Hallo allemaal, Ik heb nu al 5 dagen achter elkaar een ovutest gedaan en krijg steeds een heel licht streepje, hij word wel steeds een tikkeltje donkerder maar nog lang niet zo donker als de teststreep. Ik zit nu op dag 12 van de cyclus. Kan het dat je dagen achter elkaar een licht streepje hebt of zou ik iets niet goed doen? Ik verwacht zelf dat ik binnen nu en 3 dagen mijn eisprong heb. Wanneer is het dan het meest verstandig om te klussen? Mijn hubbie heeft vanavond (alweer!) zin maar ik heb zoiets, zou het niet verstandiger zijn een dag te wachten omdat we gisteren ook al geklust hebben? Wat denken jullie?
Ik heb geen ervaring met ovulatietesten, heb zelf een regelmatige cyclus en voel redelijk goed wanneer mijn eisprong eraan zit te komen. Als je zelf denkt dat je eisprong over een dag of 3 gaat komen kan je het beste de dag ervoor nog klussen want dan zou dat je meest vruchtbare dag zijn. Maar een keertje extra kan echt geen kwaad. Je moet maar zo denken niet geschoten is altijd mis groetjes Joyce
Maar hoe kan ik nou 5 dagen achter elkaar al een licht streepje hebben. Snapt iemand dit? Ikzelf dus echt niet. Hoop maar dat ie morgen positief is!
Wat ik nog vergeten ben te vragen....is een ovutest 100% betrouwbaar. Kan je daar echt op af gaan zeg maar?
Je kan gewoon 5 dagen een streepje hebben aangezien LH altijd in je urine zit. en 100% betrouwbaar, nee.. je kan wel een LH verhoging krijgen maar dat wil niet zeggen dat een eisprong volgt.
Natasja wil je hiermee zeggen dat er dan misschien geen eisprong volgt of dat een eisprong ook kan volgen na het moment dat je een licht streepje hebt gehad?
Nee ik bedoel te zeggen, hij geeft geen 100% zekerheid op een eisprong. als je een positieve test hebt.. dan heb je een LH hormoon stijging die vooraf gaat aan een eisprong, maar niemand kan je vertellen of je eisprong ook daadwerkelijk plaats vind. Je moet ook maar net het begin van je LH sprong hebben, lees We vrijen al jaren verkeerd maar eens onder zwanger worden.