denken aan adoptie of aan blijven modderen mmm, info gezocht

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door lillyenco, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hey dames,

Wij zitten nu al meer als 1,5 jaar in de medische molen.
    het begon met pcos, daarna kwam de onvruchtbaarheid van mijn man erbij en daarna ook nog eens een schot in mijn baarmoeder.

We hebben een half jaar geleden gekozen voor een donor, om zo toch zwanger te kunnen worden en mijn man toch vader te laten zijn... helaas is het tot op heden nog niet gelukt.. weer had ik een negatieve test in handen. De gyn geeft me dan ook weinig kans dat het zaadje het eitje kan bereiken ivm het schot in mijn baarmoeder.

Nu is het woord adoptie al een keer gevallen hier thuis en we staan er open voor, maar ik heb begrepen dat het verschrikkelijk duur is?
    Ik ben wel gaan inlezen maar er is zo verschrikkelijk veel informatie te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie/

Kunnen jullie me ECHT goede sites geven of zelf info geven over de kosten, hoe het allemaal in zijn werk gaat.
    Ik zag wel een soortgelijk topic maar al die afkortingen kom ik niet uit....

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Hoi Wendy,

Ik denk dat je het beste de site van de Adoptiestichting kunt bekijken.
    En de VIA is 900 euro. Dat is zijn verplichte bijeenkomsten die je alles over adoptie gaan vertellen.
    Wij zijn net klaar met de VIA en zijn er heel enthousiast over.
    Het is echt leerzaam.
    Misschien kun je ook in het andere topic "nog in de mmm maar opgegeven voor de VIA " kijken daar zitten een paar dames die net als wij met adoptie zijn begonnen.
    De totale kosten rond adoptie zijn 15 a 20 duizend euro. Maar dat betaal je niet in 1 keer.
    Kijk maar op de site van de Adoptiestichting daar staat alle info op over landen,kosten en procedures.

Groetjes Draga

3. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    www.adoptie.nl is de beste site voor de informatie. Daarnaast geven de site van de vergunninghouders je actuele informatie over bepaalde landen.
    De vergunninghouders zijn : wereldkinderen, kind en toekomst, stichting afrika, nederlandse adoptie stichting en meiling.
    Even een tip; als je er samen aan denkt kan je je altijd alvast opgeven. Je krijgt dan een BKA-nummer. De volgende stap is de cursus (VIA), maar dat duurt ongeveer 3/4 jaar voordat je daar aan de beurt bent. (dat is ook wat draga bedoelde) Alles daarna kan hele erg lang duren, dus als je eraan denkt dan kan je je miss al wel inschrijven. Wij hebben ons vorig jaar ingeschreven (toen we net mk 1 uit icsi 2 achter de rug hadden) en zijn nu aan de beurt (nu we net mk 2 uit icsi 4 hebben gehad). Voor ons een prima timing. T duurt hierna toch nog een eeuwigheid voor dat t daadwerkelijk zover is.
    Xxx Hypo

4. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    bedankt! maar hoe bereiden jullie je voor op de kosten?
    Zijn jullie per maand aan t sparen oid?

Deel Deze Pagina