Denk ik nou echt te simpel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Voor a.s. zaterdag hebben wij met vrienden van ons afgesproken om naar een binnenspeeltuin te gaan, en daarna met zijn allen bij hun te eten.
    Nu moet die vriendin tot 13.00 werken, dus hadden we om 14.00 afgesproken dat ze hier zouden zijn.
    Nu is die speeltuin tot 17.00 open, en moeten we ook nog een half uur rijden om daar te komen.
    Dus hadden mijn man en ik bedacht om daar vast eerder naar toe te gaan, je betaalt tenminste toch de volle mep als je maar een paar uurtjes gaat.
    Maar dat vond mijn vriendin dus niet leuk, want 'we zouden samen gaan'.
    Ik heb hier op geantwoord (via WhatsApp) dat ik het wel begrijp, maar dat wij die dag verder niks te doen hebben, dus dat we dan alvast daar naartoe willen gaan. Of ze dat dan zo erg vinden?
    Krijg ik als antwoord van 'mwa, niet leuk, maar hou je dan wel stoelen bezet?'

Nu voel ik me gelijk weer schuldig, maar mijn man vindt het dikke onzin, dus volgens hem gaan we gewoon eerder.
    Ik krijg de neiging mijn vriendin tevreden te stellen, en dus te wachten, terwijl ik eigenlijk ook gewoon eerder wil gaan.
    En ik snap het probleem ook niet zo eigenlijk.
    Dus.. lieve panelleden, wat adviseren jullie mij? :p

2. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Luister naar je verstandige man ;)

3. me83

me83 Niet meer actief

ja dit zijn dan wel weer dingen waar de meningen over verschillen.. ik snap wel dat hun het niet zo leuk vinden want jullie zouden samen gaan.. maar snap ook van jou kant wel dat je niet de hele tijd wilt wachten op hun en de volle mep betaald voor een paar uurtjes..

ikzelf zou wel met ze allen tegelijk gaan maar datis natuurlijk mijn mening;)

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik snap het probleem ook niet zo hoor. Tenzij jullie zo vroeg gaan dat jullie kleine al zo gesloopt is dat ze niet meer wilt spelen om 14.30u. Maar anders is het enige verschil dat hun alleen daar heen rijden toch? De middag en eten doen jullie toch gezellig samen??
    Niet druk om maken!!

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Zaterdag face to face even uitleggen w.app is platte tekst kan aan de andere kant verkeerd opgavat worden. Als je het uitlegt dat je het anders zonde van het geld vind, en als ze de volgende keer echt samen wilt gaan je dan alleen kan afspreken als zij eerder kan en niet hief te werken.

Suc6

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben echt nooit langer dan 2,5 uur geweest. Is toch ook niet duur?

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, ons zoontje kan zich echt wel een hele dag vermaken daar hoor!
    Maar de meningen zijn verdeeld dus.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zij moet toch werken, dus wat is haar probleem? Dat je niet gezamelijk oprijdt? Neem aan dat je dat toch in aparte auto's doet. Dus of je elkaar nou bij jou thuis ziet, of in de binnenspeeltuin, het is beide pas vanaf 14.00 uur. Verschil is alleen dat jullie kindje zich al fijn kan vermaken. Misschien kun je haar kindje(s) vast ophalen, en dat zij na haar werk komt?

Ik geef jouw man dus gelijk.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zij werkt iedere zaterdag, en aangezien onze agenda's verder druk zijn, is dit ook de enige mogelijkheid in de komende 2 maanden.
    (Ja erg he? ;))

Mamabri, ik kan hun oudste kindje wel meenemen al eventueel.
    Goeie tip! Ik zal het ze voorleggen.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ok. Heb er nog eens over zitten denken: zij alleen kan toch later komen?
    Als die kids het nou echt fijn vinden daar, is het zonde om door 1 iemand pas daar om 14.45 in de ballenbak te liggen.;)

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja was ook nog een optie geweest.
    Maar ik en zij kunnen geen 1 volwassene, een kind in een maxicosi en 2 kinderen in een kinderstoel kwijt op de achterbank. ;)

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Deels snap ik het wel; je plant samen iets in en opeens gaat de andere helft eerder. Voor haar gaat het gevoel van samen afspraken daardoor weg.

Snap jou punt ook wel trouwens.

13. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik vind dat jij gelijk hebt.. Of je nu thuis wacht op hun, of dat je daar wacht.. Voor hun is er geen verschil toch?

Ik vind dus dat ze zeuren.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +1 Voor die paar euro zou ik niet moeilijk doen en gewoon samen gaan. Dan voorkom je toch scheve gezichten en de kinderen hebben tijd zat om nog even lekker te spelen. ;)

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik vind het ook zeuren en denk dan, als men over alles zo moeilijk moet doen dan wordt het een zwaar leven.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Àls ik die vriendin was geweest, had ik het juist heel raar gevonden als jullie de hele dag zouden zitten te wachten tot ik er ook bij kon zijn, dus ik zou sowieso het heel logisch vinden als we jullie daar dan zouden treffen en zou dus eventueel zelfs man en kids nog eerder laten gaan en er zelf achteraan komen...
    Echt zonde idd om maar voor een paar uurtjes te gaan als je wel de volle mep betaalt en de kids het de hele dag super naar hun zin hebben daar.

Bovendien: door elkaar daar te treffen, kunnen zij rechtstreeks daarheen rijden en zijn dan ook eerder in de speeltuin dan als ze eerst naar jullie toe moeten. Extra tijd voor de kids om te spelen en minder geld kwijt aan benzine... ;)

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou dan één kinderstoel op de passagiersstoel (voorin dus) zetten, en één volwassene tussen de MC en de andere kinderstoel in proppen. Het is niet comfortabel, maar ik neem aan dat je geen uur hoeft te rijden.
    En anders zou ik toch gewoon vast gaan, en dat liever telefonisch met haar bespreken dan er alleen over te whatsappen (maar ik ben geloof ik de enige in heel NL die uberhaupt niet whatsappt).

Zelf moet ik er niet aan denken, uren lang in zo'n binnenspeeltuin (en m'n kinderen zijn er met 2,5 uur ook wel klaar mee), maar als jij dat wel ziet zitten zou ik het doen zoals hierboven.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mee eens :)

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Bri, ik zit zelf op de passagierstoel. ;)
    Gaat dus ook niet.
    Maar het is al goed, we denken er beide gewoon anders over en dat mag ook, als we elkaar maar respecteren.
    Ze snapt nu ook waarom we eerder gaan.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zelf zou ik niet eerder gaan. Niet omdat vriendin het niet leuk vind maar om het feit dat 2,5 uur in een gillendedrukke menigte lang genoeg is. Aangezien jullie daar eten is het al een drukke en lange bedoeling genoeg. Daarnaast hebben jullie wel echt samen afgesproken en eten jullie er daarna ook. Zelf zou het dan niet eens in me op komen eerder weg te gaan. Zou je na het spelen direct naar huis gaan vind ik het anders.

Deel Deze Pagina