Toen ik vlak voor mijn bevalling de namen van mijn dochter ging googelen werd ik ook niet vrolijk... In het geval van jizz is dat toch even anders en zou ik mijn kind niet zo noemen.
Had je je bedacht als je voor de geboorte had gegoogeld? Nu vind ik Liv en Elize wel 'erkende' meisjesnamen, dus lang niet zo problematisch als Jizz. *edit: ow, ik las niet goed, je had vóór de geboorte gekeken.
Het was vlak voor de geboorte dat ik googelde...maar omdat het idd erkende namen zijn er toch voor gekozen. En tot nu toe heeft niemand de link gemaakt op 1 kennis na die handelt in sextoys haha.
Eindelijk een topic vol mensen met mijn gevoel voor humor! Ik heb best lol met dit topic. Zou bijna vergeten dat er ergens een klein meisje woont dat Jizz heet. Ik vind dat serieus zielig. Je bent trouwens absoluut niet de enige die de betekenins van dit soort "namen" kent, hoor Katalaya! Dan hoop ik dat ze nooit in de klas komen bij een kindje wat Jizz heet!
Even bijlezen en de dag begint weer met een glimlach! (Nog geen dubbelzinnige opmerking... Daar is het nog te vroeg voor)
Ik ben het eens dat deze naam echt niet kan. Had er ook nooit eerder van gehoord, maar als je de betekenis eenmaal kent, snap ik niet hoe je 'Jizz' als naam kan verdedigen. Als je leest hoe er hier alleen al wordt gereageerd op de betekenis ervan, dan staat die arme kind heel wat te wachten. En dat je je kind gewoon niet aan.
En ik denk dat arm meiske Jizz zich niet genoeg kan verdedigen met alleen de uitspraak 'dat zegt meer over jullie dan over mij'. Ik begin steeds meer medelijden met haar te krijgen. Terwijl het voor nietsvermoedende mensen écht wel een leuke naam is... Hmmm.... is het gemeen om me voor te stellen dat er iemand even die ouders benadert en hen vertelt waar hun dochter naar vernoemd is? (En hun reactie even opneemt met een camera) *duivels gelach* Ach, natuurlijk. Jizz is naar papa vernoemd. Hoe kon ik dat niet doorhebben...!
Oh dames bedankt voor de glimlach op mijn gezicht! Blijkbaar bestaat er toch zoiets als docentenhumor Valt me wel op dat het merendeel van de mensen die het niet vindt kunnen, ook de mensen zijn die de namen eerst googlen. Snap eerlijk gezegd ook niet dat je een naam niet eerst even googlet. De opmerking dat er dan geen enkele naam overblijft vind ik echt onzin: er blijven genoeg namen over en liever dat een naam af valt dan een kind met een naam die toch echt iets anders betekent dan "schattig". Wat de andere namen betreft: ik wist inderdaad dat Yoni toch echt iets anders betekent dan " zij die graag op de boerderij rondscharrelt". Waar ik die kennis vandaan heb? Je raadt het nooit: Oprah.... Dus nee het heeft niks met dirty mind te maken Ik vind het wel naïef om te zeggen dat je nooit weet welke betekenis een naam krijgt in de toekomst en dat je niet overal rekening mee kunt houden. Natuurlijk weet je niet wat de " nieuwste slang" gaat worden en vroeger had je de mogelijkheid niet om te googlen, maar als je nu al weet dat de naam "niet zo'n frisse" betekenis heeft (of de mogelijkheid hebt om daar simpel achter te komen) dan snap ik niet dat je je kind die naam geeft. Oeps het is weer een heel opstel geworden, sorry dames
haha weet je het zeker? Straks blijkt haar naam ook iets "bijzonders" te betekenen of blijkt The O network toch iets anders uit te zenden
Voor de mensen die roepen; je kan niet overal rekening mee houden, niet iedereen googled iedere naam. Sorry. Ten eerste kun je niet overal rekening mee houden, maar wel met je kind toch? En dit is niet zoiets als, 'het betekend ook nog tafel in het Swahili'. Jizz is een vrij bekend slang woord, ik kende het zonder google, en mijn man ook. Inderdaad net zo bekend als bijv. kwakje in het Nederlands. Lijkt me toch van een iets andere orde. Dus jammer dan als je dat zo'n hippe naam vond, je moet toch niet alleen maar aan jezelf denken. Je kind moet wel zijn/ haar hele leven doen met een naam. Dat is een grote verantwoordelijkheid. Mijn kinderen hebben Arabische namen. Maar wij hebben altijd wel gekozen voor namen die voor iedereen uit te spreken zijn. Die geen vervelende associaties oproepen (Jihad, Osama, Saddam) en die niet op een manier worden uitgesproken dat lijkt op een gek Nederlands woord (Ayse; spreek uit als ijsje). Ik vind het horen bij goed ouderschap en een recht van een kind, om een mooie, goede naam te kiezen.
waahahahaha! Eigenlijk had Oprah Orpah moeten heten, maar ergens met aangeven ging dat fout. Vind Oprah eigenlijk ook veel mooier.