zwarte navelstreng dus idd geen vruchtwater en dat vk het goed gezien heeft... Ik moest 45 minuten aan de CTG zitten en zag dat me buik onrustig was door het gestrip! Na 45 minuten moesten we wachten op een arts die de uitslag had uiteindelijk onder de zenuwen afgewacht te hebben werden we geroepen.. En toen kwam het hoge woord eruit: Ik zie geen uitweg om je te laten gaan! We halen je kind binnen nu en 2 dagen eruit.. Ik had het niet meer! Zo blij was k!!! :$ En mocht naar de verloskamer.. Mn vriend heeft zijn werk afgebeld en is hele dag bij me gebleven. Daar weer aan de CTG en infuus met vocht en hebben ze gel ingebracht om de baarmoedermond te laten verweken! En dat was om half 1 s'middags met 2 cm ontsluiting!
    Om 6 uur s'avonds (5,5 uur later met 3 cm ontsluiting) hebben ze elektrode inwendig geplaats om de hartslag van me meisje in de gaten te houden want ze bewoog steeds weg aan de CTG en vliezen braken maar geen vruchtwater verlies... Dus ik heb gewoonweg paar dagen met GEEEN vruchtwater in me buik gelopen.. :( En na enkele minuten voelde ik heftige weeén zowel rug als buik dat ik s'avonds laat nog om ruggenprik heb gevraagd zodat ik rustige nachtrust kon krijgen! Ik had om de minuut weeén waarvan halve minuut pauze's dus het was niet te verdragen uiteindelijk... Om half 12 in de avond kreeg ik door 2 chirurgen ruggenprik (en oh wat voelde het heerlijk :D) geplaatst en na 10 minuten deed het z'n werk. Ik voelde haast niks meer :D en hebben ze uur later weeénopwekkers aangezet want om half 1 in de nacht had ik 4 cm ontsluiting dus vonden ze het niet snel genoeg gaan.. En om 5 uur in de nacht werd ik wakker van de pijn en jankend mn vriend wakker gemaakt.. Steken zowel in me vagina en anus dat ik artsen erbij geroepen heb en de eerste 2 keren deden ze niks.. Totdat ik ze voor de 3de x erbij gehaald heb gingen ze me toucheren en JAHOOR... 10 CM ontsluiting en zagen ze al dat ze donkere haartjes heeft dus als ik persdrang had, ik mocht gaan persen want ik had het gevoel dat ik echter moest poepen :$ en zeer dat het deed :(... Na 7 keer geperst te hebben kwam onze mooie meid binnen 45 minuten op de wereld met de knip.. Om 6;46u is ze geboren..
    Mn vriend heeft het geweldig gedaan tijdens de bevalling.. Hij heeft me enorm gesteund en mij het werk laten doen met persen zonder aan me kop te zeuren.. En daardoor ben ik veel meer van hem gaan houden. Net als hij voor ons en voor mij ondanks ik het zo goed gedaan heb!

De bevalling was echt heel byzonder.. Maar moest wel 24u nablijven.. Overnachten ook! Ik had koorts en ze wilde haar houden ter observatie ivm geen vruchtwater..

En wat heb ik een heerlijke meid die zooo lief is.. iedereen vinden d'r een popje :)

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mariiyelle wat een droppie

Loesk: mijn dochter woog 4000 gram precies met de geboorte maar het is wel wat groter dan gemiddeld.

Verder is het nu afwachten en probeer je hoofd op iets anders te zetten dan afwachten.

11. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Mariiyelle, wat een verhaal zeg!!!!! Pffffff heb t vol spanning gelezen!
    Had je meisje gister al gezien op de foto hihi, met krabelen, wat een heerlijk meisje he!!!
    Zuuuuchcht.......geweldig hoor!!

Kimmeding, pastte maatje 50 bij jullie meisje? Denk het dan niet he? Wij hebben nl "het eerste pakje" maat 50 en ze moet t gewoon aan hihi, maar denk dat t dan te klein is voor haar.....

Liefs Loes

12. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    :D

4000 gram hebben maat 56 geloof ik! Katie krijgt maat 50 niet echt aan :( maar maat 45 is ook weer TE klein!

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ze kon het wel aan maar niet lang hahahaha.
    Ik had ook wat dingen in maat 50 die ze maar 2 weken aan heeft gekunt.
    Gaat niet alleen om de grammen maar meer om de lengte in dat geval.
    Gelukkig mijn eerste pakje in 50/56 gekocht dus die heeft ze een maand kunnen dragen.
    Maat 68 heb ik 3 maanden mee gedaan en gaat nu langzaam aan te klein worden.

14. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou weet ik niet of ik vandaag mama wordt, maar heb vannacht wakker gelegen met krampen die tot in mijn benen door gingen.
    Onderbuik/buik krampen,alsof ik een grote boodschap moet doen maar toch gebeurt er niks.

Ook verlies ik heel raar rekbaar slijm. Doorzichtig. Geen witvloed,duidelijk niet.

Nou en nu hopen dat het iets is en doorzet....

15. Alita

Alita Niet meer actief

nou volgens mij wel hoor!!!

heel veel succes!!

16. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Succes!!!!!!!!!!!
    Liefs Loes

17. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    @ Loesk bij jou nog niks?
    @ Mimi85 En hoe is het bij jou?

Groetjes
    Nadine

18. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Pffff nee hier nog steeds niks. Met 37 weken rommelde het nog meer dan nu terwijl ik nu over de 40 weken ben gegaan.....
    Had net toevallig weer n klein beetje bloed verlies voor t eerst, met 2 hele mini kleine rode "stukjes" er in. Mss iets wat met de slijmprop te maken heeft, maar ja dat had ik n paar weken terug ook...
    Ik heb de laatste paar dagen minder last van mn b.i.!! Zo fijn! Het is nog wel heel pijnlijk hoor, maar beter te doen. ben zelfs 1,5 uur gaan wandelen met mn vriend en ons hondje!!! Ik was helemaal kapot en kon bijna niet meer bewegen van de pijn hahaha, maar helaas, het heeft niks opgewekt hihi.
    Ik dacht dat ik woensdag weer naar de vk moest, maar het is pas donderdag...Maar ik ga daar wel nog ns duidelijk aan geven dat ik thuis wil bevallen, dus dat ik niet wil dat er na 42 weken pas iets gedaan wordt, want dan moet ik in het ziekenhuis bevallen.
    En hoe is ie met jou?
    En de rest hier?

Liefs Loes

19. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Jammer dat zich nu zo weinig doet bij jou. hoop dat het gauw begint ik blijf voor je duimen.
    Misschien een domme vraag maar wat is b.i.? heb het al vaker gelezen maar weet niet wat het betekent....
    Ik heb vandaag ook gewandeld met mijn vriend ook zo een 1,5 uur wel met pauze :p. maar kreeg op de terugweg last van mij lies maar verder gaat het, ben wel al een week extreem moe naar mijn gevoel.
    Ik wil ook graag thuis bevallen dus hoop dat hij mooi met 40. weken komt in ieder geval niet te vroeg ivm de communie van mijn zoon.
    Verder hoef ik nog maar 1,5 week te werken \o/ en dan verlof whoehoe lekker met koniginnendag vrij kan ik met mijn oudste mooi vieren gaan.
    maar wordt nog een drukke week alles klaar maken op het werk voor mijn vertrek. Krijg je als je als enigste op kantoor zit en er dan een vervanger moet komen.

Ik hoop voor je dat je deze week mag bevallen en eindelijk van je kleine meid mag gaan genieten.
    Als we ons niet meer lezen zo snel heel veel succes en het zal je lukken. Dont give up ;)

Groetjes

20. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Hey hey,

Lief van je.
    B.i. is bekken instabiliteit, is geen domme vraag hoor ;)
    Maar de wandeling heeft niks gedaan haha, ze zit nog steeds heeeerlijk in mn buik!
    Lekker zeg dat je bijna verlof hebt!! Dan begint het zo echt te worden he, in ieder geval dat vond ik. Ik zit al vanaf 9 december thuis, maar 22 maart ging mn verlof in en toen vond ik het zo echt en dicht bij komen hihi.
    Heerlijk he zo´n wondertje in je buik!!!
    Maar ja ng heerlijker denk ik om t dalijk vast te kunnen houden!!! :D

Liefs Loes

Deel Deze Pagina