rode billen, HELP

Discussie in 'Verzorging' gestart door Imke24, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Ons dochtertje heeft sinds twee weken dunnere ontlasting (3van de4 poepluiers lekt door) dan ze altijd heeft gehad het is nog net geen diarree. Ze is verder niet ziek. Ik ben nu anderhalve week met sudo creme aan het smeren maar haar billen worden alleen maar roder en roder ze doen ook echt pijn.. Verschonen en haqr in bad doen is een ramp, wie heeft tips???

2. Alita

Alita Niet meer actief

maizena poeder?

Maar Als je meisje al 2 weken dunnere ontlasting heeft zou ikzelf even langs de HA gaan?

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bepanthen werkt dan beter, of eventueel af en toe een dun laagje zinkzalf maar niet teveel want daar word het huidje ook dunner van.
    Weet je zeker dat het geen schimmeltje is? Dat komt namelijk vrij vak voor en daar moet je echt een zalfje van de huisarts voor hebben.

4. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    We hebben voor dinsdag een afspraak bij de huisarts. .. Maar moet nu het weekend met haar door... T is zo zielig

5. Alita

Alita Niet meer actief

ja is ook echt niet leuk....

veel kun je niet doen nu dan sudocreme...bepathen....enz..maizena schijnt ook te helpen

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ook een meisje met billen die steeds roder worden.
    Wij proberen maandag naar de huisarts te gaan, want zitten ook te denken aan schimmelinfectie. Sterkte dit weekend...

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja mijn beide jongen hebben ook van die dunne poepluiers door tandjes....... ik doe een hele dikke laag sudocreme erop. dat het niet meer kan inbijten. En vaak even met een weggooiwashandje zodat echt alles weg is.
    zo zielig he

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Zielig he, hier hielp maizena wel voor eventjes. En zo min mogelijk de luier omdoen.
    Ook niet met billendoekjes schoonmaken maar met een washandje met water en heel goed droogmaken.
    En inderdaad maar even naar de dokter volgende week, hier was het uiteindelijk ook een schimmel..

Sterkte ermee!

9. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik heb DE tip voor je,

gewoon een ei splitsen en het eiwit goed kloppen en dat smeer je op de rode billetjes! werk ten eerste erg verkoelend en ten tweede zal je verbaast staan hoe snel de billetjes helen! zo vaak mogelijk erop smeren!

veel succes en baad het niet schaad het niet!

10. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Dank je voor de tip ga het morgen meteen doen

11. cindybaby71

veel succes! ik heb het zelf altijd toegepast en iedereen die ik die tip gaf was echt dankbaar!

ps ik zie je bent ook uit limburg,van waar als ik vragen mag?;)

12. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Maastricht en jij?

13. cindybaby71

vaals, haha zijn we bijna buren!

ps, hoe is het nu met de billetjes?

14. babyproject

Bij ons bleek het idd een schimmeltje.

Overigens had mijn schoonmoeder als tip: insmeren met vit. A druppels. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien is het wat?

15. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Het is nu iets beter al zittener nu rare witte vlekjes op... Morgen ochtend naar de huisarts

16. babyproject

Nou hier is het alleen maar erger aan het worden. Hele onderkant is knalrood! Ze begint al te krijsen van de pijn zodra ik haar luier los maak... Arm ding :(

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je een schimmel vermoed ( Rood dat steeds erger word, in vlekkerige vorm en soms met witte puntjes ) dan kan je gewoon bij de drogist of apotheek schimmel zalf kopen. Ik heb altijd miconazol zalf in huis voor schimmels! En het is inderdaad gigantisch zielig maar ik zou bij een vermoeden zelf nooit zo'n lang weekend door willen.

18. babyproject

Mwah, tis mijn eerste kindje. Wil graag eerst mijn vermoeden bevestigd zien door een dokter voordat ik er zalf op smeer. Had inderdaad gezien dat het gewoon uit het schap werd gehaald. Nu ik weet hoe zo'n schimmel eruit ziet, kan ik in de toekomst de zalf wel vaker gebruiken.

Maar hier werd het dus alleen maar erger na 3 volle dagen smeren, zelfs tot bloedens toe. We hebben nu een hydrocortison zalfje gekregen...

Deel Deze Pagina