Door bij de pester aan tafel te gaan zitten laat je juist zien dat het je geen reet kan interesseren. Door weg te blijven laat je je een beetje kennen denk ik. Dat schoonmoeder zegt "nou dan kom je niet" kan je ook van twee kanten zien, jullie zeggen dit, zusje zegt dat, misschien is zij er ook wel klaar mee, en denkt ze daarom "nou dan kom je niet" wat kunnen volwassen mensen toch zo ontzettend moeilijk doen, het is geven en nemen in het leven, en het gaat niet altijd zo als jij wilt. Mensen kunnen zich niet altijd schikken naar wat jij het liefst wilt. Als het gedaan wordt zoals jij graag wilt, zit schoonzus te mokken. Je kunt er toch gewoon een leuke dag van maken
Ik ben ook flink gepest, maar dat was 16 jaar geleden! Toen waren we pubers, nu volwassen. Snap niet waarom dat dan nu nog zo'n grote rol moeten spelen? Los daarvan: vorig jaar ontmoetten wij ook voor het eerst de vriendin van mijn broer. Ook met kerst, met cadeautjes. Was juist heel leuk!
Precies, we doen allemaal dingen waar ze niet trots op zijn perse in het verleden met kerst gaat het juist om vergeven, nieuwe kansen en proberen er samen wat moois van te maken, je moet niet in het negatieve blijven hangen, dan zal je nooit wat positiefs ervan weten te maken..
Je weg "laten" jagen? Ik zou na zo'n opmerking daar de kerst niet eens meer willen vieren. Je bent jaren gepest door een gozer hebt je enorm rot gevoeld, je zusje die sowieso al elke kerst een andere gozer heeft neemt uit alle gozers die ene en je moeder accepteerd hem direct en sluit haar eigen zoon buiten? Sorry hoor kerst moet iets moois zijn en iedereen moet geaccepteerd worden vind ik. Maar om met de kerstdagen voor het eerst de gozer te zien die jou vreselijk getreiterd heeft vroeger lijkt me geen fijne reunie. Zoiets doe je buiten de kerst om en je probeert het verleden het verleden te laten zijn en overnieuw te beginnen, het lijkt me geen fijne kerstsfeer om te beginnen met zo'n reunie... ik pas mijn mening aan. Ga kerst lekker met je gezin vieren en laat je familie lekker links liggen als ze die gozer belangrijker vinden dan hun zoon.
De mensen die nu zo makkelijk zeggen get over it zijn dan zeker niet zo extreem gepest Ik ben nu 26 ik ben vanaf mijn 6e tot mijn 14e elke dag gepest. En ondervind daar nu ook al word ik al 12 jaar niet meer gepest nog steeds hinder van. Dus kan me echt wel voorstellen dat je je er niet zo makkelijk over heen zet.
Dat buiten sluiten gebeurd vaker hoor! Ook nog in februari toen sv ernstig ziek in het zh lag en er een gesprek was met de artsen, mijn man werd pas na het gesprek ingelicht en de makelaar(!) had ze gebracht en was er wel bij! Dit soort dingen gebeuren heel vaak! Daarbij, zij zetten zich er ook niet overheen dat mijn vriendin 12 jaar geleden de vriendin was van mijn man en hij zich daardoor als een puber ging gedragen. Maar het is als het goed is klaar! Wij gaan niet! Zeker na deze "ruzie" en opmerkingen kunnen wij daar niet meer gezellig gaan zitten doen!
Ik ben inderdaad ook nog steeds heel onzeker en wantrouwend door het pesten en mijn man ook! Daar kan ik me ook niet makkelijk even overheen zetten! Zeker niet metKerst!
Dit wil ik net zeggen...extreem gepest worden draag je je hele leven met je mee. wie weet hoe erg het bij man van ts was?? Ontzettend respectloos om hem een aansteller te noemen. Ik vind het heel erg dat hij in deze geen steun van zn eigen ouders krijgt.
Wat wil je dat we gaan zeggen. Begint wel een soap te worden je vraagt advies veel adviezen zijn er ook gekomen. En werkelijk alles wat er ooit gebeurt is komt boven tafel. Meid als ik dat zo moeten doen. dan had ik geen leven meer. Kat en muis spel stel kleine kinderen gedrag begin ik het te vinden van af twee kanten. Wat schoonzus doet moet zij weten. Het is schoonouders hun huis moeten ze dochter dan ook maar buiten zetten. Als ouder kan je niet kiezen tussen twee kinderen hadden ze dan maar nee moeten zeggen. Denk dat jullie met andere ogen naar dit moeten gaan kijken. Sommige dingen zijn niet prettig klopt. Je man heeft die man in jaren niet gezien. En laat zijn gevoel overheersen tja. Zo komen geen van de kanten ooit tot rust. Leef en laat leven is het motto en in dit geval zeker. Sorry..
Precies en dan nog ieder ervaart het op z'n eigen manier niemand kan zeggen of iemand zich aanstelt als het over pesten gaat. Serieus mn nek haren gaan recht overeind staan door dit soort opmerkingen bah!
Geeft niet! Zo dacht ik er na alle reacties vanmorgen ook over, maar man zit er duidelijk zo mee dat hij al gebeld had. Niets meer aan te doen nu.
Voor sommige mensen is dat heel moeilijk. Ik heb een vriendin die is op de basisschool gepest (ik ken haar van hogeschool) en die is daar echt nog steeds door "beschadigd". Dat merk je aan van alles, ze is bijv erg onzeker enzo. Is echt sneu voor haar. Gelukkig heeft ze nu een hele leuke vent, maar dr ex was echt zo'n eikel die deed alsof ze niks waard was (vreemdgaan enzo). Denk echt dat dat kwam door haar verleden. Ze gaat met een vriendin van mij ook niet in gesprek omdat zij het zusje is van de jongen die haar heeft gepest....
Dus eigenlijk moet ze haar zoon boven haar dochter verkiezen? Kinderen en pubers treiteren nu eenmaal. Ik zou er niet zo'n heet hangijzer van maken. Volgens mij kun je een prima en gezellige kerst hebben als je met de juiste instelling daar heen gaat. Moeten zulke pesterijen uit het verleden dan nu nog worden uitgepraat? Dat het niet leuk is dat je bent gepest, dat snap ik (ben ik ook) Maar als ik nu iemand tegen zou komen op een feestje, en in gesprek zou raken oid. Dan zou ik zeggen "goh ik wou dat we in het verleden zo normaal konden doen tegen elkaar" Dat je het prettig vind om eerst een afspraak te maken en wat te kletsen, dat kan, maar moet er dan nog over pesterijen begonnen worden ofzo. Je moet toch ook verder in je leven. Als je bij dat soort dingen stil blijft staan maak je het jezelf heel moeilijk.
Lijkt me voor jou ook idd niet prettig zo de kerst dagen in te gaan. En weet ik kom wel keihart met mijn mening maar het is niet mijn situatie. Ben zelf nooit gepest dus daar in weet ik ook gewoon niet iets te zeggen. Dan wat ik eigenlijk eerder zij . mensen veranderen die man misschien ook. en het hele punt gaat al niet meer over die man maar over van alles wat onderling speelt en dat maakt het hele verhaal zo jammer.
ik ben ook jaren lang gepest geweest en heb daar best n optater van gehad maar ik ben wel voort van mening leven en laten leven wat is gebeurd is gebeurd heb het achter mij gelaten en ben nu met mijn kindjes bezig en niet meer met mijn verleden ben vanaf mijn 5e tot 13e zwaar gepest geweest tot ik het spuug beu was en voor mezelf ben op gekomen ik ga niet meer in mijn verleden hangen daar heb ik niks aan
En dat is dus de reden waarom je niet voor een ander kan praten. Ik heb nl zo'n deuk opgelopen dat ik zulke situaties vermijd. ( Oa reünies ) Spreken voor meer dan 3 man uberhaubt een gesprek aan gaan met mensen die ik niet ken laat staan mensen die mij kennen van vroeger. Door al die pesterijen heb ik ( zoals ze dat in de psychiatrie noemen ) een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis gekregen met waanideeën en waanbeelden. Het pesten belemmerd mij nog steeds in mijn kunnen en in mijn doen en laten en heeft er voor gezorgd dat ik elke seconden van de dag twijfel aan mezelf en aan wat ik kan.
ik weet er genoeg van maar dat heeft mij juist sterker gemaakt doordat ik er niet in blijf hangen, met negatief doen bereik je alleen maar meer negativiteit dat bewijst heel TS haar gang van zaken, juist je volwassen opstellen en je erover heen zetten zorgt voor positiviteit, als je erin blijf hangen kan je nooit groeien.. Pesten is niets meer dan een uiting van onzekerheid van de pester en daarnaast al had ik een hekel aan deze persoon zou ik juist laten zien hoe goed ik het NU zou hebben ondanks alles en dat ie dat lekker in zijn zak kan steken, dan laat je zien dat je erboven staat en het je niet verbitterd of angstig heeft gemaakt maar juist sterk... Misschien had ik betere mensen om mij heen die mij beter hebben begeleid dat zal wel veel schelen maar erin blijven hangen is zo zonde van je tijd...
Zijn moeder hoeft niet te kiezen tussen zoon of dochter. Maar na mijn mening had ze wel anders kunnen reageren. Een opmerking maken zoals "dan blijf je maar weg" daar zit niemand op te wachten. Had ze nu gezegd "je hoeft niet weg te blijven maar ik wil nergens tussen staan" had heel anders geklonken. Dan had hij iig zijn gevoel kunnen uiten,moeder hoefde dan geen partij te kiezen en hij kon kijken of dan toch thuis bleef of toch ging. Maar met de opmerking die moeder gemaakt heeft ben je al heel snel geneigd om dan aanvallend terug te reageren.