Nee, mijn man denkt niet mee. Sinds de 20 weken echo (nu 6 weken geleden) weten we wat het wordt en ik heb hem al meerdere keren gevraagd een lijstje te maken, maar geen zin, geen tijd, bla bla bla... Ik ergerde me hier best wel aan, maar heb het opgelost door als ik het over onze baby had telkens te zeggen: "naam" heeft het weer druk in mijn buik vandaag, waar "naam" dus staat voor de naam die mijn voorkeur heeft. Nu is het zes weken later en heeft hij het ook over "naam" als we het over de baby hebben, dus we hebben nu een naam terwijl hij geen lijstje heeft hoeven maken EN ik heb mijn zin gekregen. Win-win!
Meedenken is een groot woord, maar sinds een paar dagen lijkt mijn man er wel wat serieuzer mee bezig te zijn (hoewel we nog de tijd hebben). Eerst was het vooral het afwijzen van al mijn suggesties. Uiteindelijk hebben we samen geconcludeerd aan welke eisen een naam ongeveer moet voldoen en heb ik een hele lijst met suggesties opgesteld. Van die lijst zijn er zowaar een aantal over gebleven. We hebben nu een namenboekje en hij heeft hem al wat doorgebladerd. Hij zei dat hij wel een mooie naam was tegengekomen, maar hij was vergeten welke... "Misschien stond hij ook al wel op de lijst" De eerste daadwerkelijke suggestie voor een naam zelf moet ik dus nog afwachten. Wel opperde hij laatst dat het wel een idee is om te kijken naar de namen van mensen waar we wel naar zouden willen vernoemen, omdat ze echt iets gepresteerd hebben, bv. Nobelprijswinnaars. Ik verbaasde me er wat over, omdat hij naar familie vernoemen in het begin al niet zo zag zitten, maar ik vind het wel een sympathieke suggestie. Dan zit er wat meer een verhaal achter een naam.
Ik ben nog pas kort maar wij waren al wel namen aan het rondkijken. Voor meisje/ jongetje en elke keer als we het eens zijn dan duurt dat 2 dagen en is het nee vind vriend lief toch niet zo leuke naam meer, ik heb het vermoeden dat dat ook niet veranderd gedurende zwangerschap , maar we hebben nog even
Mijn vriend bedacht echt namen mee tijdens beide zwangerschappen.... zelfs zo fanatiek dat hij achter de laptop ging zittten googlen. Ik deed het uit mn hoofd Uiteindelijk hadden we de juiste jongens- en meiskesname bedacht door dus gewoon namen te roepen naar elkaar en meteen een mening erover te geven.
Mijn man zoekt wel echt naar namen, maar komt dan alleen steeds met de gekke dingen die hij vindt en die we nooooooit zouden gebruiken. Echt heel behulpzaam. Of hij komt met namen die ik al eens heb genoemd, maar gelijk zelf van een bezwaar heb voorzien. En als ik dan zeg dat hij zelf iets moet verzinnen, dan vindt hij dat hij dat heeft gedaan, omdat ik die al had afgewezen en ze dus nu van hem zijn..... Ahum, ja.... Meisjesnaam komen we trouwens wel uit. Een jongetje wordt heel moeilijk.
Bij nr 1 waren we er al direct uit, maar nu is hij zoooo irritant bezig.. Ik heb al minimaal 30 namen genoemd en op alles zegt hij nee. Ik ga de tactiek van Illiana maar toepassen als het geslacht bekend is. Nu noem ik de baby 'olijfje' hehe.
Ja, mijn man denkt wel mee en wil ook graag zelf zoeken. Mijn zus heeft haar man een lijstje met 20 van haar favoriete namen gegeven, hij heeft er daar 7 van omcirkeld en uiteindelijk na nog eens goed kijken bleven er nog 2 over. Volgens mij heeft ze nu al voorkeur voor 1 van de 2. Ik stelde mijn man voor om dat ook zo te doen, maar dat wil hij niet. Hij wil zelf graag kijken wat voor namen er zijn. Hij heeft nog een app van svb op de Ipad gezet waar je alle namen 1 voor 1 kan kijken. Je klikt hem door als je het niet mooi vind en anders kun je het op je favorietenlijst zetten. Ieder heeft dan een apart lijstje en je kunt dan kiezen voor gezamelijke favorieten. Bij ons was dat er geen een Ik had 1 naam gevonden die ik toch wel erg leuk vind, en volgens mij gaat mn man langzaam om! Hij heeft overigens de naam van de oudste bedacht en ik van de 2e (niet bewust om en om gedaan, maar kwam net zo uit)
Haha Ik ben nog niet eens zwanger en we gooien er hier al wat namen doorheen. Hij denkt wel mee, maar komt met namen waar ik niets mee heb. Uiteindelijk zijn we er voor een jongen nu helemaal uit! Hij zijn naam erin die hij wilt... en ik de eerste naam die ik wou. Helemaal perfect!
Mijn vriend was erg meedenkend met de namen en begon echt te denken en zoeken toen ik erover begon. wisten de namen dan ook al voor dat we het geslacht wisten. we krijgen dan een meisje en uiteindelijk zijn we voor een naam gegaan die hij heeft gevonden, alleen hebben we 1 klinker vervangen door een andere zodat de naam ietsje krachtiger word uitgesproken en niet meisjes meisje ( ja ik ben wel gewoon een normale meid net zoals de meeste maar ben gewoon niet zo'n truttige dame als jullie begrijpen wat ik bedoel het moet gewoon een beetje stoere hippe naam zijn )
Nou meedenken ho maar, toen maar onder lichte dwang gedaan Gewoon de lijst van het SVB geopend en manlief daarachter gezet, aangezien hij al mijn namen al had afgekraakt. En waar hij mee kwam, vreselijk en enorm oubollig en zeker niet mijn smaak, toen dacht ik wel dit komt echt nooooit goed. Uiteindelijk nogmaals samen de lijst van SVB doorgenomen en toen vond hij ineens wel een naam heel erg leuk die hij eerder al had afgeschreven! Dat is m uiteindelijk ook geworden!
Bij ons ging het precies zo. Ik heb avonden door al die boekjes gezwoegd, met moeite een top 10 samengesteld (1 voor meisjes, 1 voor jongens). Meisjes keek hij even naar en zei: Lena (punt uit). Voor de jongens keek hij (zeker wel 3 seconden...) en zei zeer beslist: nee, zit niks bij. Heeft toen het boek eens opengeslagen, sloeg dit toevallig open bij de T en zei: als het een jongen wordt, gaat hij Tibbe heten. Ik had, als ik alleen had moeten/mogen kiezen, beiden niet gekozen denk ik. Maar de naam past ontzettend goed bij ons dochtertje!
Mijn man denkt wel mee, maar gaat niet op zoek. Hij weet dat ik toch wel met een hele rits namen kom. En hier ook......als ik ze dan wil opnoemen, dan begint hij al te zuchten, maar......wat betreft jongensnamen gaat het best goed, terwijl we net zwanger zijn.