Ik vind het een vrouwelijke klank en ken het ook als meisjesnaam. (Volgens de namenbank van Meertens is het ook overwegend een meisjesnaam: in 2010 waren er in totaal 57 meisjes/vrouwen in Nederland met deze naam en 13 jongens). Leuke naam, al vind ik 'm zo wel wat hard, ik hoor dan liever Lorinne, Lorine of Lorina.
Omdat ik rekening wil houden met de namen van mijn andere kids wordt het steeds moeilijker om dé naam te vinden. Alles op -ine of een a achteraan valt helaas al af vanwege de andere namen... Pfff. moeilijk hoor. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Meisje. Maar hoe zou jij het uitspreken? /lôrùn/ zou ik eerder voor Lauren kiezen /lôrìn/ zou ik het zo houden /lôrien/ zou ik er Lorien of Lorine van maken...
Ik weet niet zo goed of het een jongen of een meisje zou zijn... en daar hou ik dus niet zo van. Ik vind het prettig als het gelijk duidelijk is, welke sekse de naamdrager heeft. Ik vind de klank ook niet zo mooi. Waarom valt alles op -a of -ine af? Natuurlijk ga je niet iets heel afwijkends kiezen ten opzichte van je andere kinderen, maar het moet ook niet te eenvormig. Is Loraine wat voor een meisje? (Kan je Engels of Frans uitspreken, maar ik dacht aan de Engelse uitspraak "Loreen" krijg je dan ongeveer. NVB - verklaring voornaam Loraine