begrijp heel goed dat dat moeilijk voor hem is , neemt niet weg dat andere mensen ook arbeidsongeschikt zijn en toch aan het werk moeten ..
Nog maar 7 jaar geleden? Dat je een paar jaar nodig hebt om zoiets te verwerken kan ik me voorstellen maar 7 jaar is best lang om jezelf weer bij mekaar te rapen. Sorry hoor maar als ik dan lees dat hij niet WIl leren voor iets anders.... Wat wil hij dan verder met zn leven doen? Hij zal toch ooit zijn vervulling in iets anders moeten vinden, anders wordt ie depressief! Zeker als ie ook nog adhd heeft. Alleen maar thuis rondstuiteren werkt dan ook niet echt stimulerend lijkt me. Ik krijg het gevoel dat hij ook een beetje een schop onder zn kont nodig heeft Sorry hoor maar dat is mijn gevoel bij dit verhaal
Ik snap heus wel dat het moeilijk is voor je vriend en het is ook vreselijk om een arm kwijt te raken, maar het is meer de reden dat hij een mogelijkheid krijgt maar niet wil! (aangepast werk) en jij wilt pas over een aantal jaar werken en nu niet maar je krijgt wel uitkering terwijl heel veel mensen kijhard voor zoveel moeten werken? dan snap je toch wel dat mensen dat als profiteren en gemakzucht zien?
Waar ik nu het meest over val is dat je zelf zegt: hij wil niet meer leren want hij is al 38... Als je toch die mogelijkheid geboden wordt, dan grijp je die toch... (sorry verkeerde woordspeling voor m'n edit) Denk dat vele anderen zouden willen dat ze een studie/cursus aangeboden kregen voor herscholing/omscholing etc. zodat zij WEL weer aan 't werk kunnen...
idd ik wil wel weer werken maar vorig jaar hebben ze me weer afgekeurt! mischien dat het me over een paar jaar wel lukt! ik ga er gewoon wat leuks van maken deze kerst ik zie wel hoe het loopt maar man wat kunnen jullie bruut zijn zeg kijk van zijn boetes oke das z'n eigen schuld maar dat die verzekering zo lang uitsteld
Marline, ik denk dat je inderdaad je woorden wat 'onhandig' kiest. Een groot deel snap ik namelijk wel wat je zegt, maar ik lees het dan anders... Bijvoorbeeld...dan moet hij weer naar school en dat wil hij niet... Later schrijf je dat het heel zwaar voor hem is en dat hij zn eigen kind niet kan verschonen. Dus het zou heel zwaar en moeilijk voor hem zijn om weer naar school te gaan, ook gezien zn leeftijd en daar ziet hij heel erg tegenop en durft hij niet aan. Dan klinkt het al een stuk logischer enzo, snap je? Als je zegt 'dat wil hij niet' klinkt het alsof hij lui is en niets wíl bereiken, waardoor anderen in shock raken. En volgens mij bedoel je het zo helemaal niet? Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor, kan best
Ik ben niet van plan om me te mengen in de discussie over uitkeringen, wel/niet werken enz... Maar ik wil effe zeggen dat we het deze maand ook helemaal niet breed hebben, belastingen, eindafrekeningen, een stomme boete (eigen schuld natuurlijk),...En wij hebbben ook helemaal niet veel over.Maar met 400 euro kom je best een heel eind!Qua eten nemen we een lekker soepje, maar van goedkope ingrediënten (bijvoorbeeld paprikasoep) Het hoofdgerecht wordt een lekker vleesje (waarom geen lekkere kip of gebraad?Ga zeker bij de lidl kijken!) met groenten en een zak kroketten.En als dessert een lekkere ijsstronk, hoeft ook helemaal niet duur te zijn. En voor de cadeautjes gaan we bij de Action kijken. Ik snap heel erg goed dat het effe rauw op je dak valt als Kerst niet zo zal zijn als je het in je hoofd zat...wij hebben eens met een Kerstmis zo nauw gezeten dat we als diner spaghetti hadden en geen cadeaus...maar het is nu eenmaal zoals het is, en je moet proberen er het beste van te maken. En...er is altijd volgend jaar.
ja de mogelijk heid was bus chafeur (dat wouden ze niet omdat mensen dan bang waren dat hij ongelukking ging veroorzaken) parkeer beveiliger ofzoiets(kon niet omdat hij niet kan schrijven) kantoorbaan(kan niet stil zitten) is al 38(wie neemt hem nog aan?!
't Is maar net hoe graag je weer wil werken... een vriend van mij heeft met zijn arm tussen een vlaspers gezeten, heeft een tijdje tussen leven een dood gezweefd, tientallen operaties gehad, maar hij werkt weer! Fulltime dan nog en dat terwijl het pas vier jaar geleden is en hij kan ook maar een arm meer gebruiken. Hij krijgt bovenop zijn loon maandelijks nog eens 450 euro van de verzekering (bovenop een eenmalige grote uitkering) omdat hij voor 66% arbeidsongeschikt is door dat ongeval. Volgens mij kan je vriend dus best werken als hij dat wil... Als jij nu nog 400 euro hebt voor de rest van de maand dan kan je daar echt wel mee rondkomen hoor! De familie wil geschenken? Nouja sorry, maar als je familie niet snapt dat dat nu niet kan... dan zouden ze van mij kerstmis alleen mogen vieren. Je kan best nog een mooi kerstdiner hebben! Wij zijn hier op kerstavond met z'n tienen en wij gaan hier ook heel lekker (maar niet duur en erg gezellig) gourmetten! Mijn mams had vroeger 60 euro per week voor haar en haar zeven kinderen... en dat was dan niet een maand, dat was jaren aan een stuk... denk dat zij veel meer te klagen had dan jij. Weet je wat wij toen met kerstmis aten? Pizza! Mams kocht verschillende smaken diepvriespizza's en toen namen we allemaal telkens een stukje en ik kan je met zekerheid zeggen dat we dat allemaal gezellig vonden!
Ik heb alle pagina's gelezen en ik geloof er geen zak van. Tuurlijk 400 overhouden voor de rest van de maand is rot....maar de kerst draait gelukkig om liefde en het feit dat je bij vrienden en familie kan zijn, er staat nergens geschreven dat je liefde moet tonen met cadeau's. Er zijn mensen die het veel zwaarder hebben dan jij. Dus maak er niet zo'n punt van, je kan geen ijzer met handen breken, wat je niet hebt, dat heb je niet. Wat me ook erg opvalt is dat je op alles wel een antwoord hebt ik wil je wel geloven maar het lukt niet, dus ik ga af op m'n gevoelen en zeg: SlUITEN deze hap
meid je hebt helemaal gelijk ik weet niet goed hoe ik het anders moet typen mijn nederlands is al niet zo goed en weet niet hoe ik sommige dingen moet zeggen
Is een prima uitgangspunt!!! Mijn man is van baan verandert toen hij 37 was (what's in a year?) Mijn moeder heeft 2 jaar geleden een vaste baan gevonden vanuit een ww-uitkering, zij was toen 55 jaar. Ja prima theorie. Als je maar wilt! En niet meteen opgeven als je een paar keer afgewezen wordt! Ik werd al afgewezen toen ik een paar jaar in de ww zat en nog geen 30 jaar oud was. En met mij is het ook goed gekomen. Als je er niet in gelooft, gebeurt het ook niet, nee
meissie hoe dan ook ik gun IEDEREEN een goede kerst..... sterkte en hoop dat het toch allemaal goed komt !
Sorry maar mensen met adhd kunnen ook lui zijn en geen zin hebben om te werken dus dat is onzin .. zeg niet dat jou vriend dat heeft hoor .. begrijp me niet verkeerd ..
Ter aan vulling mijn man kwam ook uit een uitkering en heeft toen ook omscholing gedaan. Heeft ie voor moeten vechten, maar heeft het wel voor elkaar gekregen. Kortom als je maar wilt!
Ik heb mensen in dienst van 64 hoor en die hebben we een half jaar geleden nog aangenomen, dus dat is een aanname dat je op je 38e niet meer gewenst bent.... Als hij echt wilt werken kan hij echt wel iets vinden hoor....
Precies andere mensen moeten/kunnen dit ook dus jouw vriend ook! en natuurlijk is het vreselijk wat hij heeft maar hij moet ook verder met zijn leven! En dat is echt niet bruut bedoelt! Maar mss nu een slotje?
Mijn mams is 45 en werd gisteren gebeld of ze geïnteresseerd was in een parttime functie in een kinderdagverblijf. Waar een wil is, is een weg... EDIT: kleine vergissing, mijn mams is maar 44