Hallo dames, ik wil even wat aan jullie vragen hoor ik zelf kom hier ff niet uit en word er een beetje moe van ik heb een stel nieuwe handdoeken+theedoeken gekocht en heb ze een nacht in het koude water laten liggen en daarna gewassen maar nu met afdrogen merk ik dat ze niet helemaal afdrogen(volledig opnemen)en dat me afwas nog een beetje vochtig blijft Heeft iemand tips?wat ik kan doen zodat me doeken wel volledig opnemen? tips zijn erg welkom hopelijk kan iemand me helpen(misschien met een grootmoeders tip? ) liefss
een paar keer wassen zonder wasverzachter. herken je probleem heb het ook gehad heet irri. heb met mijn handoeken en thee doeken die ik onlang heb gekocht ook vaker gewassenen de handoek neem wel vocht op de theedoek heb ik nog niet gebruikt.
In koud water? Nog nooit van gehoord... ben ik nu een slechte huisvrouw? Nee sorry geen idee wat je er aan kunt doen, denk idd een paar keer wassen zonder wasverzachter en niet in de droger maar buiten laten drogen ofzo.. Succes
helaas geen plek voor een afwasmachine in onze keuken(tis niet zo grote vandaar) en ja koud water dat was dus de tip van me oma dus ja dacht laten we dat maar is proberen(ik zelf had er ook niet van gehoord, dus je bent niet de enigste ) Ja het is echt erg irri thnx voor de reactie tot nu toe dames zal het zeker gaan doen (zonderwasverzachter aangezien ik dit meestal wel doe zal ik het nu laten) nog meer tips dames? liefss
Gewoon een paar keer wassen. Een nacht in koud water laten liggen is vooral voor nieuwe kleren die nog niet gewassen zijn, dan krimpen ze niet meteen in de wasmachine. Ten minste, dat is mij verteld Succes, groetjes Liesbeth
Ik heb nog nooit gehoort van kleding een nacht in de week zetten eigenlijk...laat staan handoeken etc. Ik waste ze altijd (doe witte was altijd zonder verzachter juist ivm de handdoeken en theedoeken die dan minder goed drogen) en dan was t wel in orde. En azijn is idd volgens mij ook voor de kleur en niet zo zeer voor het beter opnemen van vocht. Al moest ik mijn...mja hoe heet t ding ...waar ik mn gezicht mee scrub (soort ruw doekje) wel in de azijn zetten maar dat was dan weer zodat alle zeepresten er uit gingen en t weer beter zn werk deed.. Dus misschien werkt het dan ook met de opmaak in nieuwe spullen?
enige remedie die helpt is gewoon een paar keer (gemiddeld 4x) wassen zodat het chemische goedje wat ze in de fabriek er in gooien er helemaal uitgewassen is. niet in de droger gooien de eerste paar keer maar gewoon aan de lucht laten opdrogen
Gewoon uitwassen, en in de droger en dan nemen ze echt wel op. Of heb je hele goedkope handdoeken gekocht? Water met azijn tegen het verkleuren.
nee, ze waren niet goedkoop dat had ik hier voor en die waren prima daarom was ik ook ff dat juist deze niet opnamen maar ik ga ze gewoon ff vaker wassen zonder wasverzachter en ff laten drogen op het rekje en dan hopen dat het over is maar als ik dit zo allemaal lees denk ik dat het wel moet gaan lukken hihi heb er weer de volle vertrouwen in. liefs