Maar ik denk persoonlijk dat zij het veel serieuzer voelt dan jullie het zien, ik denk dat zij het van de daken wil schreeuwen en wil delen met iedereen. Zij zal waarschijnlijk een toekomst als gezinnetje voor zich zien en dat nichtje is haar kindje neem ik aan? Die hoort natuurlijk ook bij haar dus dat vind ik persoonlijk niet dat je dat kwalijk kan nemen. Meis kan je maar 1 tip geven maak je er niet te druk om? En wat ik begrijp is dat het bij je schoonouders gehouden wordt? Tsja dan valt er voor jullie denk ik al heel weinig te bepalen als je schoonouders akkoord zijn gegaan, dan denk ik dat ze het nog netjes heeft gedaan door te bellen, ze had je ook kunnen " verrassen" (zou ook niet mijn voorkeur hebben)
ik zou gewoon nog eens met je schoonzus bespreken dat het niet zo op prijs gesteld wordt dat ze zomaar beslist dat er iemand extra bij is (alhoewel ik misschien wel begrijp dat ze het uit enthousiasme zo zegt). Ik zou het ook niet op prijs stellen dat er zomaar ineens besloten wordt dat er iemand bij is, maar ik zou iemand ook niet de deur wijzen dat hij nu niet meer welkom is. Als je man er een probleem mee heeft, zou hij eigenlijk ook bij zijn zus moeten aangeven wat die reden is! Dan kan zus er hopelijk begrip voor opbrengen! Ik vind de cadeaus schrappen eigenlijk wel sneu voor de kinderen! Koop voor hem gewoon een kleinigheidje (als hij nog welkom is) en leg uit dat je op die korte termijn, zonder wat van hem af te weten, ook geen persoonlijk cadeau kunt kopen!
Ja je hebt gelijk hoor. Voor ons is het inderdaad niet serieus, het is net een week en daarbij grijpt ze elke mogelijkheid tot een nieuwe relatie aan omdat ze continue roept ook te willen trouwen en nog meer kinderen wil krijgen. Zoals Aszzz al zei.. er is al zoveel gebeued dat dat ons zowieso al een beetje snel boos krijgt. Ik ben alleen bang voor de zoveelste ruzie tijdens belangrijke dagen voor mij, aangezien de spanning nu oploopt en dat ontploft dus wel vaker tijdens verjaardagen en feestdagen...
Nu snap ik je heel goed. Als er al zoveel gebeurd is, dan kan ik me voorstellen dat je daar geen zin in hebt met kerst. Echter denk ik dat je jezelf alleen maar meer op de hals haalt als je haar nu tegen gaat werken. Ik denk dat dan de goede stemming en sfeer met kerst pas echt ver te zoeken is . Ik zou de eer aan jezelf houden en proberen je er niet te druk om te maken. Misschien is het een idee om na kerst even een gesprekje met haar aan te gaan om wat dingetjes te bespreken en uit te praten. Dat moet kunnen toch, als schoonzussen onder elkaar .
Ik vind dat hun situatie jou helemaal niet aangaat. Je bent bezorgd over je nichtje en ik vind het niet raar dat het jou dwars zit hoor maar je hebt er helaas niets over te zeggen. Daarnaast vind ik dat je mensen gewoon met een warm hart kunt ontvangen met kerst, JUIST met kerst. Koop een kleinigheidje voor die jongen en gun haar het geluk. Ga het haar in haar situatie nu niet moeilijker maken. fijne kerst.
Dat laatste ziu je denken... maar toen ik een aangaf dat een week na de begrafenis van ons kindje vertellen dat je gaat stoppen met de pil erg pijnlijk is had ze daar helaas ook weinig begrip voor...
Zal meevallen allemaal. Mensen veranderen en worden volwassen. Als je man er zo mee zit. Waarom gaat hij niet langs bij zus en haar vriend. Die vriend ziet misschien niet het probleem. Of wel. En ziet dit als een gelegenheid iets recht te maken. Ligt er aan wat er is gebeurd. En als je man dat niet verteld moet hij het zelf oplossen. Als het een andere man zou zijn. Hoe reageren jullie dan? Schoonzus heeft 1 prille relatie gehad en nu nog 1. Een relatie moet toch ergens beginnen en dat verdiend een kans toch.
Tsja dat is wel weer vervelend, hopelijk kunnen jullie er toch proberen blanco in te gaan. en probeer het goed te zien, als dit de liefde van haar leven is komen jullie hem de komen 55 feestdagen nog tegen!
Jeetje, dat is inderdaad wel erg hard. Dan is er toch veel gebeurd. Eigenlijk is het dan toch zonde om jou energie in haar te steken.
Volgens mij is er van alles en nog wat aan de hand tussen jou en je schoonzusje en liggen jullie elkaar niet (of jij mag haar niet) om bepaalde gebeurtenissen uit het verleden. Nu komt dit van de kerst er weer bij, en jij vindt het niet leuk, ze had het eerst met jou moeten bespreken etc. Op die manier zal er altijd wat blijven. Maak je er niet zo druk om. Mijn man zegt altijd met dit soort dingen, meid maak je eens niet zo druk. Als we morgen te horen krijgen dat jij, ik of onze kinderen ongeneeslijk ziek zijn, DAN moet je je druk maken. Toch niet om dit soort dingen. Als zij elke half jaar een ander heeft, lekker haar leven, wil ze die meenemen met de kerst, prima toch, als zij op dat moment denkt met hem oud te worden, wie ben jij dan om haar te zeggen dat hij niet welkom is, het is ook haar kerst, met haar familie. Zo blijft er altijd wel wat te zoeken. Misschien is het wel een ontzettend leuke man, niet zo moeilijk doen.
Ja, maar ze is nou eenmaal het zusje van mijn man. En ik kan me dus op deze gelegengeid wel gedragen, maar mijn man is daar moeilijker in, en gezien het feit hoe zijn ouders en zusje dat doen op verjaardagen bij ons heeft hij dat niet van een vreemde. Ik voel me dus straks de hele avond ongemakkelijk en dat lijkt me niet de bedoeling van gezellig kerst vieren.
mee eens, ik heb mijn man de 21e oktober leren kennen en mijn ouders hebben hem denk ik half / eind november ontmoet en hij heeft meteen kerst meegedaan, ze hadden ook een kado voor hem (had niet gehoeven maar vonden ze leuk om te doen) en tadaa 7 jaar later nog steeds hier.. Met kerst is het daar de tijd voor, mensen uitnodigen en een kans geven die je misschien normaal niet zo snel had gegeven..
ik ben ooit niet welkom geweest met kerst bij de fam van mijn toenmalig vriendje omdat het "net aan was" . resultaat: ik zat de kerstdagen alleen.. en hij gezellig bij zijn fam. Ik voelde me klote dat ik niet welkom was. ..en dat heeft ook meteen een bepaald sfeertje tussen mij en zijn fam gecreeerd.
Wij hebben hetzelfde meegemaakt, schoonzus had ook elke paar maanden een ander vriendje, alleen hier waren dan geen kinderen bij betrokken. Toch voelt het dan alsof je voor elke kerst een vreemde een kado moet geven. We zochten gewoon een kleinigheidje voor hem en hij deed gewoon mee. Mijn schoonouders doen ook nooit zuinig en hebben nooit iemand buiten gesloten. Nu word dit toch alweer de 2e kerst met dezelfde jongen, ze wonen samen en zijn nog steeds gelukkig dus wat Carebear al zegt, elke relatie moet ergens beginnen. Maak je er niet zo druk om en koop iets kleins van 5 euro ofzo. Als je zo bang bent dat de sfeer zo rot word, waarom geef heb je 5 euro dan niet over om hem in iedergeval voor jou doen zo goed mogelijk te maken?
Tja hoe vervelend het ook is, veel eraan veranderen kan je niet. Als jullie nu "nee" zeggen tegen hun dan zijn jullie de gebeten hond en zet je de boel wel heel erg op scherp. In jou situatie zou ik hun uitgenodigd hebben voor een bakje koffie in de aankomende dagen, dan heb je de eerste kennismaking al gehad. Ik zou een kleinigheidje voor hem gekocht hebben, want ik ben sowieso noet van plan om voor een "onbekende" veel geld uit te geven zeker niet last minute. Bevalt het totaal niet dan ga je gewoon met kerst weer iets eerder naar huis. Het is nou niet zo dat jullie de hele dag met hem door moeten brengen. Blijf gewoon beleefd, dan kan je dat nooit verweten worden. Succes ermee.
Dat vind ik ook prima hoor, ik probeer het ook los te laten, haar leven, ze zoekt het maar uit! Wel jammer dat wij altijd puin kunnen ruimen als het misgaat, maar goed... Kijk, ik heb geen zin meer om veel energie in de prille liefdes te gaan steken, meestal vind ik ze aardig en als het dan weer over is mogen we geen goed woord meer over hebben voor haar ex-vriendjes, daarom hou ik het de eerste tijd het liefste op afstand! Nu kan dat niet meer, maar ik heb dus weinig behoefte om daar geld aan uit te gaan geven!
Ik snap jou wel maar eigenlijk is er een probleem tussen jou, je man en je schoonzus. Die jongen heeft daar niets mee te maken, toch? Waarschijnlijk als jij een goede band zou hebben met schoonzus, dan had je het haar ook gegund om kerst te vieren maar haar nieuwe vriend. Ongeacht of die kerel vroeger jou man heeft gepest. Mensen veranderen. Maar als jij en je man, er geen vrede mee hebben als hij met kerst komt, dan is het misschien toch handiger om het face to face met schoonzus en schoonouders te bespreken. Maar eerlijk gezegd zou ik mijn energie er niet meer in steken, en de afspraak met je man gaan maken om er een gezellige kerst van te maken. Maar hoe wil jij het aan gaan pakken?
eerlijk gezegt vind ik ook hij ook een kans behoort te krijgen al koop je n kadotje van n paar euro zo dat hij zich wel wat gewenst voelt elk persoon kan ook veranderen en is hij toch anders voort dan er nu gedacht word ik heb ook een nieuwe vriend en hij hoort er ook bij en ben blij mijn familie ook zo denkt zou dat echt niet leuk en fijn vinden er gelijk zo iets zou worden gezegt en gedacht
Ze hadden ook zelf kunnen komen voor koffie, wij weten dit pas sinds gistermiddag, schoonzusje en ik werken precies contra en in de avonden zitten we met de kinderen!