Hebben jullie ervaring met het gebruik van Dentinox. Mijn zoontje heeft 8 snijtanden en nu komen zijn kiezen waarschijnlijk door. Hij heeft er veel last van en voor het slapen doe 1 a 2 druppeltjes Dentinox op mijn vinger en wrijf dit over zijn tandvlees. Nu heb ik gelezen dat Dentinox de keel kan verdoven als je er teveel van gebruikt. Nu ben ik daar een beetje bang voor.
Dat was ook de reden dat ik t niet wilde gebruiken. De druppels van vsm verdoven niet maar werkten hier niet. Gebruik nu Gengigel. Werkt super en is echt een gel die je erop smeert. Hier gekocht bij Da drogist.
Het is inderdaad een lokaal werkende verdoving, waar je heel spaarzaam mee om moet gaan. Bij beide kinderen heb ik het wel eens gebruikt, toen ze erg veel last hadden van kiezen en hoektanden. Het hielp genoeg om ze te helpen met slapen. Overdag heb ik nooit iets gebruikt. Op Chamodent reageerden ze trouwens ook wel goed. Nou ben ik zeer sceptisch over homeopathische middelen, maar ben voor dit middel toch overstag gegaan. Ik had de indruk dat het ze hielp (niet gek, 2,6% alcohol.... een druppeltje bier had misschien ook gewerkt.)
Wij gebruiken dentinox regelmatig en soms ook meer dan 1 druppel hoor en nooit geen probleem. Ook in de bijsluiter staat niets over een overdosis gemeld. Wat betreft de keelwand verdoven staat er geschreven ( als ik google): geef je kind niet direct na aanbrengen een flesvoeding, de dentinox zou mogelijk in de keel kunnen zakken als je het overmatig hebt aangebracht. Wat mij betreft is dit een supermiddeltje voor pijn bij tanden en kiezen. Probeer het zelf eens op je tong of tandvlees, het verdovende gevoel valt best mee...
Als je een of twee druppels gebruikt kan je volgens mij nooit de hele keel verdoven. Maar als je hier erg onzeker over bent moet je gewoon even langs de apotheek gaan en het daar vragen. Ik gebruik het ook altijd en heb niet de indruk dat het een onveilig product is. Ik vind het ook erg goed werken.
Ik heb het inderdaad even geprobeerd op mijn eigen tandvlees en het valt inderdaad mee. Ik gebruik het niet zoveel, maar als het nodig is, dan gebruik ik het.