denk dat wij weinig kerst hebben dit jaar:(

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik wil het proberen jah ik blijf nu vooral thuis omdat mijn vriend moeite heeft met de kindjes verschonen enz

mischien kan het niet eens want paar jaar geleden kreeg ik ook geen werk via het UWV
    ik heb wel een opleiding gedaan maar de plekken waar ik stage liep of soliciteerde wouden ze me niet voor vast aannemen
    ik zal altijd mijn uitkering houden of ik ga werken of niet het wordt dan alleen bijgevuld door de werkgever
    ik heb toch gezegt dat ik over mijn arbeids ongeschikt heid niks wou zeggen waarom ik in de WAO zit als je dat niet weet kun je ook niet oordelen!

2. missyb

missyb Niet meer actief

De reden waarom ze afgekeurt zal misschien wel terecht zijn (al twijfel ik daar nu aan), maar als vervolgens iemand zegt "ik kan wel werken maar dan pas als mijn kindjes naar school gaan" nou sorry hoor dat vind ik echt profiteren! dan kan dat later ook niet!

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Mee eens, maar ik denk dat veel meiden (net zoals ikzelf) zich afvragen hoe het kan dat iemand die NU voor 100% is afgekeurd, nu al weet dat ze over een paar jaar wel kan werken, dat weet je toch helemaal niet? Ik denk niet dat iemand het als een oordeel bedoeld, maar meer als vraag: Hoe zit dat precies dan?

Iken nog nooit afgekeurd geweest 9en gelukkig natuurlijk) maar ik weet niet zo goed hoe dat werkt, kan iemand na een tijd weer helemaal, of gedeeltelijk goedgekeurd worden dan...? In deze hoedanigheid reageerde ik erop....

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Wow , dus je bent 100 % afgekeurd maar kan over een paar jaar wel werken als de kids op school zitten , vind ik wel knap zo´n wonderbaarlijke genezing en ik krijg het idee idd dat jullie beiden behoorlijk aan de makkelijke kant zijn , alles word geregeld en betaald terwijl je er zelf niets voor hoeft te doen .. mensen zoals jij verpesten het wel voor de mensen die wel echt iets mankeren want die kunnen ook niet over een paar jaar wel ineens aan het werk .. en dan ook nog klagen over een magere kerst #"$ ..

5. missyb

missyb Niet meer actief

@Marline als het allemaal zo erg is waarom je afgekeurt bent waarom zou je dan later wel kunnen werken? dan heb je daar later toch ook nog last van? sorry hoor maar ik kan er met mijn verstand niet bij!

6. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    me neither, en ben bang dat deze discussie helemaal uit de hand gaat lopen, wellicht dat een mod in zou kunnen grijpen?

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Maar moet jou vriend niet weer gaan werken dan?
    een kennis van mij is ook zijn arm verloren maar is verplicht om aangepast werk te doen

8. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik ben ook 100% afgekeurd geweest, mij werd verteld dat ik me er maar bij moest neerleggen dat ik NOOIT meer zou kunnen werken (leuk om te horen als je 21 bent :(). Maar ik ben altijd blijven knokken en heb me daar nooit bij neergelegd.

Nee ik zal niet meer fulltime kunnen werken, maar wel part-time. Maar ik zoek al jaren naar een leuke baan, maar die is er gewoon niet. En als ik 'm vind, ben ik te oud en te weinig ervaring icm m'n leeftijd.

Het kan ook zijn dat ze hoopt dat ze het tegen die tijd wel kan, stukje optimisme? Ik weet t niet hoor.

Marline, je schrijft dat je altijd je WAO zal houden, maar dat het slechts aangevuld zal worden, maar dat is toch niet helemaal waar hoor. Op het moment dat het UWV of van wie je uitkering krijgt vindt dat jij wél weer kunt werken, om wat voor reden dan ook, ben je 'm kwijt hoor.

9. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oh en even kleine aanvulling...nee ik heb zelf geen uitkering (meer).

10. missyb

missyb Niet meer actief

Ik denk dat ze beter dit topic kunnen sluiten idd!

Gaat om een luxe probleem en daar komt nog gemakszucht en profiteren bij!

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn vriend hebben ze geprobeerd te herplaatsen maar mijn vriend heeft diploma's om dat werk te doen wat hij deed anders zou hij weer naar school moeten en dat wil hij niet want hij is al 38
    hij kan ook niet stil zitten heeft zware adhd
    en hij was links nu niet meer!

12. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    OMFG.... en dat wil hij niet... *zucht*

13. veertje

veertje Fanatiek lid

Hij wil dat niet? sorry vind het niet te geloven.
    Hij kan niet stilzitten maar achter zijn eigen zaakjes aangaan is al teveel.

14. missyb

missyb Niet meer actief

:rolleyes:

15. veertje

veertje Fanatiek lid

Sluit me hier bij aan.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    jezus zeg
    weet je wel hoe zwaar het voor m is

hij kan z'n eigen kinderen niet eens verschonen
    aankleden gaat al moeilijk
    dat jullie dit kunnen zeggen over hem!

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    het is trouwens nog maar 7 jaar geleden

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Tuurlijk is het heel erg zwaar maar hij wil toch wel weer wat van zijn leven maken?

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Meiden jullie praten veel te makkelijk over een uitkering en werken.
    Wij weten niet wat er precies is met marline. In ieder geval als ze 100% afgekeurd is is er echt iets aan de hand en tja ze zegt het miss verkeerd maar bedoeld dat ze over paar jaartjes best wil proberen te werken als het lukt goed lezen ;)
    Weet je dat het Gak je zelfs kan afkeuren om te gaan werken, dat je niet eens mag werken van ze terwijl je wel heel graag wilt! Weet er alles van. Mijn moeder heeft eens een ongeluk gehad tijdens werktijd en werd daardoor afgekeurd. Jaren later ging het beter en ze wilde graag weer gaan werken zat altijd maar tussen 4 muren zeg maar. Toen overleed plotseling mijn broertje via ongeluk tja toen bleef ze om die reden afgekeurd vanwege trauma terwijl ze wilde werken! Ze mocht het niet. Ze heeft het ondertussen doorgezet en werkt nu al bijna 2 jaar maar toch.

Meiden over de uitkering enz kunnen we niet gaan oordelen maar over dat van die bekeuringen tja daar geef ik aan toe daar was ik meteen acheraan gegaan hallo dat zijn toch richting 2000 euro boete's (incl. 800 vriend vrijkrijgen) echt veel hoor :confused:

En ja van 400 euro kun je het gemakkelijk mee redden. Als je maar creatief bent het lukt je wel! Het is idd niet leuk als je iets in gedachten had maar soms is het nu eenmaal zo. En denk maar zo jij hebt tenminste een gezin, een dak boven je hoofd, kleren en eten. Veel mensen op de wereld hebben dat niet! ;)

Succes!

20. Writer

Writer Niet meer actief

jeetje het word heftig hier \

moet wel lachen om bepaalde uitspraken hoor ;)

maar jullie komen wel door hoor met kerst , dat is beetje lux probleempie,er zijn mensen die nog veel erger hebben hier in nederland ,laat ik maar niet over arme landen hebben

Deel Deze Pagina