Mijn zoontje van 2 maand maakt maar om de drie, soms vier dagen stoelgang. Hij heeft er echt wel last van! Het is niet hard, maar wel nog steeds zacht. Ook van die 4 dagen komt er in 1 keer uit! Ik ben overgestapt naar nutrilon omneo (voor moeizame stoelgang) maar ook dat helpt niet...Ook andere hulpmiddeltjes zoals buikje masseren enz...helpen niet. De meeste info die ik vind over kinderen die zo lang niet kunnen kan ik niet gebruiken want die kinderen maken harde stoelgang en hier gaat het echt niet om harde bolletjes ofzo... Kan iemand helpen of heefft iemand tips?
Mijn dochtertje heeft dat ook gehad in het begin. Ze had om de drie, vier of vijf dagen een poepbroek (ook geen keutels) en hierdoor ook krampjes (vooral de laatste dagen). We zijn toen overgestapt op Omneo en dat hielp iets (minder krampjes maar nog steeds om de zoveel dagen een poeproek). Ik heb haar altijd bij me genomen, over haar buikje gemasseerd, getroost enz. maar dat heeft niet echt goed gewerkt (nu is zij eigenlijk heel makkelijk, dus ze is er nooit echt van overstuur geweest, buiten de krampjes dan). Ik heb me er ook wel druk over gemaakt dat ze zo weinig poepte, maar volgens het cb kwam het vaker voor. We zijn bij haar met precies vier maanden begonnen met bijvoeden (wel heeeel goed kijken of je kleintje er echt aan toe is, mijn meisje bijvoorbeeld had echt niet meer genoeg aan een liter flesvoeding per dag, ze wilde meer eten). Ze kreeg toen rijstebloem in de ochtendfles en een paar hapjes groente/fruit (heel langzaam aan). Vanaf dat moment had ze iedere dag ontlasting, vaak ook twee of drie keer op een dag. Jouw kleintje is nu nog wel te klein voor het bijvoeden, dat moet je nu op dit moment echt nog niet gaan doen (tenzij in overleg met ka)!!! Vanaf vier maanden mogen kindjes bijvoeding (in het algemeen), maar het is dan nog niet nodig en soms kunnen de darmpjes het dan ook nog niet aan. Bij ons was het dé oplossing, ze wilde minder drinken, ze ging meer poepen en ze was tevreden. Dat met rijstebloem in de ochtendfles en een paar hapjes proeven. Ik weet niet of je zoontje erom zeurt/huilt of dat het echt krijsen is? Als hij echt krijst van pijn, dan kan je misschien wel even langs de huisarts om uit te sluiten of er iets anders aan de hand is. Als het meer zeuren is dan heb je misschien wel iets aan mijn ervaringen. Geniet vooral van je kleintje, dat is het belangijkste.
Hier ook over op de omneo. Weet niet hoe lang je het al gebruik maar je moet het wel even de tijd gunnen. We gebruiken hier ook nog een beetje laxeermiddel om de ontlasting zacht te houden. Doen we dat niet dan is deze erg hard. De ontlasting om de zoveel dagen schijnt normaal te zijn bij flesvoeding zei de huisarts. In veel gevallen zijn de darmen nog niet klaar en moeten nog goed op gang komen. Even afwachten dus! Zou wel bij een kind wat in zijn of haar slaap huilt, perst en verkrampt of dit overdag heeft wel een bezoekje aan de huisarts brengen!
als t bij elin langer als 3 dagen duurt geef ik haar 2 of 3 theelepeltjes sinaasappelsap. toen wij over gingen van borst naar fles heeft t de eerste keer een week geduurd, toen 4 dagen, daarna steeds 3. (ben met 9 weken af gaan bouwen en sinds 1 week volledig fles)
Dit ben ik nog vergeten om op te schrijven. Wij deden namelijk 10 cc water extra bij de voeding, zodat de melk iets verdund was. Nadat we dat zijn gaan doen had ze meestal om de twee/drie dagen een poepbroek (nog niet veel dus).