Onze meiden zitten sinds maart op de peuterspeelzaal. Sindsdien is het bijna onophoudelijk raak met griep. Ik word er helemaal gek van, en dan dubbel. Ik hoopte dat het met wat zachter weer wel zou verdwijnen maar ze hebben het weer beide te pakken, verkouden, koorts en ontzettend veel hoesten. Het zijn best goede slapers maar als ze ziek zijn is het soms drama zeker met al dat gehoest, en dit is nu al vanaf maart aan de gang. Wanneer wordt dit minder?
het gaat met fases denk ik. straks wordt het beter op psz maar met school krijg je weer zo een periode. ook met sport beginnen geeft meteen nieuwe virussen! maar wat ik hoor van andere moeders: met 7 jaar zijn ze OK en niet zo vaak meer ziek. ik hoop het snel minder wordt. slopende periodes helaas. sterkte en beterschap.
Mijn dochter gaat sinds ze 1 is naar kdv 1x p week. Ze gaat dus op donderdag en vrijdag/zaterdag gelijk bovenluchtinfectie. Bijna elke week. En na peutergym/ballorig etc ook gelijk. Ze is eczeem kindjed dus extra vaatbaar voor. Soms maar dan echt soms is 2-3weken rust maar meestal ze is zeker 1x per mnd hoesten/keel/snotteren. Geen koorts bijna nooit Ik heb ermee leren leven ook op vakantie altijd 5e dag ze is erg ziek door opvlamming eczeem, koorts, hoest, verstoppe neus, uitslagen, muggenbeten zo groot als munt.. Pfff De hoest kan je bij ha controleren kan ook dat het chronisch kan worden en moet je puffer hebben. Hier help hoestdrank tijm en luuf.. We gebruiken puffer echt zelden als ze echt longen uithoest: ze heeft niet chronisch geen bronchites etc maar omdat ze echt niet sliep hele nacht heeft ha puffer gegeven. Helpt echt maar zo erg goed is het niet lichaam moet het zelf oplossen...