moeders voor moeders...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jessi, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi,

Ik zit er over na te denken om mee te doen met mvm maar de vorige keer werd ik daar steeds zoooo misselijk van...

Ik weet dat elke zwangerschap anders is maar ben zo bang dat ik weer kots en kots misselijk er van word. Het enige is dat ik mijn vorige zwangerschap via mvm zwanger ben geworden en me dus nu verplicht voel om er weer aan mee te doen.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Je kan natuurlijk de kannen buiten bewaren (of in ieder geval uit huis) en voor je je urine erin doet heel even de deksel al ervan af halen. Dan is de ergste geur er van af. En als je dat buiten doet snuif je tenminste verse lucht op.

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!!

En verplicht moet je je niet voelen, natuurlijk is het hard nodig, maar geen verplichting meis.

3. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    voor je de dop opendraait, adem inhouden, pies erin, dop dicht, en uit de badkamer pas lucht happen, dan terug om de maatkan uit te spoelen..
    Haha ik kan er ook niet tegen, en zo werkt het wel.

4. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Bij de eerste twee heb ik heel fanatiek met MvM meegedaan. Echt iedere druppel ging in de kan..
    Deze keer heb ik besloten om niet mee te doen. Ik ben er elke keer zó ziek van geweest. Deze keer laat ik aan me voorbij gaan.
    Dat van die morele verplichting herken ik ook wel ja.. Beide zwangerschappen lieten lang op zich wachten. Uiteindelijk was ik beide keren zwanger zónder dat ik medicatie heb hoeven gebruiken gelukkig, maar het had niet veel gescheeld.
    Deze keer ben ik trouwens 'onverwachts' zwanger.. we doen het deze keer dus lekker anders.. en lekker géén MvM!

5. mamababs

mamababs Lid

3 dec 2012
    20
    0
    0
    Als je het aangeeft bij de intake kunnen ze daar wat aan doen voor je zodat de geur minder is!! doen ze bij mij ook!! en zo kan ik toch mijn steentje bijdragen bij kinderloze paren!! die natuurlijk ook gewoon zwanger willen zijn!! vind dit een kleine moeite het zijn maar 10 weken!!

6. nono

nono Niet meer actief

Ik vind het ook stinken maar hou even mijn adem in zodra ik de dop eraf draai en urine erin doe. Pfoe, die lucht....

7. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    knijper op je neus,ik had er standaard een bij liggen.klinkt stom,maar werkt wel ;) verder pieste ik rechtstreeks in de fles ipv overgieten.Scheelt ook weer....

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik werd er ook heel erg beroerd van, heb na 6 weken alleen nog tussen 12:00-23:00 opgevangen, op die momenten lukte het me met adem inhouden, s nachts en s morgens lukte geen enkel trucje, bleef maar overgeven....
    Weet dat ze zo veel minder kregen. Maar ik dacht wel, zo krijgen ze in ieder geval nog iets...

9. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Is toch een kleine moeite om mee te doen? Je helpt er heel veel vrouwen mee.

10. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dit dus,
    En uitademen als je het overgiet dat adem je de lucht niet in.

11. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik hield gewoon mijn adem in. Nooit wat van geroken.

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik zou het maar gewoon proberen. En bij de intake aangeven dat je vorige keer erg misselijk was. En als het gaat dan is het mooi. Gaat het niet. Jammer dan.

13. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hmm wat apart dat er zoveel vrouwen zijn die er misselijk van worden, ik vind het absoluut geen lekker luchtje (heb er nog expres even aan geroken toen de fles nog leeg was uiteraard), maar het was ook totaal niet erg ofzo, om dat te ruiken. Maar inderdaad, als je je adem even vasthoudt, dat kan je toch ook niks meer ruiken? Heb ik in ieder geval gedaan en zo ging het prima.

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @mvm Het stinkt en ik voelt voor mij als een belasting* . Ik heb er helemaal geen zin in, maar ga me na een goede echo donderdag toch maar weer aanmelden. Da's namelijk t enige wat ik voor een andere vrouw kan die met een uitblijvende kinderwens zit opgescheept.

*Bij ons wordt er niet opgehaald maar moet het wegbrengen

15. Nimo2983

Nimo2983 Lid

19 okt 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op een zondag wist ik dat ik zwanger was van ons eerste kindje en heb mij gelijk op maandag aangemeld! Heb pregnyl zlef echt nodig gehad en ik weet hoeveel vrouwen het ook nodig hebben, het is zo'n kleine moeite om iets terug te doen.....

Mijn aanspreekdame zei inderdaad gewoon dop eraf draaien en dan buiten neerzetten zodat de mega heftige lucht eruit kan. En inderdaad neus dicht, kannetje legen, dop erop en snel weglopen voor een nieuwe hap adem is DE oplossing :):):)

16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Haha, zo heb ik het ook bij alle drie mijn zwangerschappen gedaan:D:D

17. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    heb me zojuist aangemeld

18. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    welnee niet verplicht voelen..alleen doen als jijhet zelf wilt!
    ik doe ook mee, (mijn laatste week nu) maar ik bewaar die Volle flessen in de badkamer met een dop erop..ja ik kan er wel tegen...:D

Deel Deze Pagina