ik sta op het moment te strijken en mijn stoomstrijkijzer werkt niet goed. hij strijkt stroef zeg maar. op de strijkzool zitten allemaal bruine vlekjes. hij is niet eens zo oud. help wat kan ik hier aan doen?
ontkalk je je strijkijzer wel? als het roest is zou je het weg kunnen proberen te poetsen met wat cola en daarna goed de zool weer schoonmaken.
Je kunt hem gewoon schoonmaken met een sopje. Hoe ontkalk je trouwens je strijkijzer? Als ik hem een poosje niet gebruikt heb en ik blaas er stoom uit, dan komen er ook weleens 'kalkkorreltjes' uit...
Er zijn evt ook speciale sticks voor te koop bij blokker geloof ik. Moet je t ijzer warm late worden, stomen dan die stick erover wrijven, word ie weer als nieuw ! Neus dicht, ik vind t stinken. Hihi
ik hem zo'n nieuw stoomsysteem met een antikalk knop. die licht op als hij ontkalkt moet worden en dat heb ik toevallig vorige week nog gedaan,. daar kan het dus eigenlijk niet aan liggen. hoe kan ik hem dan schoon krijgen. heb al zo'n wonderspondje geprobeerd maar helaas geen succes.
zijn kalkstukjes die bruin geworden zijn van de hitte van de zool...Moet je gewoon het strijkijzer uitzetten en terwijl hij nog heet is in een heeeeeeeel laag badje met azijn zetten...Zorg er wel voor dat ALLEEN DE ZOOL in het azijn komt... Een 5 minuutjes laten intrekken en daarna afvegen met een keukenhanddoek... Dan weer insteken af en toe op het stoomknopje duwen en voila, je kan weer verder
misschien heb je iets aan bijgevoegde link. Strijkbout schoonmaken? Strijkijzershop.nl biedt de nodige tips!Strijkbout%20schoonmaken%3F%20Strijkijzershop.nl%20biedt%20de%20nodige%20tips%21
ik dacht echt met de topic titel, wat is dat nu weer voor een scheldwoord, vieze strijkzool... haha..... enne uhm... valt t op dat ik NOOIT strijk...