Onderbeengips sinds vrijdag en zie nu blauwe plek bij teen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Olifantje, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik ben vorige week vrijdag van de trap gevallen terwijl ik mijn zoontje vast had. Het was maar 1 trede maar mijn voet is toen naar binnengeklapt. Gelukkig hield ik mijn zoontje gewoon rechtop toen ik viel en hij mankeerde dus niets.
    Er kwam meteen een dikke bult op mijn voet. :$ Damn, wat deed dat pijn!
    Ik ging bijna flauwvallen dus ben snel zelf op de grond gaan liggen en dat hielp gelukkig.
    Ik kon na de val echt niet meer op mijn voet lopen. We zijn meteen naar het ziekenhuis gegaan en de bult werd steeds groter en dikker. :(
    Bleek mijn buitenste middenvoetsbeentje gebroken te zijn en heb nu onderbeengips gekregen. Overmorgen moet ik weer op controle om te kijken of ik loopgips krijg..

Maaaar.. Ik schrok net toen ik naar mijn voet keek. :$ er zit een blauwe plek op de teen naast de grote teen.
    Dus ik dacht, ik kijk ff een stukje onder het gips bij die teen, zoooo wat een blauw plek! Maar ik kan me dus niet herinneren dat ik die teen gestoot heb! Hij doet ook helemaal geen pijn. :( Kunnen deze blauwe plekken kwaad?

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb dat gehad maar langs de hele zijkant van de voet.. was de voet te strak ingegipst.. en blauw werd langzaam zwart.. :)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denken dat het bloed gewoon uitgezakt is als het ware, ook omdat het geen pijn doet verder. Even laten controleren morgen kan natuurlijk nooit kwaad.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is inderdaad ook een optie...

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Inderdaad wel goed opletten dat je gips niet te strak zit hoor, dat is niet goed.

6. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hmm ok, ik schrok al. :) ik heb ff geprobeerd om een foto te maken.. Let niet op mijn vieze voeten.. :p
    Morgen maar ff bellen naar het ziekenhuis voor de zekerheid.. :)

Hij zit eigenlijk niet te strak. Aan de bovenkant is hij eigenlijk open. Dus boven die blauwe teen zit geen gips..

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ff je voet hoog leggen, mssn dat t helpt. Ma wel aangeven bij de dokter want als ie te strak zit moeten ze die echt losser doen!

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien even overleggen met de huisartsenpost? Bloedvergiftiging zou ook kunnen, en daar moet je snel bij zijn.
    Aan de andere kant, gaat een blauwe plek, ook naar beneden zakken. Ik zou even overleggen voor de zekerheid.

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad toen ik m'n enkel heb omgezwikt.. Helemaal blauw zwart van de kneuzing.. Ik denk dat dit bij jou ook t geval is..

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als het gips niet te strak is, dan ishet waarschijnlijk de zwelling die gezakt is.

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Nou hou het even goed in de gaten. Je zou ook even morgen met je huisarts kunnen bellen voor overleg. Als de bovenkant niet gegipst is zoals je zegt heeft het nog wel wat ruimte waarschijnlijk en is de bloeduitstorting nu naar 'beneden gezakt', maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

12. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook bont en blauwe tenen toen ik m'n enkel gebroken had. Schrok er ook enorm van, maar was gewoon normaal.

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    lijkt me gewoon bloed wat naar beneden is gezakt. Net als je bijv een blauw oog hebt dan ziet het een paar dagen later een stuk lager.

14. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Het is inderdaad een bloeduitstorting die naar beneden gezakt is.

Moest vanochtend om 11 uur op controle.. Ik had gehoopt (en eigenlijk ook verwacht) dat ik loopgips zou krijgen. :(
    Nee hoor.. Nu moet ik 2 weken in normaal gips en mag helemaal niet op mijn voet steunen.
    Ik heb geen idee hoe we het nu moeten doen met mijn zoontje. :( mijn vriend had de afgelopen week (behalve dinsdag) vrij genomen omdat ik nu niet veel kan. Maar nu kan ik de komende 2 weken alsnog niets. :(

Hoe doen andere mama's dit?! :(

Ik voel me zo rot en schuldig.. :(

15. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    ikzelf zit erg vaak in het gips en ik heb een trippelstoel waar ik me goed mee uit de voeten kan. ik duw me dan voort met me goede voet. deze trippelstoelen kan je ook huren bij de thuiszorgwinkel. sommige trippelstoelen kunnen ook elektrisch om hoog waardoor je bij de kasten kan. misschien is het een oplossing voor je.

16. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Wat rot voor je! Heb je niemand in je omgeving die je hier en daar een beetje kan helpen? Familie of vrienden?

17. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik heb even gekeken naar die trippelstoel, maar ik denk niet dat het veel zal helpen. Het gaat echt meer om het verplaatsen en tillen van mijn zoontje. :(

Mijn eigen familie woont in Belgie en mijn ouders vertrekken zondag voor een weekje op vakantie naar Turkije.
    Mijn schoonmoeder probeert ook te regelen dat ze vrij kan krijgen maar dat is natuurlijk ook niet simpel.. Ik haat het dat ik mensen moet lastig vallen hiermee. :(
    En vrienden heb ik helaas niet.. :) ik ken wel 1 iemand maar die is 5 weken geleden bevallen, dus die ga ik niet lastig vallen hiermee.

Ik heb net ff bedacht of ik de buggy kan proberen te gebruiken. Dus dat ik mijn zoontje sochtends uit bed probeer te tillen, in de buggy zet, op de 1 of andere manier naar de commode huppel met de buggy en hem zo verschoon.. Pffff.. :cool:
    Hij kan ook weer niet te lang in dezelfde luier blijven liggen omdat het sinds een paar dagen open ligt. :( Arm mannetje :(

18. minon

minon Niet meer actief

Op de trippelstoel kan je hem op schoot nemen. Op de trap neem je hem ook op schoot in een soort houdgreep en ga je op je billen de trap af. Neem aan dat je bij de thuiszorgwinkel wel twee stoelen kunt huren een voor boven en een voor beneden.

19. knap

knap Niet meer actief

Eigenlijk even wat zelf voorziening tips heb je nodig t.s toch?

Verschonen kan je kindje niet tijdelijk op jullie kamer slapen vooral overdag. In een camping bedje. Leg alle verschoning.s en verschoon spullen bij je bed.Dan ga je hem voorlopig dus op je bed verschonen. Hij kruipt of loopt al een beetje denk ik?

Til hem er uit knuffel hem en zet hem naast je en neem hem aan het handje naar het bed. Naar beneden schuifelen op je billen met kind goed vast. Je kan eventuweel een doek om jullie een slaan en vast maken op je rug mocht je even twee handen nodig hebben.

Beneden maak je ook een verschoning.s hoek op de grond. En ga voorlopig met hem mee op de grond. Ga via je billen je zoon halen en behoeden voorgevaar. Schuivelen weer klinkt zo makkelijk maar snap dat het als behalven makkelijk is. Eten geven kan je via de kinderstoel en laat je man of het als je kindje nog slaapt even wat eten neer zetten in de avond mag papa kindje naar bed brengen en even opruimen.

Maak het je zelf even makkelijk. Hoe makkelijk het ook klinkt.

Succes ermee.

20. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Je zou hem eventueel ook nog steeds in een draagdoek kunnen doen en met krukken lopen. Je hebt toch wel krukken gekregen mag ik hopen?

Oh en voel je trouwens niet schuldig hoor! Dit kan iedereen overkomen, het is niet zo dat je express je voet hebt gebroken.

Deel Deze Pagina