mijn vriend heeft nu zoiets van dan geef ik die auto toch als gestolen op laat ze die maar van de weg trekken
nee hij heeft ze niet betaald.. heeft je vriend toen de auto verkocht of naar de sloperij gebracht ofzoiets?
Er zijn toch verschillende opties om hier uit te komen. Je kunt bijstand aanvragen als je met je maandinkomen onder bijstandsniveau zit. Deze aanvulling kun je ook krijgen als je al een uitkering hebt, maar die is niet afdoende Je kunt schuldsanering aanvragen. Je moet dan 3 jaar met het minimum rondkomen, en dan ben je schuldenvrij. Misschien dat je een baan kunt zoeken zodat alles wat makkelijker gaat. Begin eens met het RDW te bellen over die auto, dit lijkt me een beetje rare situatie. Daarnaast: je kunt toch ook naar de action ofzo voor cadeaus? Voor een tientje ben je dan al klaar.
Krijg je geen bonnen van lekker leven? zitten meestal 2 bonnen in voor pampers 3 halen 2 betalen! Kun je niet eens met je ouders of schoonouders naar de aldi gewoon voor 1 maand boodschappen doen en dan voor ong 20 euro per week (op reclame)fruit/groenten/vla/brood halen? dat scheelt het zo veel! ik denk dat je dan ong 250 pm kwijt bent houd je nog 150 over voor kadootjes, en dan maar wat kleiner ze moeten blij zijn dat ze wat krijgen. Dan zou ik heel veel instanties gaan bellen want dat kan natuurlijk niet dat hij voor die boetes moet opdraaien!
als je je auto verkoopt of als ie naar de sloop gaat, krijg je een vrijwaringsbewijs. je bent wettelijk verplicht dat bewijs een X aantal jaar te bewaren. als er boetes zijn van ná de datum die op het vrijwaringsbewijs staat, kunnen ze je niks maken. nou mag ik voor je hopen dat je het vrijwaringsbewijs nog hebt.....
klopt, maaar mijn schoonvader had die niet meer omdat het ging om een auto van 8 jaar terug, en heel toevallig had de sloperij die nog liggen.. en je kan ze eventueel nog bij het rdw in het systeem vinden
hij heeft de auto's verkocht aan een een of ander auto bedrijf die ze weer verkoopt hij heeft ze nog wel ergens(de vrijwarings) maar we zijn nu 2x verhuis waar hij ze heeft geen idee denk dat hij morgen maar eens rond moet gaan bellen nee we krijgen die bonnen niet we zijn ook al overgestapt van pampers naar kruitvat&c1000 luiers mijn schoonouders hebben zelf ook weinig geld die zijn al in de 70 ik denk dat ik maar gewoon naar de action fiets ze moeten maar blij zijn met wat ze krijgen toch? lientje dat gaat niet omdat het maar 1 maand is dat hij 400 euro krijgt deze maand
Ken je iemand anders met een auto die met je boodschappen wil doen? Moet je even kijken op de site van lekker leven dan krijg je ze in januari mss? ook wasmiddel krijg je fikste korting op. En soms heeft etos of kruidvat ook wel leuke acties met pampers of andere luiers! Zou snel de brieven opzoeken!
he ja dat wilde ik ookal zeggen.. mijn vriend heeft een eigen garagebedrijf en die zei dat ookal.. marline wat een klotezooi zeg! veel tips al gegeven hierzo.. je kan toch ook wat minder kadootjes doen en proberen om wat goedkoper boodschappen te doen... en er dan toch nog een mooie gezellige kerst van maken met jullie viertjes! en dat van die boetes moet je echt even achteraan, kan toch niet zo zijn dat jullie ervoor opdraaien als het te bewijzen valt! groetjes Ghita
hey meid ik vind het echt heel erg klote voor je maar denk echt wel dat je het gaat lukken van die 400 euro je kan ook leuke cadeaus kopen voor een klein bedrag en het allerbelangrijkste is dat je gewoon lekker met je familie samen bent
nooit leuk als je niet kan doen wat je in gedachte had, maar 400 euro moet idd makkelijk kunnen. En die autobekeuringen, daar was ik al lang gelden achteraan gegaan.Dat laat je toch niet op z'n beloop? hele fijne kerst
ik snap het probleem ook niet zo.. wat is er mis met kruidvat of c1000 pampers? En waarom zo lang wachten met die auto? Dat ga je toch direct regelen? En het gaat dus alleen om deze maand?
Nou ik wou dat wij 400 over hielden in de maand voor boodschappen/ cadeautjes en luiers. Ik vind het een behoorlijk bedrag. een kado hoeft niet duur te zijn, een beetje creativiteit en je hebt een passend en persoonlijk kado. wat betreft die auto, tja serieus daar hadden jullie allang achter aan moeten gaan. Je vriend is geen katvanger geweest? Dan kom je er alleen maar vanaf door aangifte te doen van diefstal.
nou heb er net met m over gehad en heet bleek dat hij voor sommige auto's katvanger is geweest en dat die man ook heeft gezeten omdat hij mensen had opgelicht nu zouden ze dat toen allemaal recht zetten maarja hij moet morgen toch naar het politie bureau om te betalen anders moet ie weer zitten dan zou hij het er met de politie over hebben meryem hoezo wat is er mis met kruitvat of c1000 luiers ik zeg toch niet dat er wat mis mee is we hebben die nu jist om geld te besparen tja als je maar 400 euro krijgt in 1x terwijl je daar 3 boetes van 140 moet betalen maar we kunnen er maar 1 betalen omdat we luiers eten en kado's moeten halen vandaar dat ik baal dat we nu voor de eerste x kerst met ons 4tjes niet uitgebreid kerst kunnen vieren als die verzekering nou eens uitbetaald waren we van alles afgeweest
z'n advocaat enzo zou er achteraan gaan hoe het nou allemaal zat maar dat heeft hij dus blijkbaar niet gedaan
Als hij dus inderdaad katvanger is geweest en dit ook bekend is bij de politie en de RDW dan kun je niet anders dan hopen dat de auto ooit afgeschreven word en dat dus niet iemand er een ander mee aanrijd want ook dat word op je vriend verhaald.
Sorry maar het word echt heel erg moeilijk om er van af te komen. Hij moet in ieder geval aangifte gaan doen. Dit doen namelijk veel katvangers niet omdat de personen voor wie ze dat zijn niet echt lieverdjes zijn. Ik hoop echt dat hij er van af komt.
tja.. het is jammer. Maar ook wel een beetje je vriend zijn eigen schuld. Ik heb zoiets van.. jullie hebben beide een uitkering en kunnen hier goed van rondkomen, denk zelfs dat jullie een stuk meer te besteden hebben dan sommige andere mensen in 'normale tijden' (bijv mijn ouders). En niet rot bedoeld, maar je verteld zelf dat jij alle vaste lasten betaald en je vriend normaal zo'n 1400 euro hoort te krijgen. Houdt je dat dan over om boodschappen etc voor te doen? Als dat zo is, sta ik wel even met mijn oren te klapperen. Is dit ook allemaal zomaar mogelijk, dat jullie zoveel ontvangen?