Hoogwaardig in de zin van net, discreet taalgebruik, wat de onwetenden onder ons niet zal schokken en geen onnodig stof zal doen opwaaien. Als je er niet op bedacht bent, zal het niet eens opvallen. Jeweetwel, met de sjieke woorden als bijvoorbeeld 'jizz' in plaats van het vulgaire 'sperma'... Zolang je het niet in je hoofd haalt om te googelen, is er niets aan de hand, blijkt. Je zou zelfs je dochter ernaar kunnen vernoemen. Die ene oversexte heiden die smalend een wenkbrauw optrekt kun je dan vertellen dat je dochter naar papa vernoemd is.
Owja: Laat ik even duidelijk zijn: voor de verwekking van KatBeeb - zie onderschrift - heb ik mij allerminst bezig gehouden met vieze handelingen zoals sex... (Het bewijs van mijn onbevlekte ontvangenis is dat ik rond de kerst uitgerekend ben. Zelfs de Maya's voorspellen een nieuw tijdperk. )
Nou ja je handtekening waarbij staat ivf doet mij ook wel vermoeden dat er net als bij ons geen gezellige avond aan vooraf is gegaan of katbeeb moet straks heel erg op de laborant (waarom verandert mijn ipad dat steeds in een freudiaanse labrador??) lijken
Freudiaanse labrador: geniaal!!! Ik voel een pareltje van een complot-theorie aankomen! (P.s.: ik ben ook nog eens zwanger gemaakt door een vrouw, hoevinjedie?! Daar gaat alle kennis die men tot nu toe had over den menschelijke voortplanting - hup: de prullenbak in!)
Gohhh en dit zijn nu volwassenen die hun kinderen bij moeten brengen dat pesten niet kan??????? Jeetje wat kansloos.. Eerst schijnheilig nog geen maand geleden verkondigen dat die situatie niet kan zoals bijv Tim Ribberink. En nu zelf even een persoon "met een niet zo'n handig uitgekozen naam" zelf te kakken zetten. Natuurlijk zou ik zelf ook eerst even een googelen voordat de naam gegeven wordt maar wat hier gedaan wordt is toch best triest.... en kan terdege onder het mom van slang onder de lagere sociale klasse gestopt worden!!! En dat zijn dan nog docenten ook die het goede voorbeeld moeten geven aan hun leerlingen wat betreft het niet belachelijk maken van mensen en niet treiteren... Lekker voorbeeld
Te kakken zetten? Ik vind dat je overdrijft en/of deze hele discussie niet goed begrepen hebt. En dat we hier toevallig een beetje lol hebben om pies & poep-grappen, sorry hoor... Relax!
Misschien had je het hele topic even moeten lezen voordat je zo van leer trekt? Overigens ben ik geen docent hoor, rustig maar ik bezoedel de geesten van jongeren niet Hoe dan ook adem in adem uit! Beetje lol maken onderling is tegenwoordig op het forum ongepast? En hoe vreemd om een parallel te trekken met tim....
Dirksmama Ik ben ook wel benieuwd wat het jou precies zegt als iemand weet wat "jizz" betekent?! Nogal een kortzichtige conclusie, dan heb je vast de vorige berichtjes niet gelezen. En natuurlijk "weten" de dames uit de kerk niet wat het betekent, dat zullen ze nogal toegeven.
Pffff relax! Allereerst volgens mij is het in eerste instantie de taak van de ouders om een kind bij te brengen dat pesten niet kan. Zodra daar wat mis gaat, moet je inderdaad als docent zijnde ingrijpen. Als je het topic door had gelezen had je gezien dat de meerderheid het sneu vindt voor het kindje dat het een naam met dergelijke betekenis heeft gekregen, juist omdat we uit ervaring weten dat dit potentieel pestmateriaal is.... En het kind te kakken zetten? Tsja er komt een hoop poep- en pieshumor voorbij maar volgens mij wordt het kindje zelf niet te kakken gezet, hooguit de ouders ( en nee ik bedoel helemaal niks dubbelzinnigs met die laatste twee zinnen ) Daarnaast vind ik de vergelijking die je maakt niet alleen uiterst ongepast, maar ook nergens op gebaseerd... En verder ga ik er niet op in want dit is geheel offtopic. @Dirksmama: ik moet bekennen dat ik het stiekem wel een beetje grappig vinden dat je aan de Amerikaanse dames uit je kerk hebt gevraagd of zij op de hoogte waren van de betekenis
Zeg, wil je je er a.u.b. van weerhouden er met mijn favoriete naam vandoor te gaan? @ 'alleen lagere klassen kennen slangwoorden': dat gaat misschien op in eigen land en taal - maar iemand die in een andere taal wegwijs is valt m.i. in een andere categorie... @Dirksmama: Ik had er werkelijk graag bij willen zijn: Nederlandse vraagt aan mede (Amerikaanse) kerkgangers of ze de oorsprong van het woord 'Jizz' kennen. Priceless . Hopelijk hadden jullie allemaal jullie parelkettingen aan? (Even Googelen naar 'pearl necklace' hahaha)...
Hahaha... Heerlijk topic... Idd erg zielig voor het meiske...ik had nog nooit van jizz gehoord... Och wat ben ik braaf... Wij hebben nu een niet al te rare naam uitgekozen voor ons mannetjw en toch gegoogled... Wil niet dat ik bij de eerste letters alleen al bij de meest veschrikkelijke creminele terecht kom ofzo....ik denk ook dat we in deze tijden van het www er niet verkeerd aan doen om ff te controlleren waar je terecht komt bij het eerste de neste zoekprpgramma...vind het naief om te denken dat zoiets jizz.. Niet ontdekt wordt omdat je zelf niet weet wat het betekend.. En daarbij kleine moeite om ff te google toch.. Ik zou zeggen wees gewaarschuwd na het lezen van dit topic.. ...
Ik denk dat de ouders op het moment van naamgeven ook nietsvermoedend waren, en ik zou niet in hun schoenen willen staan op het moment dat ze er achter komen. Dan kun je je als ouder proberen te verschuilen achter smoezen als 'laegere sociale klasse waertoe wij niet beheuren' of 'belachelijk om te googelen in alle talen', maar ik kan me voorstellen dat je als ouder op z'n zachtst gezegd 'not amused' bent. (= niet blij) En misschien wel een andere naam zou hebben gekozen, zou je dit van te voren geweten hebben. Zo. En nu ben ik er klaar mee. Bedankt voor deze interessante discussie met af en toe lekker banale zijsprong. Ik heb me kostelijk vermaakt.
Aan iemand blik of lichaamstaal kun je echt wel merken of ze jokken of niet hoor, en nee deze dames, ook de australiscje kenden het woord NIET in de betekenis waarvan hier beweerd wordt dat elke Engelstalige 'm kent. Ik woon al sinds 1993 de meeste tijd met Engelstalige mensen, en ik had er echt nog nooit van gehoord, en nee, ik jok niet.
Dat zo iemand blijkbaar een bepaald soort dvd's bekijkt of een bepaald soort ouderfora bezoekt natuurlijk!
Hahaha die dirksmama Ik wens Iedereen een fijn weekeinde en sluit me aan bij katalaya. Het was me een genoegen!
baaah wat een vieze naam!! zo raar vind ik het totaal niet om niet standaard namen toch eerst maar ff te googlen op betekenis.... Beetje slimme ouder doet dat lijkt mij! (als je er voor kiest om een naam te geven die niet vaak voorkomt)