Ok dat is lekker dan @Marline Dus jullie hebben een uitkering van ruim 2100 euro normaal? en anders 1600! (met schulden) Sorry maar dan kan me hier heel kwaad om maken!, er zijn mensen die met veeeeel minder moeten doen en jij piept om 400 euro extra? Ik snap het probleem niet Die boetes zijn k*t maar een beetje eigen schuld je hebt ze eerder gehad dus tja als er niks aan gedaan word door jouw of je vriend dan kun je dat verwachten!
en over de kortingen die ik nu krijg waarschijnlijk krijg ik die strax niet meer als mijn vriend de 1400 euro krijgt per maand omdat hij dan teveel verdiend
Sorry hoor maar ik snap er echt geen hout van! Dus bij voorbaat mijn excuses maar: Beiden voor 100% afgekeurd (terwijl je tegenwoordig als je je tong kunt gebruiken nog niet eens volledig afgekeurd wordt omdat je dan nog postzegels kunt gaan likken....) Stadsbank, leningen...omdat je op jezelf bent gaan wonen? Je vriend die een schuld van meer dan 42000 (!) euro heeft en dan nog de mazzel hebben dat je 400-800 euro per maand over houdt om boodschappen (en kerstinkopen) van te doen.... (terwijl de meeste mensen die werken dit nog niet eens te besteden hebben!) Wat is je probleem nu werkelijk?
Ik snap het probleem, desondanks, een mooie kerst zou niet afhankelijk moeten zijn van het feit of je wel of geen mooie cadeaus geeft aan elkaar, het belangrijkste is dat je met jullie gezinnetje samen wilt zijn en dat zijn jullie toch? Kerst kun je zo duur maken als dat je zelf wilt. Mijn zus zit in de schuldhulpsanering vanaf januari 2009 maar ik hoef helemaal geen cadeaus van haar te krijgen, als ze maar bij ons is, dat is veel belangrijker. Ik snap dat je kerst er nu anders uit gaat zien als dat je in gedachten hebt, maar hou ook in gedachten dat er mensen zijn die wekelijks leven van de voedselbank (bijvoorbeeld) en met dat in gedachten weet ik zeker dat je een superkerst tegemoet gaat.
kijk ik weet best dat er mensen zijn die van de voedselbank moeten leven ik weet ook wel dat we meer inkomen hebben dan sommige mensen maar ik voel me nu gewoon k*t dat ik na al die jaren geen kerst te hebben gehad en nu zag het er allemaal goed uit tot die ene brief van het UWV dus ik zag de mooie kerst al helemaal voor me en dan valt het weer in duigen tuurlijk is het belangrijkst dat je als familie bij elkaar bent maar je wilt natuurlijk ook wat lekkers op tafel hebben voor het diner want zijn familie moet en zou het dit jaar hier in huis vieren vandaar mijn probleem
Zelf voor 50 kun je dit doen hangt er maar net af hoe verwent je bent! Maar ik hou er over op ik erger me er alleen maar aan!
van die 400 euro gaat die boete er van af 140 euro 3 pakken luiers van 9 euro per stuk 6 pakken fles voeding van 7 euro per stuk dus houden van die 400 euro wat hij dus heeft gekregen 191.00 euro over!
Marline, ik heb geprobeerd netjes te reageren en mij in je situatie in te leven, maar sorry hoor, ik vind je nu wel een beetje zeuren, als je het geld er niet voor hebt kun je toch iets anders regelen? Kijk of er mogelijkheden zijn om het bij zijn familie te vieren, ik vind niet dat een ander kan bepalen dat ze het bij jullie vieren (zo vat ik het in ieder geval op hoor). Zoals Kweenie al zegt: 'Je vriend die een schuld van meer dan 42000 (!) euro heeft en dan nog de mazzel hebben dat je 400-800 euro per maand over houdt om boodschappen (en kerstinkopen) van te doen.... (terwijl de meeste mensen die werken dit nog niet eens te besteden hebben!)' Wat heb je dan nodig om rond te komen? Vraag of je die boetes in januari mag betalen of anders; regel het. Ik zou echt wel achter mijn centen aanzitten in plaats van bij de pakken neer te zitten. Ik snap best wel dat je je kut voelt omdat je het je anders had voorgesteld, maar je kunt er nu nog weinig aan veranderen.
Leg de situatie uit aan de familie en laat desnoods iedereen wat meenemen. Snappen ze het niet .... dan blijven ze maar lekker thuis zou ik zeggen. Al lijkt het me prima te doen een kerst voor 400. En zou eens wat achteruit leggen voor noodgevallen ... moet prima lukken met jullie inkomen volgens mij. Dat jullie niks doen aan die boetes .... daar krijg ik vraagtekens bij moet ik zeggen.
Die boetes staan toch ook wel een bepaalde tijd voor? en anders krijg je nog herinderingen? en dan hou je nog zo veel over. En anders maar een mindere kerst hoor! er zijn mensen die helemaal geen kerst kunnen vieren! En je hebt een mazzel dat je zoveel uitkering krijgt ik weet natuurlijk niet waarom je hebt afgekeurt, alle twee ook nog wel!
Tja , vind het ook een luxe probleem en die boete is jullie eigen schuld , ik krijg ook niet de kerst die ik in gedachte had omdat ik het financieel niet breed heb op het moment , so what ik probeer er toch het beste van te maken en ik hoef ook geen frietjes met gehaktballetjes op tafel te zetten .. je kan voor weinig geld best een beetje apart koken ..
Ja, zo zou ik het ook doen, situatie uitleggen en dan allemaal iets meenemen, is nog superleuk ook....
Misschien ben ik stom hoor maar in het begin zei je dat je 800 euro per maand over hield, heb je daar helemaal niks van gespaard? Als ik dat over zou houden zou ik zo 500 euro per maand kunnen sparen.
Misschien eens naar de frogers gaan kijken als je daar verhalen hoort die mensen doen het van veel minder dan jij in de maand. En zo slecht hebben jullie het niet als je normaal 800 euro netto overhoud. En boerenkool met kerst smaakt ook erg goed.
over het sparen hij had wat gespaard en daarmee heeft hij dus de schulden afbetaald bij de stadsbank! ik had gespaart en we kregen toen ik 37 weken zwanger was een eengezins woning aangeboden die al 5x! afgewezen was dat huis zag er uit helemaal zwart van de spinnenwebben maar we moesten wel omdat ons vorige huis gewoon te klein was we moesten daar veel geld investeren en over zijn schulden hij zou vanaf 2001 1400 krijgen toen hij die ongeluk kreeg maar is gelijk beslaglegging op gegooid dus hield hij 800 over geen probleem we hielden zelfs nog weer wat over om te sparen vorig jaar januari is hij dus in gijzeling genomen door de politie omdat hij de boetes niet betaalde want het was zijn fout niet hij zou er achteraan gaan gelijk maar goed meneer heeft zoiets van dat regelt mijn advocaat waardoor ik dus op het politie bureau een hele maandbedrag moest neertellen om hem vrij te krijgen! nu zei de verzekering dat ze een regeling hadden met de deurwaarders enz maar ze keren gewoon niet uit! vandaar dat ze nu weer beslag op zijn uitkering hebben gelegt dus krijgt hij 400 euro van mijn geld hou ik niks over want ik betaal alle vasten lasten