Hallo allemaal, Ik heb nu al 5 dagen achter elkaar een ovutest gedaan en krijg steeds een heel licht streepje, hij word wel steeds een tikkeltje donkerder maar nog lang niet zo donker als de teststreep. Ik zit nu op dag 12 van de cyclus. Kan het dat je dagen achter elkaar een licht streepje hebt of zou ik iets niet goed doen? Ik verwacht zelf dat ik binnen nu en 3 dagen mijn eisprong heb. Wanneer is het dan het meest verstandig om te klussen? Mijn hubbie heeft vanavond (alweer!) zin maar ik heb zoiets, zou het niet verstandiger zijn een dag te wachten omdat we gisteren ook al geklust hebben? Wat denken jullie?
Ik heb geen ervaring met ovulatietesten, heb zelf een regelmatige cyclus en voel redelijk goed wanneer mijn eisprong eraan zit te komen. Als je zelf denkt dat je eisprong over een dag of 3 gaat komen kan je het beste de dag ervoor nog klussen want dan zou dat je meest vruchtbare dag zijn. Maar een keertje extra kan echt geen kwaad. Je moet maar zo denken niet geschoten is altijd mis groetjes Joyce
Maar hoe kan ik nou 5 dagen achter elkaar al een licht streepje hebben. Snapt iemand dit? Ikzelf dus echt niet. Hoop maar dat ie morgen positief is!
Wat ik nog vergeten ben te vragen....is een ovutest 100% betrouwbaar. Kan je daar echt op af gaan zeg maar?
Je kan gewoon 5 dagen een streepje hebben aangezien LH altijd in je urine zit. en 100% betrouwbaar, nee.. je kan wel een LH verhoging krijgen maar dat wil niet zeggen dat een eisprong volgt.
Natasja wil je hiermee zeggen dat er dan misschien geen eisprong volgt of dat een eisprong ook kan volgen na het moment dat je een licht streepje hebt gehad?
Nee ik bedoel te zeggen, hij geeft geen 100% zekerheid op een eisprong. als je een positieve test hebt.. dan heb je een LH hormoon stijging die vooraf gaat aan een eisprong, maar niemand kan je vertellen of je eisprong ook daadwerkelijk plaats vind. Je moet ook maar net het begin van je LH sprong hebben, lees We vrijen al jaren verkeerd maar eens onder zwanger worden.
Kan het met een ovutest dat je dagen achter elkaar een licht streepje krijgt en nooit een donkere, maar toch een eisprong hebt? Of weten jullie dat ook niet?
Hoi Irene, Ik had dat toevallig vorige maand. Toen waren er 4 dagen lang streepjes, maar ze werden maar niet net zo donder als die andere. (Clearblue, normaal) Ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik geen eisprong zou hebben die maand, omdat ik altijd dikke vette strepen heb. Toevallig ben ik die maand (van die lichte streepjes) dus wel heel even zwanger geweest. Het zegt blijkbaar niks, gewoon door blijven klussen dus! Liefs Kari
Je zit pas op dag 12, als je ei binnen 3/4 dagen komt moet je nog door testen want die piek komt dan wrs pasa over 2/3 dagen. Je bent dus te vroeg begonnen met testen denk ik. Dat al vijf dagen achter elkaar een licht streepje verschijnt komt doordat je altijd wel wat LH hormoon in je urine hebt.
ik had ook altijd lichte streepjes, dus doe er niet meer aan, wij klussen als we zin hebben maar proberen het nu iets vaker te doen, de hele cyclus om de 1 of 2 dagen... heb meerdere keren gehoord dat dat de meeste kansen biedt...
Ik heb die lichte streepjes ook gehad...maar de laatste 3 testen waren toch echt helemaal wit, dus geen roze streepjes...hoe zit dat dan? Handig hoor die ovutesten
je krijgt pas een positieve test als je 1- 1,5 dag voor je ovulatie zit, je geeft zelf aan dat je je eisrprong over een dag of 3 verwacht als je nou zou doortesten zul je waarschijnlijk de aankomende 2 dgn gaan zien dat het streepje iets donkerder wordt en dan uiteindelijk een heel donker streepje die nagenoeg hetzelfde is als de teststreep. Ook ik had eerst een paar dagen een licht streepje die naarmate de eisprong naderde wat donkerder werd tot de echt duidelijk positieve die ik 2 dgn achtereenvolgend had om vervolgens weer lichter te worden...en als ik later testte had ik nagenoeg niks... succes
Ik had pas na 20 dagen een positieve ovutest. Alle andere dagen wel hele lichte streepjes en soms iets donkerder. Dacht dus dat ik mijn ei al had gehad en stopte met de testen. Op een dag had ik veel vruchtbare afscheiding en deed een ovutest en toen was ie positief. (op dag 36) Dus het klopt wel dat je altijd LH in je urine hebt zitten en ze daardoor dus heel licht streepje geven.
Ik heb ook weleens een hele maand heel licht streepje gehad. met een kleine piek. Ik weet het ook niet er is wel altijd een piek te vinden maar idd.. ik snap het soms ook niet hoor