Maar ik zit nu te denken: Dat incident waar ik toen een klacht over heb ingediend, ging volgens mij om dezelfde docent En hij is toen ontslagen op de afdeling waar mijn zoon zat, mijn zoon had ook geen les meer van deze leerkracht, vertelde hij me vanavond.....Moet ik morgen toch eens aan mijn zoon vragen, of dit dezelfde docent is :x Zou hij overgeplaatst zijn (en dus niet ontslagen wat ik dus dacht) naar een andere afdeling... Maar waarom krijgen wij dan deze brief, hij geeft immers geen les meer aan deze afdeling!! En dan denk ik ook wel te weten wat er is gebeurd :x En is het zeer terecht dat hij ontslag vroeg en heeft gekregen!! Heel raar dit....Ik kan wel bellen morgen hoe of wat, maar denk niet dat ik antwoorden krijg.
Ik weet niet waar het om gaat, maar ik wilde even vertellen dat ik gezoend heb met een leraar op de middelbare school en dat hij daardoor ook overgeplaatst/weggestuurd is toentertijd Het was trouwens een weddenschap met mijn vriendinnen; of het zou lukken of niet. Vlak die rotpubers zoals ik was ook niet uit Het gaat lang niet altijd serieus om de veiligheid van alle scholieren.
Toen ik 16/17 was zat ik op dierverzorgings opleiding en we hadden kamp.. S ochtends stond er politie.. Paar dagen erna kregen ouders ook een brief over een incident niet hoe en wat.. Maar er was een meisje verkracht op dat kamp.. Althans dat zei ze.. Toen puntje bij paaltje kwam bleek het zo te zijn dat ze vrijwillig seks had gehad in een dronken bui maar omdat ze marrokaans was kon dat eigenlijk niet en heeft ze het verzonnen... Maar ik zou ook willen weten wat er aan de hand is als je zo n brief krijgt!
Nee, ik weet bijna zeker dat het om een leerkracht gaat waar ik al eens een klacht over heb ingediend (moet ik morgen voor de zekerheid aan mijn zoon vragen, maar ben er voor 99% zeker van) En dan denk ik wel te weten wat er gebeurd is, dat heeft niets met enige vorm van sexualiteit te maken.
Zoals gezegd zit mijn zoon op het PO. Hij heeft adhd en is autistisch en is in geestelijk opzicht een stuk jonger dan zijn 17 jaar. 2 jaar geleden, toen hij dus 15 was, zeker, toen zat hij op het niveau van een 10/11 jarige, net zoals een heleboel andere van zijn klasgenoten. Deze leerkracht moest toen invallen bij hun op de afdeling en op een gegeven moment kwam mijn zoon thuis met verhalen over dat de leraar schold en tierde.... In eerste instantie zei ik natuurlijk gewoon van: dat zal wel komen omdat jullie niet luisteren naar de leraar, maar nee, dat was het echt niet.... Gingen weer een paar dagen overheen en weer kwam hij met dat verhaal, en een klasgenoot was erbij en ook die zei dat de leraar zo schold.... En toen heb ik gevraagd wat hij allemaal wel niet gezegd had: deze jongens zijn dus kinderlijker en daarom had hij de hele klas (met allemaal jongens) maar uitgescholden voor homo's en mietjes en nog veeeeel meer, waarop ik vervolgens op hoge poten naar school ben gegaan en per direct een gesprek met de directeur heb gehad :x Sindsdien heeft mijn zoon (en zijn klas) ook inderdaad geen les meer van hem, want ik dacht dat hij ontslagen zou worden, (er zouden maatregelen getroffen worden) maar volgens mij hebben ze hem dan intern overgeplaatst naar een andere afdeling.
Heb het mijn zoon gevraagd vanmorgen of dit dezelfde leerkracht was. Zijn antwoord: Nee, natuurlijk niet, die is allang weg..... Niet dezelfde leerkracht dus. Mijn zoon en zijn kameraad zeiden net dat ze niet kunnen voorstellen dat deze leerkracht ook maar iets gedaan zou hebben, maar ja er gaan nu bij hun op school de wildste verhalen rond natuurlijk.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat de school de ouders laat weten dat er zo'n incident heeft plaats gevonden. Zo kunnen de ouders er thuis met de kinderen over praten en dat zal op school ook wel gedaan worden neem ik aan. Dat ze de naam niet bekend maken lijkt me vrij logisch. Er zijn genoeg mensen die het recht in eigen handen willen nemen.
Dit dus. Ik denk niet dat veel mensen dit willen horen, maar meer dan dat er iets is voorgevallen en dat het opgelost is, hoef je ook niet te weten. Als het je eigen kind aanging was je geinformeerd, en de rest is ter algemene informatie. Hoe wordt het beter als je nieuwsgierigheid tot in detail bevredigd wordt? Het helpt het betrokken kind njiet, de leerkracht niet, de school niet. Dus ik zou het ter kennisgeving aannemen, blij zijn dat de school adequaat ingrijpt, en het verder laten rusten.
Je gokt.....misschien niet helemaal fair tegenover een leraar.....ik zou eerst eens het onderzoek afwachten! Logisch dat ze niet meteen aangeven wat het "probleem" is. Straks beschuldigd een kind onterecht een leraar en dan staat die leraar al zo bekend!
Klopt... daarom kunnen ze misschien beter de ouders inlichten over de zaak...ook al is het in onderzoek.. Nu krijg je indianenverhalen...
Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Ik begrijp heel goed dat ze privacy willen waarborgen, maar aan de andere kant: stel dat er een ander kind of jongere (want ze zijn tussen 12-21 jaar) een akelig incident met deze leerkracht heeft gehad en bang is om het naar buiten te brengen uit angst niet geloofd te worden bijv..... Dan is het ergens wel beter om te weten wat er gebeurd is.