Hallo dames, ik heb inmiddels mijn derde kuur clomid achter de rug en zat na te denken om te starten met acupunctuur. Zouden mensen dit willen laten weten als ze hier ervaring mee hebben?
Hoi, ik ben ook na de 3e ronde clomid begonnen met acupunctuur en het bevalt mij erg goed. Ze is eerst bezig geweest om mijn energielevel omhoog te krijgen, want het is belangrijk dat je voldoende energie hebt voor een bevruchting. Ik ben begonnen omdat Clomid 1 keer heel goed aansloeg en daarna niet meer. Bij de laatste ronde clomid weer geen eigroei, ik vertelde dat en ze zou iets doen met mijn hormonen, al was het eigenlijk wat te laat toen. Ik kreeg 10 dagen duphaston om menstruatie op te wekken, maar die kreeg ik niet, wat bleek na bloedprikken... toch uit mezelf een eisprong gehad. Ik weet niet of dat te maken heeft met de acupunctuur of puur geluk, maar ik voel me er erg goed bij!
Sorry het eerste bericht was weg, dus ik heel mijn verhaal opnieuw tikken, stond hij er toch! Dus dit bericht maar even gewijzigd anders lees je het 2 keer haha
Hai, Ik ben ook met acupunctuur bezig, dit om meer regelmaat in mijn cyclus te krijgen. Het gaat erg goed moet ik zeggen. Eerst had ik meerdere cyclussen van over de 100 dagen en nu zat ik op 44 dagen. Ook brengt de acupunctuur mij meer ontspanning en heb ik minder vaak hoofdpijn. Zelf heb ik ook Clomid gebruikt, maar gezien dat niet aansloeg ben ik doorgegaan met Puregon spuiten. Inmiddels heb ik 3 IUI's gehad en hebben we even een break van de mmm. Ik wens je in ieder geval heel veel succes! Gr. Daan
Ik heb tijdens de vorige ivf poging acupunctuur gedaan en ondanks dat ik helaas niet zwanger was ga ik er wel weer mee verder de volgende behandeling. Met name voor de rust en balans in mijn lichaam. Ook kreeg ik wat chinesen kruiden (pilletjes). Het deed mij erg goed en ik had het idee veel rustiger te zijn en met name ook veel minder bijwerkingen. Verder reageerde mijn lichaam goed op de medicatie(hormonen) en dat was voorheen wel eens anders. Mijn insteek was ook, baadt het niet dan schaadt het niet. Omdat ik het deels zelf moet betalen ben ik tussen de behandelingen door gestopt maar morgen ga ik eindelijk weer
Ook ik doe deze cylus Acupunctuur. Ben nu in de wachtweken van de 5e IUI poging eerste 2x om energielevel te verhogen en om de doorbloeding in de onderbuik te verbeteren. Nu 1x voor de IUI, 1x na de IUI en komende week nog 1x. Voel me er goed bij. Mijn baarmoederslijmvlies is nog nooit zo dik geweest Of dat door de acupunctuur komt weet je niet natuurlijk, maar ook ik denk, baadt het niet het schaadt ook niet. Chantal
Ik kreeg van acupunctuur en Chinese kruiden een extreem regelmatige cyclus: exact 27 dagen met de eisprong op dag 14. En dat een maand of 4 achtereen. Voorheen was mijn cyclus iets onregelmatiger.Zwanger ben ik nog niet geworden. Nu moet ik van de internist stoppen met de Chinese kruiden, want hij kan niet vaststellen wat erin zit. Ik ben bij de internist voor mijn schildklier. Het is wel raadzaam om een acupuncturist te gaan die je behandelt met het oog op de cyclusdag waar je op dat moment zit. Ik heb eerst een acupuncturiste gehad die dit niet deed. Uiteindelijk had ik toch het gevoel dat dit niet voldoende was.
Gisteren voor de 1e keer weer acupunctuur. Ze was erg tevreden over 'alles' dus ik ben er ook wel trots op dat ik mezelf weer redelijk op de been gekregen heb. We gaan dit keer meer met chinese kruiden doen, vooral voorafgaande aan de puregon dus we hebben een dikke maand om alles weer 'in balans' te brengen. Het was heerlijk relax, viel gewoon in slaap dus het voelt fijn om zelf iets 'goeds' te kunnen doen. We hebben alle afspraken tot ongeveer de verwachte punctiedatum vastgesteld (1x per week) en tzt springt zij flexibel in op de punctie/tp.