Aangezien mijn AH groentetuintje wel erg levensvatbaar bleek, zit ik nu met een snijselder van bijna 1m hoog en een halve meter doorsnede. Nu wil ik er graag gebruik van maken, maar verder dan een beetje door de soep roeren kom ik niet. En om nou de hele week soep te eten, maak ik mijn mannen ook niet echt blij mee. Dus, kom maar op, wie heeft er tips, trucs en recepten? Oh, ja, en wie wil mag ook voor eigen gebruik komen afsnijden hier
Je kunt hem verwerken in pastasaus, dat is ook makkelijk in kleine porties in te vriezen. En dit vind ik wel een lekker recept: Recepten, recept: Snijselderij: met garnelen en (inkt)vis
Citroen vis uit de oven: Kabeljauw of tilapila filet met zout en peper kruiden en in ovenschaal leggen. Aardappelblokjes erbovenop gooien. in een pannetje flink wat boter smelten, citroensap en citroen schil schaafsel erdoor, selderij klein snijden er erbij, en zout naar smaak. Dit eroverheen gieten, beetje paneermeel erover strooien en de oven in ong 25 minuten, Heerlijk! Verder word het in surinaams eten ook wel gebruikt, zoals in de saus voor roti.
De belgse chef jeroen meus heeft vaak erg lekkere recepten en in heel veel gaat ook selder. Zeker een aanrader!
Misschien verwerken in stoofgerechten, eiersalade, door de salade, op brood met andere groenten/ kruiden en een plakje kaas? Door een groene smoothie?
Pasta gerecht van sonja, is met bleekselderij en wortel. Heel simpel, maar echt lekker! Even googlen en je komt hem tegen