deze is ook errug leuk net als Tobbe en Tijl. ben nieuwsschierig geworden naar het topic over de jongensnamen
Mijn man vertelde dat er bij hem een meisje in de klas zat die heette Yvette Kip. Int achterhooks vertaald jij vette kip .
Wat me net trouwens te binnen schiet: snap ook niet dat mensen hun kind de naam Raf geven. Hoor de naam steeds vaker in mijn omgeving, maar ik zou mijn kind dus never nooit dezelfde naam geven als een terroristische organisatie.... Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb: Rote Armee Fraktion - Wikipedia
Ach, het is weliswaar geen mooie naam, maar de afkorting kan ook weer staan voor 'Royal Air Force' Royal Air Force - Wikipedia, the free encyclopedia Geeft er weer een andere draai aan...
@TS: na 14 jaar in Londen te hebben gewoond (en al sinds 18 jaar een Engelse partner) kan ik inderdaad volmondig beamen dat de naam 'Jizz' hier niet tot de mogelijkheden behoort. Het maakt me niet eens zozeer uit dat niemand in Nederland weet dat het 'slang' is voor spunk, maar ik probeer ook een beetje vooruit te kijken naar een eventuele internationale toekomst voor mijn kind(eren). Ikzelf ben ook tegen alle verwachtingen in in Engeland beland, en dan is het handig als je een redelijk acceptabele naam hebt.
Nee niet van een sociale klasse, maar het feit dat iemand dit weet zegt me wel iets. Ik had er nog nooit van gehoord, ik weet vrijwel zeker dat de mensen in Nederland met wie ik omga er ook nog nooit van gehoord hebben. En ook de Amerikaanse dames van de kerk die ik het vanochtend vroeg hadden er nog nooit van gehoord. Dus ik denk toch wel dat dit kennis is die beperkt blijft tot bepaalde groeperingen. En goed, ik zou mijn kind nooit zo noemen, gewoon omdat ik het totaal geen mooie naam vind, net zoals ik ook niet van namen als Jazz of Joolz of Juzz of Jezz hou. Ik vind Anthonia veel mooier
Je hoeft geen namen te googelen, maar met een beetje verstand ga je je kind toch geen naam geven die zo speciaal is als Jizz zonder eerst even te zien of er een woord bestaat in een andere taal dat ook Jizz is en wat het wil zeggen? Hoe zouden sommigen hier reageren als iemand de naam "Piemel" aan zijn kind had gegeven zonder eerst even na te denken wat dat voor dat kind inhoud?
Ervan gehoord hebben en het toegeven - zeker in bepaalde, blijkbaar 'betere' kringen - zijn twee heel verschillende dingen...
Exactly. Gelovige dames gaan ook niet op zondagmorgen vertellen wat ze zaterdavond in de slaapkamer met hun man hebben gedaan. Jizz is in alle sociale lagen van de engelstalige bevolking bekend en niet alleen onder gelovigen, maar ook onder goddelozen
Ja toch? Broertje en zusje: Jizz en Spunk! Helemaal leuk en hip. Ga'k doen. Moet ik helemaal zelf weten, toch?
Shit, typte ik dat hardop? Ik bedoel natuurlijk een hoogwaardige documantaire over de menselijke voortplanting..!