Hi meiden, Omdat ik in het ziekenhuis ben geweest ivm cyclusproblemen hebben zij met 6 weken een echo gedaan. Toen klopte het hartje nog niet en dan plannen ze weer een nieuwe, met 8 weken en een paar dagen dus. Nu ben ik doorverwezen naar de verloskundige. Kan ik met 12/13 weken dan weer een echo krijgen of pas met 20? Thanx voor jullie reacties!
Hangt helemaal van je vk af. Het kan zijn dat zij zelf nog een termijnecho willen, of ze gaan van de echo uit die je al gehad hebt. Dan zal de eerstvolgende echo die van 20 weken zijn. Ik zou het gewoon even navragen bij de vk, dan weet je waar je aan toe bent.
ik heb met 6 en 8 weken er 1 bij de gyn gehad, toen mocht ik naar de vlos en kreeg gewoon nog een termijnecho (=12 weken) waarschijnlijk krijg je hem gewoon nog hoor
ik denk dat je we nog wel een krijgt met 12 weken, maar ik denk idd dat het aan je vk ligt. Het zou natuurlijk wel fijn zijn!
Nee het is niet standaard hoor... Helaas krijgt niet iedereen met 12 weken een echo. Ik bijvoorbeeld ook niet. Vond ik wel erg balen! Had er met 7,5 week één en ik denk dan pas met 20 weken weer de volgende. Die ene echo gold al als termijnecho blijkbaar, vond het wel erg flauw! Maar wie weet heb jij meer geluk.
Ligt inderdaad aan je VK. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook met 8 weken een echo ivm en cyste. Die met 8 weken helemaal verdwenen bleek te zijn. Maar de vk zei toen dat ze met de 12 weken echo niet wilde onthouden, daar was ik erg blij om toen.
Ligt aan de verloskundige... Ik had er bij 8 weken en 5 dagen geloof ik een gehad en mijn verloskundige vond dat ik er daarna geen meer hoefde tot aan de 20 weken.. Gelukkig was de gynaceoloog waar ik nog 1x naartoe moest wat schappelijker en heeft er bij 10 weken en 5 dagen nog een gemaakt! Maar het is dus afhankelijk van je verloskundige....
Ligt idd aan de VK, Heb hem nu met 9,5 week gehad en omdat wat dikker ben en naar 6 jaar weer zwanger, krijg over 2 weken nog 1 extra. Sommige plaatsen is 20 weken ook een standaard echo, hier bij ons dus helaas niet, heb nu mazzel met de echo over 2 weken.
in Nederland: reguliere echo's: * tussen 8 en 11 weken een termijn echo (bepalen duur zwangerschap) * rond 20 weken uitgebreide medische echo optionele echo's * rond 13 weken voor een nekplooimeting * liggingsecho's op medische indicatie * groeiecho's op medische indicatie * echo bij verminderd leven voelen op medische indicatie etc De termijnecho en de 20 weken echo zijn opgenomen in je verzekering en daarmee heb je dus altijd recht op. Dat mag dus niet afhangen van waar je woont! Als je VK het niet doet, dan moet je je laten verwijzen naar het ziekenhuis. De 20 weken echo is een belangrijke medische echo. Je bent trouwens niet verplicht de echo's ook daadwerkelijk te doen.
kreeg er één met 7 weken iv.m. krampen en beetje bloedverlies, met 9weken had ik bij de vk een inake en hebben ze alsnog een echo gemaakt.. daarna met 20 weken pas,,, vorige week i.v.m. bloedverlies weer een echo gehad bij de gyn.. inwendig dat wel, en omdat het apparaat er toch stond kreeg ik als cadeautje ook een uitwendige echo... maar het hangt gewoon van je vk af, zou er gewoon om vragen, weet je het gelijk..
Ik kreeg mijn echo's ook in het ziekenhuis. Eentje met 8 weken en de andere met 12 weken. Alleen geen termijn echo, was heel vluchtig, en kreeg maar 10sec het hartje te horen kloppen en toen zei die man, ja het is goed en plop uit was het echo aparaat. Was wel teleurgesteld. Ben nu doorverwezen naar de vk (volgende week eindelijk de intake) vraag me af of ik nog een echo krijg of moet ik wachten tot de 20 weken echo. Weet iemand het antwoord hierop? Want naar mijn gevoel en weten heb ik nog GEEN termijnecho gekregen.
is je laatste tot 20 weken...anders zelf betalen...hier tenminste wel..en het is een lange zit hoor.....
Met 8 of 12 weken heb je een termijn echo gehad. De termijn echo is een medische echo (dus niet lollig voor jou bedoelt) waarbij de duur van de zwangerschap wordt bepaald. Je moet waarschijnlijk gewoon wachten tot 20 weken. Probeer je nieuwsgierigheid een beetje in de hand te krijgen want na de 20 weken echo is het ook nog 20 weken tot het echt zo ver is
Hi dames, Nou gisteren weer een echo gehad. Dat was nr 2 in deze week de volgende pas met 20 weken. Ik vind dat erg lang! Gelukkig kun je op het HBO een gratis echo laten maken. Dat ga ik dus mooi ff doen. De scholen zijn weer begonnen, dus komt mooi uit! Fijn weekend!
Voor zover ik weet alleen bij Fontys in Eindhoven. Maar als iemand iets dichterbij Roosendaal weet.....
En on topic: Bij Eva heb ik met 6+5 en met 8+1 een echo gehad bij de gynaecoloog. Ben toen doorgestuurd naar de verloskundige en heb daar nog een (termijn) echo gehad met ruim 10 weken. En nu een eerste echo gehad bij de verloskundige met 7+6 en dinsdag weer een echo (met 10+3). Allebei termijnecho's, de vorige keer kon ze het niet helemaal precies meten. Onze verloskundigenpraktijk doet gelukkig niet zo moeilijk... zeker als je al een miskraam hebt gehad en erg onzeker bent.