vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wenrichtwan, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Hallo,

Ik had hier een tijd terug ook al een vraag gesteld, over dat ik bang was dat ik zwanger zou zijn( ging over: dat ik mijn vriend had afgetrokken, niet totdat hij klaar kwam. En dat ik me had gemastrubeerd, en niet met mijn vinger bij mezelf naar binnen ben geweest)
    Ik heb afgelopen zondag toch een zwangerschapstest gedaan en ik blijk niet zwanger te zijn( zat 20 dagen tussen). Is die test wel betrouwbaar? Aangezien ik sinds ik ben bevallen bijna 10 week geleden nog niet ongesteld ben geweest.
    Kan ik nu ook nog gewoon met de pil beginnen?
    Aangezien ik mezelf compleet gek maak, zefs als ik hem aftrek, zonder dat hij klaarkomt. En ik mezelf mastrubeer zonder dat ik bij mezelf naar binnen ga. Denk ik nog dat ik zwanger ben.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

De test is hartstikke betrouwbaar, de kans dat je van deze handelingen zwanger zou zijn is echt uiterst miniscuul klein.
    Dat je nog geen menstruatie hebt gehad is normaal je bent nog maar kort geleden bevallen. Je cyclus moet zich herstellen en dit kan soms wel een half jaar duren en als je borstvoeding geeft nog wel langer!

Imke

3. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Oke dank je!
    Kan ik als nog nu met de pil beginnen??

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja dat kan. Als je borstvoeding geeft kan dat niet zomaar elke pil zijn, overleg dan met je huisarts welke. Als je geen borstvoeding geeft kun je je oude pil weer nemen. De eerste strip is niet veilig, tenzij je begint op de eerste dag van een volgende menstruatie. Als je zomaar begint terwijl je niet weet op welk moment je in de cyclus zit moet je de eerste maand aanvullende anticonceptie gebruiken (tenminste als je echt gemeenschap wilt hebben).

Mirjam

5. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    oke! super bedankt!!

Deel Deze Pagina