Lekkere vraag haha. Mijn mannetje kreeg eerst volledig borstvoeding en poepte eigenlijk elke dag. Nu ben ik afgelopen zaterdag (nu bijna een week) begonnen met een fles kunstvoeding erbij. Dinsdag heeft hij voor het laatst 4 luiers (hele flinke want mijn bed zat zelfs vol gepoept en sinds die tijd niets meer. Hij zit niet heel naar in zijn vel maar ik merk wel dat hij af en toe gaat huilen en er dan een windje komt. Blijkbaar toch best wel last van. Hij dronk 8 voedingen nog per dag maar is zelf sinds vorige week ook voedingen aan het laten vallen dus zitten nu tussen de 7-8 voedingen waarvan één fles kunstvoeding 120+4 (die hij opdrinkt tot ongeveer 110 cc) Lang verhaal kort: ik las dat het zeker twee weken kan duren voordat een bv kindje zijn darmpjes gewend zijn aan kv. En ik weet ook dat het bij bv niet erg is als er een week niet wordt gepoept. Maar hoe is dat bij kv? Wanneer is het niet ''goed''?
Haaai Vrolijkheid, Hoe is het met jullie? Ben je de eerste 7 weken goed doorgekomen? Ik heb vanaf het begin KV gegeven en mijn zoontje poept ongeveer elke dag, en dan 1 keer. Soms slaat hij een dagje over. Ik weet niet of er echt een standaard is voor hoe vaak ze moeten poepen, volgens mij mag er best wel een keertje wat tijd tussen zitten. Het zal bij jou misschien ook wel even met die overgang naar KV te maken kunnen hebben. Ik denk dat als hij goed groeit, voldoende plasluiers heeft en niet echt pijn heeft (misschien dan even blijven letten op de frequentie van pijnlijke scheetjes etc), hij best een paar dagen zonder een poepluier kan?
Haaai Miertje Pittig pittig haha! Echt wel even wennen zo'n kleintje! Daarbij heeft hij blijkbaar verborgen reflux dus een aantal weken veel gehuil, geen ritme, alleen maar op mijn arm slapen, pijn, slapeloze nachten...ik was echt radeloos (en manlief ook) toen ook nog ''gedoe'' met borstvoeding (niet willen drinken, heftige toeschietreflex, borstontstekingen) allemaal bij elkaar was niet echt je van het MAAR inbakeren, rust, ritme,regelmaat, osteopaat, bedje schuin, omhoog houden en vooral TIJD maken het dat het nu goed gaat! Op het poepen nu dan even na Maar hij is zooo lief. Echt te cute! Ja ik lees overal dat het even kan duren en niet zo erg is met het omschakelen maar toch...nooit geweten dat ik mij zo met poep bezig kon houden Hij groeit inderdaad goed, voldoende plasluiers en lekker alert dus tja... Hoe gaat het met jullie? Ook de weken doorgekomen?
Mijn zoontje krijgt vanaf zijn geboorte al flesvoeding en hij heeft toen hij net geboren was 4 dagen ertussen gelaten. Nu poept hij zo'n beetje om de dag, soms ineens 2 dagen achter elkaar maar wel altijd maar 1x per dag. Hopelijk heb je hier wat aan...
De vroedvrouw die me thuis begeleidde zei dat zolang je BV geeft het niet erg is als ze soms een week niet poepen. Maar dat zodra je KV geeft, ook al is dat een flesje erbij, ze in principe elke dag moeten poepen omdat je anders risico hebt op obstipatie. Zou hem lekker veel aanleggen, BV zorgt voor een goede doorloop
Ja doe ik ook hij krijgt nog steeds 7 voedingen bv! Net gingen we temperatuur meten en toen kwam er ietwat ontlasting mee. Nou ik snap wel dat hij dat er niet uit krijgt als je kijkt hoe vloeibaar het bij bv is! Ik weet dat het wel tot twee weken wennen kan zijn maar het is verrekte zielig!!
Ja maar grote kans dat het dan weer gebeurd als ik opnieuw aan de slag ga met kV? De darmen moeten toch ook wennen? Anyway ik ga morgen even overleggen met de huisarts. Dank allemaal!
Het kleine mannetje begon de laatste dagen ook al meer te spugen maar vannacht en vanochtend spoot het er echt in bogen uit! Vanochtend gaf hij een gil en hoppa weer een boog. Heel zielig. Dat samen met al dat persen, steeds huilen, geen ontlasting toch maar gemaakt dat ik de HAP heb gebeld die toch even wilden dat we langskwamen. Uiteindelijk ook de kinderarts hem gezien en het blijkt dat hij gewoon ''vol loopt'' dus vandaar van beide kanten. Klysma gehad (en 15 minuten later resultaat) en Lactulose om eenmaaldaags te geven. Nu is ie heerlijk relaxed aan het slapen (en mama is nog nooit zo blij geweest met poep!!) Overigens gebruik ik kruidvat standaard. Advies van CB was om gewoon met standaard (welk merk dan ook) te starten. Dus vandaar. Maandag heb ik wel nog even afspraak met huisarts om te kijken hoe het gaat en of hij nog een week langer moet ''wennen'' of dat we toch moeten kiezen voor een eventuele omneo (of wat dan ook variant) In principe zou het toch niet aan het merk kunnen liggen aangezien ze allemaal nagenoeg hetzelfde zijn?
Wij hebben zelf voor onze dochter ook kruidvat standaard gehad. Zij poept ook heel moeilijk. We zijn nu aan het overstappen naar hero baby
Ook de standaard van Hero? En merk je al verschil? Ik wil zelf niet nu al overstappen want dat lijkt mij ook niet alles voor zijn darmpjes, weer wennen....of valt dat mee?
We zitten nu nog op 1 schepje kruidvat en 5 hero. Het lijkt heel iets beter te gaan. Maar ik hoor het heel veel over kruidvat dat kinderen moeilijk poepen.
Inderdaad ik lees het nu ook een beetje. Lastig hoor. Je weet het toch nooit. Ik zal maandag eens overleggen met de HA wat wijsheid is.
Hier een meisje van 4 weken die flesvoeding krijgt. Zij poept om de dag en merk dat ze er ook last van heeft dat ze niet vaker kan... We geven al zeker 2 weken 10ml meer in de fles en we zijn ook over op nutrilon omneo. We hebben vandaag een theelepeltje olijfolie in de fles gedaan op advies van de ha... Ben benieuwd
Als je een tijdje teruggaat naar volledig borst en daarna weer kv aanbiedt is je kindje ouder. En hoe ouder je kind des te minder moeite met kv.
Ligt niet aan Kruidvat. Komt bij elk merk kunstvoeding voor. Kan wel zijn dat een kind voorkeur heeft voor een bepaald merk. Een kind dat problemen heeft met Nutrilon zal dezelfde problemen krijgen met Kruidvat, een kind dan problemen heeft met Hero zal dezelfde problemen hebben met Etos, etc. Maar moeilijk poepen is nou eenmaal iets dat bij kustvoeding hoort.
Wij kregen de volgende tip van het cb. Leg t Kindje op t aankleedkussen. Benen wat omhoog en naar de buik toe... En dan met een thermometer er in. Niet roeren.oid, maar naar beneden duwen, dus naar de rug toe.... Werkt super! Laatst op nacontrole bij vk geweest en zij bevestigde dit ook! Als je wil weten waarom, stuur dan ff een pb.
Waarom moeten we je een pb sturen krullebos als we willen weten waarom? Waarom kun je dat niet hier delen? Hier dagelijks ontlasting met KV HA. En soms een dagje niet.
Hier ook dagelijks ontlasting, soms wel 2x per dag. Sinds ze geboren is heeft ze 1x 1 dagje niet gepoept (maar dat kwam door de infalcol)