Ha dames, Mijn lieve knulletje is nu ruim 6 weken en heeft nog alles behalve een ritme. Ik geef borstvoeding en voedt redelijk om de drie uur, s avonds vaak wat vaker ivm clusteren. 'S nachts laat Tobian er soms 4 uur tussen zitten.. Nou heb ik vanochtend om 09uur gevoed en daarna was meneertje erg wakker, ingbakerd maar wilde/kon echt niet slapen. Dus om 11 uur uit bed geplukt want hij huilde al wel eventjes, in de draagzoek en toen ging hij knock out. Nou is het bijna twee uur en slaapt nog, dus al bijna vijf uur na de vorige voeding.. Moet ik hem nou wakker maken om dag- en nachtritme te behouden?
Yep zou ik wel doen. Overdag moeten ze meer voeding tot zich krijgen om in de nacht een lekkere ruk slaap te pakken!
Ik deed dat zelf wel. In de draagdoek merkte ik dat ze heel diep sliep dus ongeveer 3 uurtjes na een voeding haalde ik haar uit de doek en meestal werd ze dan zelf wel snel wakker zodat ik haar een voeding kon geven.
Ja, ik zou hem ook wakker maken. In de draagzak kunnen ze soms echt behoorlijk diep slapen. Niets mis mee natuurlijk, en je voed op verzoek, maar tis wel wat lang voor overdag
Dankjewel! Hij werd nu zelf wakker vlak na mijn bericht maar maak hem dan toch maak wakker volgende keer.. Wat is het toch zoeken met zo'n kleintje!
Nog een paar weken en dan zal je zien dat het "makkelijker" wordt. Dat er een soort van ritme in komt. Jij en je kindje raken steeds beter afgestemd op elkaar. Ik merkte hier dat er vanaf een week of 8,9 rust in de tent kwam
Ik hoop het! Wil het zo graag goed doen maar Tobian slaapt gewoon erg weinig. Dus als hij dan een keer IN zn bed slaapt ben ik al helemaal blij. Hij valt hier trouwens alleen aan de borst in slaap. Het 'wakker maar moe wegleggen' leidt hier alleen tot huilen. Herkenbaar? En gaat hij dat ooit wel leren? @ Zoe123, wat een prachtige namen hebben jouw kinderen!