Wie heeft er ook een stuurbegrenzer op haar (gewone) fiets gezet en kan mij vertellen of het normaal is dat het stuur dan nog steeds opzij klapt? Ik heb het gister namelijk op mijn fiets laten monteren bij de fietsenmaker en er was tegen mij gezegd dat de veer het stuur recht zou trekken. Nou mooi niet dus! Ben nu 32,- armer en heb nog steeds een omklappend stuur. Volgens de jongen die het gemonteerd had voorkomt de stuurbegrenzer alleen dat het stuur doorklapt en kan het nooit dat hij het stuur recht houdt. Was helaas een ander als die het verkocht had. Baal er echt van dat ik eigenlijk 32,- heb weggegooid doordat ik verkeerd ben voorgelicht.
Ik heb een begrenzer op een moederfiets (ook zo'n veer) en het klopt wel dat hij je stuur niet helemaal recht houdt. Dat zou ook supergevaarlijk zijn met fietsen Het stuur kan wel minder helemaal omklappen, maar ook dat kan nog als je er bijvoorbeeld aan 1 kant een volle tas aan hangt. In principe moet het wel steviger zijn dan zonder, anders is het misschien niet goed er op gezet?
mijn man heeft er in op de fiets die je moet draaien, dus los draaien als je gaat fietsen en als je de fiets neerzet even je stuur vasthouden en dan weer aandraaien.
Hey wat grappig mijn zoontje heeft dezelfde naam als jou zoontje . Ik zal het nog even uit gaan testen en anders ga ik terug om te kijken of ze hem er wel goed op hebben gezet. Naar mijn idee klapt het stuur namelijk nog net zo ver als toen de begrenzer er nog niet op zat. Bedankt voor je antwoord.
je bedoelt toch gewoon zo'n ding wat je stuur recht houd als je je fiets geparkeerd hebt? die moet je toch altijd met de hand op "slot" zetten? hier iig wel. als ik fiets neer zet dan moet ik de knop omdraaien en dan blijft het stuur staan. als ik wel wil fietsen dan moet ik hem weer los draaien.
@damay77 dat is het dus niet, het is een veer die van je frame naar je stuur loopt en dat zou er dus voor moeten zorgen dat het stuur niet omklapt. @pluk heeft je man dat later op de fiets gezet of zat het er al op? Zo'n systeem was in ieder geval wel beter geweest.
Dit heb ik ook! Er zit bij mij wel een beveiliging op dat als ik het slot er vergeet af te halen toch kan sturen na wat kracht zetten
Dat systeem zat er al op , mijn man heeft toen zo'n bakkersfiets gekocht en daar zit het dus al standaard op
Wij hebben 2 fietsen met zo'n beveiliging. De ene kan je ook echt niet meer draaien. De andere wel, maar veel lastiger en hij geeft een soort ratel geluid als waarschuwing. Die laatste is zo'n transport fiets. Als je je kratje vol stopt met boodschappen, klapt het stuur idd niet om. Onze andere is een moederfiets. Dat stuur mag natuurlijk nooit omklappen als de kleine in het voorzitje zit.