Hoi meiden, Geen ontsluiting hier (40+6) en helemaal op (slecht slapen en overdag niet kunnen zitten vanwege buik die spataderen afknelt). Dus dinsdag inleiden. Iemand ervaring/tips etc met een ballon-inleiding? Hoe gaat dat precies (buiten hetplaatsen vd ballon maar de praktische dingen zoals hoelang je blijft liggen/zitten, slaap je ermee, hoe lig/zit je etc. Bedankt alvast!
Ik ben ingeleid met ballon. S avonds geplaatst, nacht mee geslapen, volgende ochtend gleed hij er makkelijk uit toen de gyn er eens zachtjes aan trok. Leverde me 2 cm ontsluiting op, vantevoren zat het potdicht. Toen konden ze net de vliezen breken, dat rond 9 uur gedaan en infuus aangesloten, om half vijf had ik een dochter . Ballon voel je niet of nauwelijks zitten, alleen dat tuutje wat naar buiten hangt. Voelt wel wat gek, maar niet pijnlijk ofzo. Leverde ook geen nare krampen op, hoogstens een heeeeel licht menstruatiegevoel, maar echt maar licht. De ballon an sich zorgt er niet voor dat je ergens aan vast ligt. Savonds had ik nog wel ctg, dan lig je natuurlijk wel vast. En vanaf breken vliezen ook ctg op de baby, dus toen kon ik niet meer verplaatsen. Met de ballon alleen heb ik nog gewoon uitgebreid gedoucht op de verloskamer enzo!
Heb je nog helemaal geen ontsluiting? Want dan is de ballon misschien niet eens nodig.. Hier ook ballon besproken maar had al 2 cm ontsluiting (2e kindje) dus konden zo mn vliezen breken. Succes!
Hier ook met 40+6 ingeleid met een ballon. vrijdags om 17.00 ingebracht. Gewoon kunnen lopen etc. Snachts prima geslapen en volgende dag rond half 1 er maar eens flink aan getrokken.. Bijna 2cm ontsluiting en toen een pilletje gekregen. Bij 2 cm hebben ze vliezen gebroken en kwam er na een half uur al persweeën Best vermoeiend als je nog niet eens op de helft zit en je mag niet persen.. Dus ruggenprik gevraagd. Uiteindelijk is ze om 20.45 geboren.