Denken jullie ook aan deze honden ?

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat kwam ook direct in mij op!!

Ik heb zelf ook een asielhond, maar als hij er ooit niet meer is, dan ga ik ook voor een buitenlander.
    uiteraard ga ik me wel eerst verdiepen in welke stichting ik moet hebben, want er zit een hoop foute handel tussen.

sorry voor het onderstreepte, ik weet niet hoe ik dat weer weg krijg haha :)

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dit is echt een grote misvatting!!!!
    Ja, de incubatietijd is 7 jaar, en binnen die tijd kan de ziekte zich bij de hond nog ontwikkelen, maar het is (voor zover bekend) absoluut niet overdraagbaar op mensen!

Wij hebben zelf ook een spaanse hond, zat in een dodingsstation (mishandeld en opgesloten, weggehaald bij eigenaar), ze is nu zo'n half jaar hier, had me geen betere en lievere gezinshond kunnen wensen, daarbij is ze de grootste maatjes met mijn andere hond, dus voor ons echt een topper!
    In het begin at ze alleen van de grond, drinken deed ze vanaf een dienblad, voerbakken ed kende ze niet, hield 12-24 uur haar ontlasting / urine op, was overal bang voor (gooide zich gillend op de rug als iemand met een stok aan kwam lopen), maar ze heeft zich heel snel aangepast!
    Ik heb altijd tweedehands honden gehad, oudjes, verwaarloosd, heropvoeders, mishandeld enz. gewoon uit nederland, nu voor het eerst uit spanje, maar ik weet wel dat onze volgende hond daar weer vandaan komt.

Onze hond komt bij de stichting Sphoek vandaan, toporganisatie!

Goed gedaan ts!

3. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik wil graag even benadrukken dat ik met mijn verhaal zeker niet de bedoeling had om kritiek te uiten tegen welke dierenvriend ook.enkel het kweken van honden en deze duur" verkopen"aan de hand van een triest verzonnen verhaal is iets wat niet kan.schandalig terwijl er echt zielige honden lopen te verkommeren.het is enkel daarvoor dat ik graag even wou waarschuwen want veel mensen weten niet dat veel van die buitenlandse organisaties zo werken.

4. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Wat betreft de Franse bulldog snap ik je punt en ben ik het met je eens. En helaas zijn er zo nog een aantal rassen die er ernstig aan toe zijn door doorfokken op extreme uiterlijke kenmerken. De hondjes met constante hoofdpijn zijn de cavaliers trouwens. De chihuahua is er wat dat betreft nog redelijk goed aantoe voor zo'n 'mode accesoire' want helaas zijn ze dat wel geworden...
    Ikzelf fok met border collies. Een ras wat van oorsprong werkers zijn, en waarbij de bouw heel belangrijk is bij het werk. Ik mag gelukkig zeggen dat wij een heel gezond ras hebben. In bouw zijn er geen extreme dingen waardoor de honden niet normaal meer kunnen functioneren, en de ziekes die er in het ras voor komen zijn heel erg goed te voorkomen door het doen van DNA testen en andere testen. Ik ben altijd een beetje 'fel' op dit soort dingen omdat er ontzettend veel misvattingen zijn... Rashonden zouden per definitie ongezond zijn, fokkers zouden er veel geld aan verdienen, want de pups zijn immers heel duur. Wat alleen vergeten word is dat de testen die gedaan (moeten) worden (want ik test met dan alleen het verplichtte) ook ontzettend duur zijn. Niet iedere fokker is slecht bezig.
    En het is aan degene die een hond wil aanschaffen om zich goed te verdiepen in wat hij/zij in huis haalt en waar vandaan. Ongeacht of het hier gaat om een stamboom hond of een asielhond...
    Sorry als mijn reactie misschien wat fel of verdedigend was, maar soms is het erg frustrerend je als erkend fokker staande te moeten houden in een maatschappij die steeds minder waardeert wat je doet, door slechte en ongenuanceerde verhalen van bv programma's als radar, en dat terwijl je zo je best doet...
    Maar nogmaals, ik heb ook veel respect en waardering voor mensen die een asielhondje een tweede kans geven. Het is alleen mijn keuze niet (meer).

5. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik als fokker sluit me hier ook bij aan!

Deel Deze Pagina