Denken mensen nu echt niet na??!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Zara75, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosie

Nosie Lid

29 okt 2011
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    We hebben het hier over namen en niet over initialen.
    Dat er gerijmd wordt op kindernamen snap ik, is ook vrij normaal.
    Maar een over ijverige puber met iets teveel internet vrijheid, zal met de kennis van de naambetekenis, kwetsende streken kunnen uithalen!
    Er is een enorm verschil tussen onschuldige geintjes van een kleuter en geintjes van een puber!

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nou ben ik natuurlijk al heel wat jaartjes getrouwd met een heuse brit die aardig wat slang kan lullen.... maar van dit woord had ik nog nooit gehoord....
    als het om mijn dochter ging, dan veranderde ik haar roepnaam meteen in Jazz. Dit kun je een kind niet aandoen, want andere kids kunnen echt in en in gemeen zijn. Kijk maar naar facebook en kijk maar naar hoeveel kids op dit moment hun eigen leven nemen vanwege getreiter op school of online.... en dát is pas triest.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb er nooit bij stil gestaan dat mensen de betekenis van de naam van hun kind in alle mogelijke talen googlen. Verder zijn er genoeg dingen waar kinderen meegepest worden en zeker op de middelbare school is je naam 1 van de laatste dingen, helaas genoeg andere dingen.

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Het gaat idd over namen, maar ik las in een eerder bericht ook iets over initialen, vandaar ook mijn opmerking over de initialen van onze zoon ;) Want het ging er ook om of mensen niet nadenken voor ze een naam geven aan hun kind.. En als ze er dan zo goed over na denken, zullen ze ook vast wel nadenken over de initialen :p

En btw een onschuldig kleutergeintje is voor de gepeste kleuter echt niet zo onschuldig

Maar goed, laten wij dan in elk geval ieder gewoon in zijn waarde laten en als ouder hun kind Jizz willen noemen dan is dat de verantwoordelijkheid van de ouders. En als Jizz gepest wordt over 15 jaar dan is het aan de ouders van Jizz en zeker ook aan de ouders van de pesters om hier goed mee om te gaan. Het komt vast wel goed met kleine Jizz!

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Jizz vind ik dus ook ECHT niet kunnen...
    Dat is een heel bekend slang woord in het engels voor sperma/klaarkomen inderdaad.
    Ik ken zelfs een liedje erover die wij wel eens draaien voor de fun.

The Lonely Island - Jizz In My Pants - YouTube

Je hoefd natuurlijk niet met alle talen rekening te houden als het aankomt op namen, maar engels toch echt wel...
    En aangezien ik de term jizz heel goed ken van het liedje en mijn man amerikaan is vind ik het echt griezelig dat mensen dit een mooie naam vinden, hahaha. :D

6. tulip

tulip Niet meer actief

nou dan zal het vast mijn beperkte kennis op dat gebied zijn, want herkende geen 1 van die namen als zodanig..

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#67 Cygnet2, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2012
    Ik geloof dat het meer zegt over de mensen die weten dat het slang is voor sperma dan over de ouders of over het kind zelf.
    En gepest worden heeft niets te maken met een naam.

En stel je nou voor dat dit een 14 jarige blondine is met een prachtig gevormd figuur.. Jizz kan dan opeens voor heel veel aandacht zorgen en mogelijk dat zij daar heel prima mee om kan gaan.

Goed, ik vind het geen naam maar om nou de wereld te googlen? Wat een onzin zeg... en het feit dat mensen zo bekend zijn met slang vind ik echt meer over deze mensen zeggen dan over de keuze van de betreffende ouders.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#68 Cygnet2, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2012
    Dick is een heel gewone naam in Amerika, het is namelijk gewoon kort voor Richard. Geen dingen zeggen waar over je geen kennis hebt :$
    Ik denk niet dat ie nog heel veel gebruikt wordt omdat het vrij ouderwets is maar als iemand zich voorstelt als Dick wordt echt niet gelijk 'die' associatie gemaakt.

Mijn zoon heet Kick en in de VS is dit een zeldzame naam maar wel gewoon een naam. Niemand die daar de associatie schop bij heeft... Skip wordt ook nog steeds gebruikt en betekent ook huppel... tja

9. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Je hoeft niet de hele wereld te googlen..
    Maar alleen de naam die je wilt geven. Dat is toch logisch?
    Ik wist het ook niet van Jizz. Het klinkt wel oke. maar ik zou eerst eens kijken wat de betekenis is ja..

En Dick is in Amerika wel vrij normaal, maar word ook daar dubbelzinnig opgevat hoor.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik kende de betekenis ook niet, maar vond het gelijk al geen leuke naam. Meer iets voor een vis of een hamster. Ik zou dan ook een paartje nemen; Jizz en Fap ofzo. Lijkt me wel gezellig.

11. Nosie

Nosie Lid

29 okt 2011
    35
    0
    6
    NULL
    NULL

Wat een dieptrieste post zeg :$
    Hoezo vooroordelen?
    Maar goed, ik schakel wel even wat niveautjes terug!
    Hier komt ie...;)

Gelukkig zijn er hier in Nederland mensen die Google WEL weten te gebruiken en dus niet zo stom zijn hun kind Jizz te noemen.
    In the US heb je al helemaal geen google nodig om de betekenis van Jizz te weten, common knowledge! *google vertalingen*
    Ga ons vooral over een kam scheren zeg, droeftoeter!

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Doe jij eens lekker normaal!

13. Nosie

Nosie Lid

29 okt 2011
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    Subtiel, maar duidelijk :D

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    #74 Katalaya, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt: 14 nov 2012
    Ik weet het! Ik weet het! Ik weet wat 'Fap-fap-fap' betekent!!!

Mag ik het zeggen?

*steekt hand overenthousiast metersver de lucht in*

Of zegt dat dan alweer meer over mij, schunnige sloerie die ik ben dat ik toevallig dit soort algemene kennis bezit?

15. Nosie

Nosie Lid

29 okt 2011
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    Echt wel, maar dat zijn de hormonen ;)

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Weet je... ik denk dat de essentie van dit topic is dat de ouders van Jizz blijkbaar geen idee hadden van de dubbele betekenis van de naam, en niet op het idee zijn gekomen om hun leuke, zelf'bedachte' naam eerst even te googelen...

Ik zou me wel een beetje ongemakkelijk voelen als ik er achteraf achter moest komen dat de naam voor mijn dochter zo'n dubbele betekenis heeft.

En het probleem is dat je er - eenmaal geregistreerd bij de gemeente - volgens mij heel weinig meer aan kunt doen...

Zo ken ik een jongen die op officiële documenten als 'Robink' door het leven gaat, terwijl zijn roepnaam gewoon Robin is.

Typfoutje van de gemeenteambtenaar, niets aan te doen...

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Poeh ik snap jou ook heel goed, Zara75. Jizz is gewoon een gangbaar Engels straattaalwoord, idd zoals 'kwakje' hier. Je moet er toch niet aan denken zo te heten! Ik snap die ouders dan ook echt niet. Het is nog erger dan Bloem Pot.

Hetzelfde vind ik voor Yoni, al ken ik wel kinderen die zo heten en waarvan de ouders echt niet weten wat het betekent. Dat vind ik dan gewoon een beetje dom. Google het en je weet waar je staat.

Overigens heb ik met kinderen die Dijk, Bruin of Gras heten ook wel erg medelijden hoor.

Ik ben zelf heel gevoelig voor namen en initialen, we hebben onze dochter bijvoorbeeld geen tweede naam gegeven, omdat de enige naam die daarvoor in aanmerking kwam, die van grootmoeder van mijn man was. Deze begint met een M. En andersom was minder erg geweest (tweede naam eerst), maar dat is ook niet een heel leuke afkorting.

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Haha ik ook niet hoor, dus ik heb dezelfde beperkte kennis als jij :D

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    +1 haha

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind elke naam voor een 'ding' eigenlijk geen naam voor een kind.

Deel Deze Pagina