denk dat wij weinig kerst hebben dit jaar:(

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

ik moet ff me ei kwijt hoor

ik zat al een paar maand te verheugen op kerst
    met ons kleine gezinnetje
    nu ben ik bang dat het niet echt door zal gaan

mijn vriend heeft wat schulden maar dat zou allemaal in 1x betaald worden als z'n verzekering uit betaald (zijn al 7 jaar bezig)
    ze hebben allemaal accoord gegeven
    dat ze zouden wachten op de verzekering

nu hebben ze al vanaf 2001 elke maand een bedrag van 500 van z'n uitkering gehaald dat hij 800 overhield per maand
    nu kregen we eind november een leuke brief van het UWV
    dat ze een brief hadden gehad van de deurwaarder(die acoord had gegeven dat alles in 1x betaald zou worden)dat ze nog eens 400 eraf gingen halen terwijl hij al een minimum loon heeft dus houd hij nog maar 400 over
    volgens mij mag dat niet eens omdat hij al minimum loon krijgt
    maar goed

nu houden we dus 400 over voor boodschappen en kado's met kers
    blijft dus niet veel over nadat je luiers en FV gehaald hebt
    aangezien ik ook een uitkering heb en ik niks over hou (ik betaal alle vaste lasten)

en dan komt de politie ook nog aan de deur dat mijn vriend een boete heeft open staan met te hard rijden terwijl hij geen auto heeft maar er nog steeds iemand rond rijd en de auto op een vreemde wijze op zijn naam staat :rolleyes: mag hij steeds de boetes betalen van 140 euro per stuk
    de politie zei eerst was maar 1 boete 2 dagen later waren het er ineens 3

meiden ik weet het niet meer hoor
    voel me zooo kut
    het duurt noui al 7 jaar voordat de verzekering een keer z'n geld uitkeerd maar er komen alleen maar meer problemen bij zo
    :cry:

2. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Oh wijffie,
    Dat klinkt idd niet zo fijn (lichtjes uitgedrukt dan he?!)... Maar je kan het ook heel gezellig maken zonder teveel poespas, dan maar een kadootje minder en een liedje meer zingen...
    Als jij somber bent, zal je kerst ook somber zijn.Dus goede moed en er even tegenaan! You can do it girl!

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Balen zeg! :( Kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt!

Het verhaal van het UWV begrijp ik niet zo heel goed. Het kan nl niet dat hij het maar met 400 per maand zou moeten doen. Staat er in die brief niet iets over beslagvrije voet?

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Kerst draait niet om de cadeautjes toch. Ik denk dat iedereen het wel begrijpt als je uitlegt dat je op het moment gewoon even geen geld hebt voor dat soort extraatjes.
    Om lekker en gezellig te eten heb je niet zo veel nodig. Met en beetje creativiteit zet je heerlijke goekope gerechten op tafel!

Ik snap wel dat je je heel rot voelt hoor. Dit is toch niet waar je op zit te wachten met de feestdagen. Ik hoop voor jullie dat dit allemaal snel opgelost wordt. Heel veel sterkte ermee.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja wij vieren kerst elk jaar met zijn ouders en zus
    wij zelf halen al nooit kado's voor onzelf

ja zijn advocaat had vorige maand alles opgeschreven wat we per maand moeten betalen enzo
    maar de deurwaarder zei nadat hij die brief naar het gak had gestuurd dat hij alleen woonde
    terwijl wij al meer dan een jaar samen wonen
    vandaar dat hij nu maar 400 krijgt

werkt er toevallig iemand hier bij de UWV?
    want volgens mij mogen ze toch niet meer van je uitkering halen als je al minimum loon krijgt

ik zat al te denken om gewoon met ons 4tjes samen te ontbijten of savonds te gourmetten
    maar denk niet dat dat dan doorgaat als we ook nog wat moeten halen voor schoonfamilie
    terwijl ik zoiets heb van ze begrijpen het vast wel
    maar mijn vriend is bang dat hij scheve gezichten krijgt

gelukkig krijg ik volgende week nog wel kinderkorting en de zorgtoeslag
    maarja
    ik voel me zo kwaad dat het nou in deze maand moet als het nou volgende maand was ofzo :(

6. missyb

missyb Niet meer actief

400 per maand voor boodschappen en kado's kan makkelijk!
    Wel k*t van die boetes maar als je vriend geen auto meer heeft kan hij dat toch makkelijjk bewijzen? lijkt me niet dat je dat hoeft te betalen.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik kan me je verdriet en frustratie goed voorstellen meid.
    Het lijkt wel alsof alles en iedereen je tegenwerkt. Ik ken het...
    Hier is het net omkeerd (eindelijk een keer) Wij hebben deze maand een financiele meevaller, dus we kunnen eindelijk een keer een hele dikke vette kerst doen.

Meid, als het echt financieel niet wil, kom ik desnoods wat lekkere en leuke dingetjes langsbrengen om toch een beetje een speciaal kerstgevoel te krijgen.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    vertel mij dan eens hoe jij dat doet van die 400 euro?

9. missyb

missyb Niet meer actief

Mag je per gezin wel 2 uitkeringen hebben zat ik me net even te bedenken?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Wij hebben 300 euro voor boodschappen per maand ( inclusief luiers)

Maar los daarvan, erg vervelend voor jullie vooral in deze al hele dure maand, :(

11. missyb

missyb Niet meer actief

Wij doen voor 200 euro per maand boodschappen en daar zit echt alles in! nu heb jij er nog een kleintje bij dus dat is wat meer.

En je schreeft dat je de kado's kreeg van je ouders?

12. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik vind eerlijk gezegd 400 euro ook nog goed te doen.
    Wij doen het met 300 euro netto in de maand wat we over hebben en kopen er alles van. Maar lutk perfect. Ik zeg altijd, je moet leven naar het geld wat je hebt.

dus meid probeer kop op, en dan maar cadeautjes minder.
    En met die boetes lijkt me toch sterk dat jullie dat moeten betalen?

maar in ieder geval sterkte !

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nee wij moeten kado's halen voor zijn ouders zus en zwager en neefje

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    meid wat fijne dat jullie dit jaar een mooie vette kerst hebben vindt ik echt geweldig voor jullie
    haha je bent lieff

15. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

jeetje wat een rotsituatie... ik zag dat je nog jonge kindjes hebt, dus die zullen er niet veel van merken als je gewoon een klein kado voor kerst geeft..
    je kan met het eten al heel veel maken voor heel weinig.. kzou zeggen ga je kerstinkopen bij de lidl doen.. die zijn niet al te duur en het is nog lekker ook!
    veel succes meid!

16. missyb

missyb Niet meer actief

Hoeveel denk je daar aan kwijt te zijn? aan die kado's

Ik zou zeggen doe je boodschappen bij de aldi en met kortingsbonnen en reclame dan gaat het echt wel lukken meis!

En die boetes zou ik heeeel snel achterna gaan want dat kan natuurlijk niet. want jullie hebben geen auto meer!

17. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Mooi balen is dat hoor voor jullie.
    Ik zou dan eerlijk gezegd de kadootjes achterwege laten hoor, daar heeft de familie echt wel begrip voor lijkt me.
    En je kan de kerst ook wel heel gezellig maken zonder dure boodschappen hoor, volgens mij vinden de kinderen met kerst pannekoeken eten net zo leuk.

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja hij dacht ook dat er geen auto's meer op zijn naam stond maar de boetes komen toch echt binnen :(
    en die moet hij nog betalen ook nog

vorig jaar in januari is hij ook in gijzeling genomen omdat hij het dus niet betaalde want hij had zoiets van die boetes betaal ik niet want er staat niks meer op mijn naam
    maar mooi dat we het moesten betalen

ja als het goed is is in januari de beslag legging eraf en krijgt hij z'n hele uitkering 1400
    maar als je de verzekering moet geloven :rolleyes:
    dat zeggen ze namelijk al 7 jaar!
    ik had zoiets van nou sinterklaas houden we klein maar kerst iets groter
    nou dat zie ik dus niet gebeuren
    want schoonouders zijn al beledigt als ze iets kleins krijgen

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

je moet het RDW even bellen.. me schoonvader heeft dit ook gehad.. dan kunnen hun kijken welke auto nog op je naam staat en kunnen hun vertellen wat je moet doen..

20. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb ook zoiets van dan dit jaar maar geen kado's
    youame en dice snapen er toch nog niet veel van

ja ik denk dat ik gewoon wat patatjes bak met kleine gehaktballetjes
    en dan maar gezellig proberen te maken

babylover waar haal je die kortingsbonnen dan vandaan?

moesje lidl is een best stukje fietsen dus dat gaat niet echt de aldi zit hier wel vlakbij maar krijgen we geen folders van

je mag wel 2 uitkeringen hebben wij zijn bijde 100% afgekeurt

Deel Deze Pagina