Denk ik nou zo krom ????

Discussie in 'De lounge' gestart door lillybit, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja dat is natuurlijk helemaal waar. Dit was mijn eerste reactie op het verhaal.
    Ik stoorde me gewoon aan het feit dat deze meneer niet eens aan de gezondheid van een klein kindje denkt en de wandelwagen in de regen zet. Moet dat dan zo, denk ik wel eens...
    Tuurlijk zijn er regels, maar dit is volgens mij meer pesten dan perse aan de regels houden. Als ze nou haar huisvuil in de gang zet, kan ik me voorstellen dat iemand zich ergert...

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het lullige is dat het niet gaat om de inhoud van de regels. Geloof me, ik kan ook goed over de plas gaan als mij regels worden opgelegd waar ik het niet mee eens ben.
    Maar de bewoners hebben al rekening gehouden met de situatie van TS en daarbij hebben ze een duidelijke grens aangegeven. En tja, als je dan als bewoners het idee hebt dat iemand die grens uit zichzelf maar oprekt (of ze nou "goede" redenen heeft of niet), dan neem je je maatregelen. En ik krijg wel het idee dat TS gewaarschuwd is, dat er met haar gesproken is hierover en zelfs door de woningbouwvereniging op haar rechten en plichten is gewezen. Dan houdt het toch een keertje op vrees ik... En eerlijk gezegd maakt het dan niet uit of het gaat om een kinderwagen of een vuilniszak, alhoewel ik wel moet zeggen dat een wagen in de regen zetten wel heel ver gaat. Maar misschien is het voor de buurman de enige manier om nog duidelijk te maken dat die wagen daar niet in de gang hoort.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Het is heel lullig dat je buurman nieet met je meeleeft, maar zoals anderen ook al zeggen.. hij heeft wel gelijk.

Je kan ipv een draagzak ook een draagdoek nemen. Daar kunnen kindjes al vanaf heel klein in.
    Ik weet niet of je een maxicosi hebt? Maar anders kan je je kindje met maxicosi en al naar beneden tillen. De wagen in elkaar zetten. Je kindje overleggen en dan op weg. Het is maar een ideetje ;)

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Is het misschien ook een optie om te kijken naar een woonruimte waar je niet zoveel trappen hoeft te lopen en waar meer ruimte is? Een huisje of een flatje met lift? Is natuurlijk wel een drastische maatregel, maar als je zoveel trappen moet lopen elke dag zul je daar de komende jaren nog wel tegenaan lopen met je kleintje. Veel succes in ieder geval en hopelijk dat je snel een oplossing hebt gevonden.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nog even een aanvulling op mijn reactie, wat hier laatst gebeurde:

Ik ben zelf chronisch vermoeid, dus mijn ouders komen af en toe helpen met de klusjes die gedaan moeten worden in het huishouden.
    Omdat ze hier 50 km vandaan wonen en m'n moeder ook gewoon moet werken, gebeurde het nog wel eens, dat ze dan eind van de middag kwamen, bleven slapen en dan de volgende middag terug gingen.
    Maar het punt is: Ze bleven slapen in hun camper, omdat in ons flatje geen plek is, nooit geen problemen mee gehad. Alleen, toen de straat hier open lag, hebben ze de camper op een andere stuk -achter onze flat, waar sinds een jaar woningen staan- geparkeerd. Een rustig parkeerplaatsje, met voldoende lege plekken altijd.

En nu heeft er dus iemand van die nieuwe woningen gebeld naar de politie en die hebben (uiteraard) gezegd dat het niet meer mag en ze een boete krijgen in het vervolg, vanwege wild kamperen.

Erg jammer dus :( . Het enige dat m'n ouders deden was slapen in dat ding. Iets drinken en eten etc, gebeurde gewoon hier binnen. Overlast, was er dus totaal niet.

Maarja, het zijn regels, dus je hebt geen poot om op te staan. Ik heb me heus wel een dag boos en gefrustreerd gevoeld hoor, mijn ouders zijn hier als een soort mantelzorgers! En dan wordt je zo tegen gewerkt! Maar pfff je kan er gewoon niets mee... Dus maar verder gaan en het op een andere manier doen...

6. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ja ik sta ook opde wachtlijst om te verhuizen.
    Maar hier in Haarlem duurt het minimaal 4 jaar voor een andere woning.
    Dus zitten we nog 4 jaar met elkaar opgescheept.
    En door het respect wat hij mij geeft heb ik dat nog minder voor hem.
    Zelfs een paraplu die daar woordt neer gezet om te drogen haalt hij weg.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Heb het even doorgelezen en het is idd heel kinderachtig van deze man. Maarrrr idd zoals al gezegd is regels zijn regels en die zijn er niet voor niks.
    Ik zou willen dat ze bij ons wat nauwer met die regels om gaan.
    Kijk ik zou er zelf geen probleem mee hebben als er 1 kinderwagen in de hal zou staan,maar de kans is dat het er steeds meer worden.
    En kijk ik snap dat dit voor jou een uitzonderlijke situatie is met je kindje,maar zo denken andere mensen weer dat zíj een uitzondering zijn.
    Die buurman is gewoon erg kinderachtig bezig maar helaas zal hij dat toch wel blijven doen.
    Ik denk dat of verhuizen of een draagzak de beste oplossing is. Iig zou ik voor jezelf een oplossing vinden die voor jou werkt want niemand anders gaat je hierin bij staan.
    Suc6!

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

heel vervelend voor je en van je buurman, maar ik sluit me aan bij wat de rest zegt. ik woon ook in een flat (alleen dan wel met lift) en daar zijn de regels ook zo streng.
    je zei dat je meisje te klein in voor een draagzak, misschien kun je een draagdoek aanschaffen? daar mogen ze in vanaf dag 1 tot en met een jaartje of 3.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik vind niet dat je krom denkt en iks nap je probleem heel erg goed.
    Helaas voor jou kun je er niets mee omdat er overal aangegeven staat dat hij er niet mag staan.
    Ik vind het ook flauw van die man maar hij staat helaas in zijn recht.

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik sluit me helemaal aan bij wat de meesten al zeggen. Je kan aan deze situatie nu eenmaal weinig doen. Het is logisch dat de regel er is, en iedereen denkt een goede reden voor een uitzondering te hebben en voor je het weet is het hek van de dam.

Maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk verschrikkelijk irritant is om zo'n buurman te hebben. Mijn tip is dan ook je toch proberen aan te passen (met een draagdoek bijvoorbeeld) en zo de man een beetje te ontlopen. Want, zoals je al zegt: je woont hier nog wel een tijdje en hoe meer je je verzet, hoe meer je je ergert aan die man, hoe kwader je wordt. En daar heb je gewoon niks aan, want je kan er niks aan doen. Probeer je dus niet te druk te maken en ga lekker genieten van je meisje.

11. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik sluit me bij de voorgaande reacties aan. Heb je trouwens wel eens nagedacht waarom deze regel er is. Ik kan me namelijk voorstellen dat dit ook met brandveiligheid te maken heeft. Stel er breekt brandt uit, lichten vallen uit, in de hal staat kinderwagen. Dat lijkt me niet handig. Dus ik kan me zelfs voorstellen dat het iets is wat door de brandweer opgelegd wordt wat alleen maar door de woningbouw uitgevoerd wordt.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Ladouce hier heeft het iig wel met de brandveiligheid te maken! Wij hebben zelf bijv een dichte gallerij en mogen ook geen vuilniszakken buiten de deur zetten ookal breng je ze bijna gelijk weg en is onze gallerij best groot. De hal bij ons beneden is ook erg groot maar ook daar mag je niks neer zetten ivm brandveiligheid...

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik denk dat het we het er allemaal overeens zijn dat die man in zijn recht staat maar er is ook nog iets als tolerantie zeg.....iedereen kan wel zeggen dat het regels zijn en dat iedereen wel een regel op uitzondering heeft maar dat neemt niet weg dat dit behoorlijk vervelende en bovenal irritante buurman is.....een wagen in de regen zetten....kom op zeg dat is gewoon gewoon een zielige actie van die man.

14. supermummy

supermummy Niet meer actief

Nou ik vind je buurman gewoon een enorme zeikerd.Ik woon zelf ook 4 hoog zonder lift, en ik laat mijn kinderwagen ook beneden in de hal staan,wel opgeklapt in een soort van inhammetje en je ziet hem niet eens staan, maar toch moet de mevrouw van de begane grond er ieders keer iets van zeggen als ze mij ziet. Het lijkt vaak alsof ze gewoon staat te wachten tot dat ik weer eens beneden kom, zodat ze me erop kan aanspreken. Zover ik weet is er hier geen verbod op, dus ik laat hem gewoon staan. Ze zegt dus als iedereen hier nou een kinderwagen zou gaan neerzetten...... ik zeg maar niet iedereen heeft babies, dus niet iedereen heeft een kinderwagen nodig.Als u een loopkarretje nodig heeft mag hij hier ook neergezet worden van mij.Tuurlijk regels zijn regels, maar inderdaad een beetje tolerantie en inleven in bepaalde situaties kan ook geen kwaad.

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat een zeikerd zeg je buurman. Echt heel erg flauw. Het gaat je buurman ook vast niet om de brandveiligheid oid. Het is puur treitergedrag. Ik zou daar in ieder geval niet op in gaan.
    Hou de eer aan jezelf en ga niet met deuren slaan oid. Dan lok je alleen nog maar meer reacties uit.

Het beste wat je kan doen is toch ingeklapt in je eigen box neerzetten en desnoods doe je er een zeiltje of iets overheen, zodat hij mooi schoon blijft. Zo hoef je ook niet iedere keer met dat ding te sjouwen.
    Het blijft met een flat zonder lift toch altijd even behelpen.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar het is dus niet één keer. Ik begrijp dat dit dagelijks voorkomt. Dan kan ik me de ergernis van de buurman ook heel goed voorstellen.

Ik vind het overigens erg jammer dat je niet reageert op al die dames hier voor me die aanraden om een draagdoek te proberen. Verder zijn er denk ik veel meer vrouwen in dezelfde situatie, die hun wagen wél gewoon in de box zetten. Da's misschien wel minder handig, maar het leven is niet altijd even makkelijk. Er zijn ook moeders die een bovenwoning hebben en de hele wagen iedere keer de trap op moeten tillen. Sja, dat is de situatie nou eenmaal.

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Ze heeft daar wel op gereageerd als je even terug leest..

Ik vind het ook erg kinderachtig van je buurman hoor.. zo te lezen is het niet makkelijk wat je steeds moet doen en daar kun je als buurman best begrip voor hebben. Stel dat jij de enige zou zijn die daar een wagen heeft staan dan is het toch klaar? waar doen ze dan moeilijk over? als iedereen dan vanalles neer gaat zetten dan kan het altijd nog verwijderd worden.. vind het allemaal maar zeuren om niks..

wordt tijd dat de woningbouw eens gaat kijken naar het plaatsen van een lift ofzo

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het enige wat ik daarover terug kan vinden, is dat ze een draagzak heeft en daar is de baby nog te klein voor. Vervolgens komen anderen met het voorstel draagdoek, die kun je al gebruiken vanaf de geboorte.
    Yeah right. ;)

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En bijv 2 keer in de week boodschappen doen? Je hoeft toch niet iedere dag naar de winkel?
    En hoe doe je dat dan s avonds laat als de hondjes nog uit moeten? Neem je je kindje dan ook mee?
    Zou echt voor nu gaan kijken voor een draagdoek, denk echt dat dat een uitkomst is.

20. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0

Ik dacht al dat ik het gelezen had maar TS geeft aan dat ze al problemen had met de buurman. Niet om lullig te doen maar wij weten niet wat deze problemen zijn en kunnen dus ook geen oordeel over de buurman geven. We kunnen dus alleen maar tips geven (zijn er inmiddels wel een aantal) en reageren op het feit dat het een regel is.

Deel Deze Pagina